Dank voor de waardering Gloomer en Solid.
Heb je nog een leuke mixtafel en outboard gear gebruikt?
Ik heb steeds de stelling verdedigd dat niet met welke middellen je iets maakt, dan wel het resultaat is dat telt. In dat verhaal zijn volgens mij 2 tot 3 uitzonderingen die de kwaliteit van je resultaat bepalen: je monitors en je ADDA convertor. (Quested - Apogee) En ook je mengtafel. (maar die heb ik niet - al mijn synths lopen rechstreeks in de AD's)
Monitors en ADDA zijn hyper belangrijk want hoe beter van kwaliteit die spullen zjn, hoe beter je hoort wat je doet, toch wat het afmixen betreft
Blijft natuurlijk het maken van arrangement (in deze niet eens zo sterk) en nog belangrijker de interactie van die arrangementen met de zang of melodielijn.
Het oeverloos gewauwel over welke synths wel of niet en het waarom daarvan is eigenlijk wat verloren tijd.
Geef mij eender welke synths en ik bouw er tracks mee. Klinkt misschien hoogmoedig, maar het toont aan waar het over gaat. Niet de keuken, maar de kok.
Ik heb vaak het gevoel dat hier op SF de focus totaal verkeerd ligt. Gear is kopen of bezitten en daarover heen-en-weer liggen lullen is best wel prettig, wat je daarmee maakt, nog veel leuker, toch ?
Helaas komen sommigen niet verder dan gear-fukken...maar misschien is dat ook een hobby op zich waarvan ik de kick niet begrijp.

'Tracks' is dan ook het gedeelte van het SF-forum waar ik het vaakst en het liefst kom.
Omdat ik vooral geïnteresseerd ben in wat mensen maken, en eigenljk niet in wat mensen hebben of daarvoor hebben gebruikt.
Dus ja, dan ben ik veel blijer als ik waardering krijg voor een track, dan thumbs up voor de nieuwste aanwinst...