Arp 2600

Richard

ultravisitor
Ik heb niet zoveel verstand van oude synth's en ben een beetje op het internet aan het lezen over een ARP 2600.
Nu lees ik dat Speedy J dat apparaat zo goed kent, dat hij elk geluid uit welke synth dan ook kan na maken op de ARP.
Is dat nu echt mogelijk of is het een beetje overdreven?

Speedy J is natuurlijke wel een handige harrie, maar ieder geluid is in theorie na te maken. Ik zou er niet al te veel waarde aan hechten, betreft zijn qoute.

succes

Re: Arp 2600

Origineel geplaatst door Richard
Ik heb niet zoveel verstand van oude synth's en ben een beetje op het internet aan het lezen over een ARP 2600.
Nu lees ik dat Speedy J dat apparaat zo goed kent, dat hij elk geluid uit welke synth dan ook kan na maken op de ARP.
Is dat nu echt mogelijk of is het een beetje overdreven?

Onmogelijk:D Daar is de 2600 veel te beperkt voor.

Als je er een hebt met alle CMS mods kom je een eind...

Tja, de meeste geluiden klinken zo omdat ze verder zijn bewerkt met FX, droog niet om aan te horen. Dus als je denkt dat je een supersaw lead uit een Arp kunt krijgen dan kun je dat vergeten.

daar kun je toch ook effecten overheen gooien?

ik denk dat dat grappig bedoelt was. het is en blijft een semi modulaire analoge synth, voor relatief simpele geluiden, beperkt to mono en beperkt to aditieve en substraktieve synthese kom je mischien een heel eind maar geluiden die synthese methodes as granulaire synthese of physical modeling uitbuiten kan je toch echt vergeten. ook met effecten er over.

waarom zou je uberhaupt geluiden van andere machines na willen bouwen op een arp 2600 ?
Denk dat er meer mensen zijn die met hun synths, arp 2600 imitaties proberen te maken dan andrersom.

ik denk dat dat grappig bedoelt was.

De grap ontgaat me..

maar geluiden die synthese methodes as granulaire synthese of physical modeling uitbuiten kan je toch echt vergeten. ook met effecten er over.

kan ik het mee eens zijn.

waarom zou je uberhaupt geluiden van andere machines na willen bouwen op een arp 2600 ?

Geen idee... Ik heb geen 2600 maar met wat ik wel heb, ben ik altijd op zoek geweest naar klanken die mij iets zeiden/deden en als ze ergens op leken , jammer dan...

Origineel geplaatst door SaintEric
De grap ontgaat me..

ja? ik denk dat hij het gewoon leuk vind om een beetje te overdrijven om zijn liefde voor dat aparaat aan te geven. ik zelf zeg soms dat er geen probleem in de sonologie bestaat dat je niet met afdoende bucketbrigade delays kan oplossen. dat is natuurlijk even grote onzin, maar geeft wel aan hoeveel ik van die dingen houd.

ik geloof gewoon niet dat iemand op dat niveau dat meent. er zijn wel synths die theoretisch die claim waar kunnen maken (max/msp, csound, etc) maar dan nog geloof ik nauwelijks dat er uberhaut mensen zijn die het zelfs met zo'n synth zouden kunnen voor alle synth geluiden. de rijkdom aan synthetische geluiden is simpelweg veel te groot.

Ik heb Speedy weleens 3....

Ik heb Speedy weleens 3....

Ik heb speedy eens 3 franse dronken matrozen horen spelen op een Arp 2600. Ik moet er wel bij vertellen dat dit de na een feestje was dus...

Dit was er eentje. "Of was het nou zo dat die matrozen een Arp 2600 met speedy J achter de toetsen imiteerde??"

Attachments

• fotomatroos.jpg
    fotomatroos.jpg
    6,2 KB · Bekeken: 128
Back