Ableton: clip automation wordt niet gelezen

Furious5

ENOUGH ALREADY!
ik heb in Ableton een Maschine VST, die alle sounds via external outs naar losse Ableton Audio tracks stuurt.

Nu wil ik in Ableton automation gaan toevoegen: dus ik wil fx sends automaten voor die audio tracks (die hun audio dus uit Maschine krijgen).

Hoe-doe-ik-dit???? :stupid

Als ik een audio clip in een audio track aanmaak (om automation op te kunnen nemen) neemt hij mn automation wel op, maar speelt het niet af....

Tenzij ik op re-anable automation druk, dan 'reset' hij even naar de waarde van dat moment dat ik op die knop druk..

Zodra je dus op afspelen drukt, wordt dat icoontje van 're-enable automation' rood?

Het kan zijn dat je in een instrument of drum track, een macro hebt aangemaakt die door automation wordt aangestuurd, terwijl de parameter die door de macro wordt aangestuurd, ook weer door een aparte automation track wordt aangestuurd.

Oftewel, dubbele automation voor één parameter.

Ik ben wat verder met get probleem tackelen:

- met mn muis aan device parameter draaien: hij neemt het op, en speelt het af

- met muis aan een macro (die gekoppeld is aan een device paramater) draaien: hij neem op en speelt het af.

- mn nanoKontrol koppelen via midi mapping aan device parameter: hij neem het op, maar speelt niks af.

- mn nanoKontrol koppelen via midi mapping aan een macro (die gekoppeld is aan een device paramater) en draaien: hij neem het op, maar speelt niks af.

[EDIT]

ik ben er uit :).... ik had een IAC bus nog steeds aan staan in preferences als midi input..

Pff, gedoe allemaal...

Back