Juno-60

sander

_
Waarom staat er in godsnaam de laatste tijd zoveel Juno-60's te koop op dit forum?

Wat is er mis met die synth?
Het is toch wel 1 van de meest brukbare synths. Je kan er altijd wel een geluid uit toveren welke
je ergens in je track kwijt kan.

Ik heb er laatst juist eentje bijgekocht. Erg handig 2 van die dingen.

Geen idee. Het is een mooie machine. Misschien is het omdat de 60 geen MIDI heeft en dat je hem al samen met een JSQ60 moet kopen wil je er iets mee doen in je MIDI setup.

Origineel geplaatst door Marcel D
Geen idee. Het is een mooie machine. Misschien is het omdat de 60 geen MIDI heeft en dat je hem al samen met een JSQ60 moet kopen wil je er iets mee doen in je MIDI setup.

das onzin... de JSQ voegt niets speciaals toe als het gaat om midi...

Origineel geplaatst door Marcel D
Een Juno60 heeft toch alleen maar DCB.... toch?:confused:
zeker...

maar de JSQ is wel grappig maar moet in geen geval gezien worden als een MIDI naar DCB converter...

een JSQ is alleen loik maar niet essentieel om een JU-60 meer compleet te maken zoals dat wel het geval zou zijn met de PG-200/300/800/1000 bijv. voor de JX3/JX8/JU2/D50...

De JSQ heeft geen midi en ook geen sync in. Dus dat schiet niet zo op.
Deze kan alleen als master fungeren voor bijv je 606,707,808 of 303.

Voor midi heb je een Midi->DCB converter nodig. Die van Kenton is duur, maar wel super goed.
Die van www.chd-el.cz is 75 euto inclusief adapter en verzendkosten, maar is iets minder goed.
Maar toch nog steeds prima.

De Juno is datgene waar 't voor mij allemaal mee begonnen is.. ik ben alleen doodsbang dat als ik 't ding koop hij niet in superstaat is, en dat ik na een korte tijd met 't ding verveeld ben (ik heb soms nog een beetje een nasmaak van de 106) omdat m'n andere synths gewoon veel meer mogelijkheden hebben. Ik heb 'm verkocht in '91 voor f400 en ik kreeg 'm aan de straatstenen niet kwijt (en oh oh oh wat heb ik daar spijt van).

Ik heb ze allemaal al eens gehad, maar er klonk er geen een zo warm als de 60... dus ik ben bang dat als ik ooit zo terug in de tijd duik ik beter voor een Jupiter of zo kan gaan.

Origineel geplaatst door 6 trak
maar de JSQ is wel grappig maar moet in geen geval gezien worden als een MIDI naar DCB converter...

Ah, da's dan toch weer handig om te weten. Dank je :)

Ik gebruik em dagelijks. Heb nog niet zoveel last van hetzelfde klinken. De strings gebruik ik bijv best vaak,
omdat ik ze gewoon mooi viindt Ook heel vaak arpeggiator basslijnen.

Ik vind het ook gek,Sander . . . de juno60 is vetter dan vet Martijn van de Music-House
vertelde mij eens dat de jupiter8 en de juno60 veel van elkaar weghebben . . .

Had zelf ooit ook een, heb ik later bij musichouse geruild . . .:confused:
Heb nu wel een juno106 ,maar zou em zo willen ruilen voor een juno60,
dus als iem. dit nou leest en denkt . . .ik wil wel een j.106,dan hoor ik het wel . . . :doei:

Juno 60 = Vet

Juno 60 = Vet

Kan kan ik zeggen. Het is zo'n makkelijke Synthesizer en dat warme geluid. Vergelijk dat maar eens met deze softsynth versie; http://www.ele4music.com/synthedit/synthedit.html de j-60 en ik weet waarom ik mijn oudje niet meer weg doe. Laatst overigens een kenton DCV to Midi converter erbij gekocht. Doen.. Weet iemand overigens hoe je de miditiming van de arpeggio wat strakker kan krijgen in combinatie met Cubase SX.

