Cubase SX 2.0 Sample editor.

MasterWurm

Nieuwkomer
Weet iemand mij tevertellen, hoe die sample editor werkt?
in cubase sx 1.0, kon ik gewoon 8 maats blokjes maken, maar nu zijn het er op een of andere manier 7, en hoe kan ik uit zoemen zonder dat ik de rest van de maten er bij ziet vershijnen, voor de voglende blok zeg maar.
ik vind het echt raar werken de nieuwe cubase.
kan iemand mij uitleggen waarom de boel zo verrot loopt?
8D

Bedankt.

ik snap niet wat je bedoelt, de sample editor van sx 2 werkt hier perfect voor zover ik dat kan zien. als ik een loop van 8 maten heb , zie ik ook 8 maten en geen 7, dus geen idee hoe je dat doet. :confused:

Kun je er wat meer over vertellen Quifster?
Kun je bijv ook gewoon 1 kick als audio trak loopen voor je nummer ofzo?

Origineel geplaatst door virkaz
Kun je er wat meer over vertellen Quifster?
Kun je bijv ook gewoon 1 kick als audio trak loopen voor je nummer ofzo?

ja dat kan eenvoudig, maar dat kan in sx 1.0 ook al hoor.
gewoon in de editor loop mode aanzetten op je kick. de rest van je arrangement loopt door, maar je kick loopt in de maat mee. verder kun je eenvoudig loops op maat zetten in sx 1 en 2.
gewoon loop inlezen en stretchen naar je tempo. is maar 3 muisklikken en alles loopt in sync. De audio sectie is flink veranderd in sx t.o.v. 5.1. Dit is echt veel beter geworden en veel bruikbaarder als vroeger.

Origineel geplaatst door quifster
ja dat kan eenvoudig, maar dat kan in sx 1.0 ook al hoor.
gewoon in de editor loop mode aanzetten op je kick. de rest van je arrangement loopt door, maar je kick loopt in de maat mee. verder kun je eenvoudig loops op maat zetten in sx 1 en 2.
gewoon loop inlezen en stretchen naar je tempo. is maar 3 muisklikken en alles loopt in sync. De audio sectie is flink veranderd in sx t.o.v. 5.1. Dit is echt veel beter geworden en veel bruikbaarder als vroeger.

tnx!!!

Re: Cubase SX 2.0 Sample editor.

Origineel geplaatst door MasterWurm
Weet iemand mij tevertellen, hoe die sample editor werkt?
in cubase sx 1.0, kon ik gewoon 8 maats blokjes maken, maar nu zijn het er op een of andere manier 7, en hoe kan ik uit zoemen zonder dat ik de rest van de maten er bij ziet vershijnen, voor de voglende blok zeg maar.
ik vind het echt raar werken de nieuwe cubase.
kan iemand mij uitleggen waarom de boel zo verrot loopt?
8D

Bedankt.

zal toch wel in de manual staan? en bedoel je met de sample editor dat ding als je op een audio part dubbel klikt?

MasterWurm>

Begrijp precies wat je bedoeld. Ben ook net geupgrade van 1.0 naar 2.0 en ervaar precies hetzelfde.

Als je een audio of midi part opent, gaat je sample of midi editor naar dat stukje wave of midi maar kan je ook doorscrollen naar links of naar rechts zonder dat er iets staat. Vaak is hij heel ver uit- of ingezoomed dat je eerst 2 min bezig bent de juiste verhoudingen te zoeken. Heb afgelopen nacht gezocht naar een "knoppy" die deze zogenaamd handige functie uitschakelt maar helaas. Iemand inmiddels iets gevonden?

Back