Fever

ano220424

in de ban
in de ban
Hier en daar nog wat details, maar verder zo goed als af.

Attachments

• Fever.mp3
    4,6 MB · Bekeken: 65
Weinig op aan te merken. Mix is prima, met leuke vocals en synth dingetjes. Nice work!

Goede track hoor! Kan horen dat er serieus aan gewerkt is. In mijn "oren" al gewoon af. Ik vind 'm erg mooi! Hoe zit het met de zang, is dat "jouw" zangeres of komt het van zoiets als Looperman?

Erg mooie track. Ik vind de drums erg mooi geprogrammeerd. Hoe heb je dat gedaan? Welke instrumenten of softsynths gebruik je daarvoor?

Allen dank voor de waardering.
@ bijlevel : Ik werk al een tijdje samen met Emily, een Amerikaanse zangeres die me piano tracks stuurt met aparte voice tracks. Ik brouw de rest er dan rond. Maar ik kan je vertellen dat ik niks heel laat van haar originele voicetrack. Anders tunen, knippen, timings wijzigen enzoverder.

@ OJS : ik ben een old scool programmeur en heb rythm tracks leren programmeren (en flink voor betaald) van een in BE erg gekend programmeur/studiomuzikant.
We spreken over 30 jaar geleden toen er van computers nog geen sprake was...
Ik werk in Logic met Ultrabeat als drum VST, maar maak wel zelf patterns, ook door gebruik te maken van drum sounds die zo wat van overal komen en vaak zelf gemaakt zijn.
Al bij elkaar kruipt er behoorlijk wat tijd in het afwerken van wat je hoort.
Verder zijn de enige vst's in deze track V-station die ik altijd gebruik voor bass, en Omnsiphere voor de intro sound.
En steeds dezelfde hardware : JD990 (3x) JV1080, Access Virus Classic en TI, S5000. Meer heeft een mens niet nodig... ;-)

@ bijlevel : Ik werk al een tijdje samen met Emily, een Amerikaanse zangeres die me piano tracks stuurt met aparte voice tracks. Ik brouw de rest er dan rond. Maar ik kan je vertellen dat ik niks heel laat van haar originele voicetrack. Anders tunen, knippen, timings wijzigen enzoverder.

Dan heb je het goed getroffen met Emily! Ik werk(te) ook zo met een zangeres, waarbij ik overigens zelf de pianobegeleiding deed en zij inzong. Later werden er dan diverse instrumenten aan toegevoegd. Maar het bewerken van de zang en het nummer een elektronische/synth sfeer meegeven was (helaas) bij haar uit den boze... Dus doe ik het tegenwoordig maar met softwarematige zang (Vocaloid) of kies een andere benadering.

Dank voor de waardering Gloomer en Solid.

Heb je nog een leuke mixtafel en outboard gear gebruikt?

Ik heb steeds de stelling verdedigd dat niet met welke middellen je iets maakt, dan wel het resultaat is dat telt. In dat verhaal zijn volgens mij 2 tot 3 uitzonderingen die de kwaliteit van je resultaat bepalen: je monitors en je ADDA convertor. (Quested - Apogee) En ook je mengtafel. (maar die heb ik niet - al mijn synths lopen rechstreeks in de AD's)
Monitors en ADDA zijn hyper belangrijk want hoe beter van kwaliteit die spullen zjn, hoe beter je hoort wat je doet, toch wat het afmixen betreft
Blijft natuurlijk het maken van arrangement (in deze niet eens zo sterk) en nog belangrijker de interactie van die arrangementen met de zang of melodielijn.
Het oeverloos gewauwel over welke synths wel of niet en het waarom daarvan is eigenlijk wat verloren tijd.
Geef mij eender welke synths en ik bouw er tracks mee. Klinkt misschien hoogmoedig, maar het toont aan waar het over gaat. Niet de keuken, maar de kok.
Ik heb vaak het gevoel dat hier op SF de focus totaal verkeerd ligt. Gear is kopen of bezitten en daarover heen-en-weer liggen lullen is best wel prettig, wat je daarmee maakt, nog veel leuker, toch ?
Helaas komen sommigen niet verder dan gear-fukken...maar misschien is dat ook een hobby op zich waarvan ik de kick niet begrijp. ;)
'Tracks' is dan ook het gedeelte van het SF-forum waar ik het vaakst en het liefst kom.
Omdat ik vooral geïnteresseerd ben in wat mensen maken, en eigenljk niet in wat mensen hebben of daarvoor hebben gebruikt.

Dus ja, dan ben ik veel blijer als ik waardering krijg voor een track, dan thumbs up voor de nieuwste aanwinst...

Staat als een huis! En wat een bof heb jij met zo'n zangeres... Ik vind het altijd een verademing als er eens niet a la Beyonce gezongen wordt.. Die 'soul'-technieken.. Daar krijg ik wormen van... Het lijkt wel of iedere opkomende zangeres die manier van zingen als uitgangspunt neemt..

'It's not about the arrows, it's about the archer'

@sKeLeTvM

Dank voor je antwoord, ik wil alleen wel duidelijk maken dat mn vraag geen dubbele bedoeling had. Ik was/ben gewoon geinteresseerd naar de outboard hardware die vaak gebruikt wordt (net als bij mijzelf in de studio). Mijn insteek was niet "ow maar kijk is wat ie allemaal heeft, geen wonder dus".

Laat dat even duidelijk zijn, want ik ben het geheel eens met je opmerkingen dat het niet altijd draait op je apparatuur. Maar het helpt wel..

@ DjGo : Dank
@ SlaveoftheWave : Dank

@sKeLeTvM
Dank voor je antwoord, ik wil alleen wel duidelijk maken dat mn vraag geen dubbele bedoeling had.
Ook niet als dusdanig geïnterpreteerd. ;-) Wou het gegeven gewoon nog even aanhalen.

Back