Grt. Astro. :doei:

Als de muis van huis is dansen de Katten op je Juno op Tafel.

Attachments

• juno60lead.jpg
    juno60lead.jpg
    36,6 KB · Bekeken: 110
Waarom is dit topic van vintage naar algemene discussies verplaatst?
Algemene discussies gaan over algemene dingen en niet over specifieke apparaten.
Nauw ja maakt me ook niet zoveel uit, maar m'n eerste gedachte was g*dver ze hebben m'n post verwijderd toen ik onder vintage keek!!!. Een PB lijkt me wel handig!.

sandy... maakt dat wat uit dan? ff niet mierenoiken en hup! on topic maar weer :)

Origineel geplaatst door astronaut
Weet iemand overigens hoe je de miditiming van de arpeggio wat strakker kan krijgen in combinatie met Cubase SX.
hoe word er getriggered dan? als je slim bent (en dat ben je) stuur je gewoon per 16de een trigger uit... :)

Het betreft hier volgens de vraagstelling een discussie over een synth en de verkoopbaarheid ervan, niet een technisch inhoudelijk vraag over de Juno 60. Vandaar dat de thread uitstekend in het betreffende -Algemene Discussie [synths, muziek, etc.]-forum past.

Overigens .. elke keer als je denkt "godver ze hebben .. "
Denk dan even aan ons aardige moderators die hun vrije tijd opofferen om jouw fijne synthforum bij te houden. We kunnen niet elke actie laten samengaan met een PB. Frustatie mag achterwege blijven, dat is toch nergens voor nodig.

Nu weer on-topic aub.

dankjewel

sorry, zal geen floek woorden mbt moderators meer gebruiken. Maar ik had wel al een * gebruikt, zodat het niet zo gemeen klonk.

tieves zooi :D

Arpeggio Carnaval

Arpeggio Carnaval

Origineel geplaatst door 6 trak
sandy... maakt dat wat uit dan? ff niet mierenoiken en hup! on topic maar weer :)

hoe word er getriggered dan? als je slim bent (en dat ben je) stuur je gewoon per 16de een trigger uit... :)

Ja dat heb ik gedaan maar toen werd het helemaal Arpeggio Carnaval. (Leuke naam voor een nummer trouwens). Sexy Avatar Traks.

Grt :doei: Astro.

Juno-60 de algemeenste zaak van de wereld.

Juno-60 de algemeenste zaak van de wereld.

Origineel geplaatst door sander
Waarom is dit topic van vintage naar algemene discussies verplaatst?
Algemene discussies gaan over algemene dingen en niet over specifieke apparaten.
Nauw ja maakt me ook niet zoveel uit, maar m'n eerste gedachte was g*dver ze hebben m'n post verwijderd toen ik onder vintage keek!!!. Een PB lijkt me wel handig!.

Ik denk omdat ik dat katteplaatje erbij heb gedaan. "Huh" dacht de Moderator is dit dierenmanieren ofzo. Hij was bang dat Martin Gaus ook nog eens om de hoek kwam kijken. Dus huppakee de hele Thread naar de algemene vergaarbak.

*D

Origineel geplaatst door matt second
Het betreft hier volgens de vraagstelling een discussie over een synth en de verkoopbaarheid ervan, niet een technisch inhoudelijk vraag over de Juno 60. Vandaar dat de thread uitstekend in het betreffende -Algemene Discussie [synths, muziek, etc.]-forum past.

Overigens .. elke keer als je denkt "godver ze hebben .. "
Denk dan even aan ons aardige moderators die hun vrije tijd opofferen om jouw fijne synthforum bij te houden. We kunnen niet elke actie laten samengaan met een PB. Frustatie mag achterwege blijven, dat is toch nergens voor nodig.

Nu weer on-topic aub.

dankjewel

*bikkel aait matt second over zijn bolletje :D

Back