hoe een audio spoor goed op grid krijgen in cubase

OK :). Ik lees dat de deskundigen er ook nog niet helemaal uit zijn. Ik hoop dat je hier het antwoord gaat krijgen dat je zoekt.

wat is dat nu weer? een deskundige? ben ik dat dan ook? :mexico:

ik weet dat ik dit soort dingen vaak genoeg heb moeten oplossen en dat het me altijd wel zonder veel gedoe lukt , alleen hier achter mijn monitor als een soort hulpdesk anderen helpen gaat me gewoon wat minder goed af, vooral ook als ik niets kan zien, horen en aanraken

verder werk ik met oudere versie van Digital Performer waarmee ik de meest idiote dingen uithaal maar dat is niet altijd een op een toe te passen bij anderen misschien

ik ga maar eenns een haringkje kopen bij de visboer, misschien dat dat helpt!

Jazeker! In mijn optiek in elk geval wel. Het is toch mooi om te zien hoe mensen met ervaring in deze samen tot een oplossing lijken te komen.

dat is ook een beetje wat dat hele technische muziekgebeuren met zich meebrengt: een hoop problemen die steeds weer opgelost moeten worden en dat houd nooit op :dubbel:

het probleem hier ligt in het feit dat de audio is geanalyseerd met een verkeerd geknipt begin van de audio, waardoor de lengte van de file in combinatie met de transient detectie een kleine offset geeft van het daadwerkelijke tempo berekening. Dat is simpelweg waarom hij een klein beetje in de problemen komt.

Standaard kun je dit enorm simpel oplossen in cubase via hitpoint detectie and audio quantise, die video demos heb ik gepost hoe dit moet in de andere threads.

Verkeerd geknipt begin van de audio? Hoe bedoel je dat precies, ik heb nergens in lopen knippen, dit zijn gewoon de originele files.

Hitpoint detectie en audio quantise zorgt er toch voor dat het tempo strak getrokken wordt, dus de audio naar grid, wat ik wil is toch het tegenovergestelde?

als ik om de hoek woonde was ik graag bij je langs gegaan om te helpen
maar dt is niet het geval

maar volgens mij is het zo opgelost lijkt me, ik snap het probleem niet, je legt de audio onder grid en schuift hem op de beste plek waar hij het meest sync loopt

Heb even de 2 songs geupload, misschien wordt het dan wat makkelijker uit te leggen....
Wat heb ik gedaan...
Song 1:
- Audio files in cubase geladen, drum map op de kick drum gezet, omgezet naar midi noten.
- de midi file ge exporteert vanuit cubase naar pro tools, dit in beat detective geladen, deze heeft de midi file naar de grid toe getrokken met de juiste tempo maps.
- midi file terug in cubase geladen, file met goede tempo maps.... alleen de kick moet dus nog op de 1e tel goed komen.

Song 2:
- Audio files direct in pro tools geladen, deze door beat detective heen gehaald.
- Midi file ge exporteerd met tempo maps, en in cubase geladen
- Geprobeerd de eerste tel goed te schuiven

Op de een of andere manier lukt het me maar niet om het strak te krijgen. ( of ben ik te kritisch? )

http://www.megafileupload.com/qkpK/Desktop.rar

Laatst gewijzigd:
blijft een situatie waar ik zelf liever een computerscherm voor me zie, en alles....

maar als je een audio-file in de tijd kan verschuiven dan moet het toch echt lukken lijkt me!

maar ik heb wel ervaren dat ondanks zorgvuldig werken sommige files toch afweken in de tijd
heel raar! en dan is het einde zoek dus als de eerste tel goed staat en de laatste kick ook ,dan zit je goed!

Back