Juup 8 op marktplaats

Het is een laat model, 14 bit, met DCB en ingebouwde Encore Midikit.

Eigenlijk is de prijs best wel scherp te noemen, zeker als de staat echt TOP is. :-)

Hij is niet top en het is een 12bit

en het panel heeft,geen grove maar toch vrij veel lastige krassen

veel te duur VS de staat

exo heeft gelijk,zo is het

Als is ie niet top is dan verandert het verhaal, jammer van die krassen. Je had foto's opgevraagd?

Sorry voor de misinformatie, dus dit is een 12 bitter met dcb later ingebouwd.

Moet een beetje lachen als ik die prijs zie :D
Rolls Royce onder de analoge polyfone synthesizers :Z

Als is ie niet top is dan verandert het verhaal, jammer van die krassen. Je had foto's opgevraagd?

Sorry voor de misinformatie, dus dit is een 12 bitter met dcb later ingebouwd.

yep

Staat intussen ook op 2dehands. Misschien is er wel een gekke Belg dom geoeg. Ik heb er alvast op geboden ;-)

Ik zie die krassen niet meteen
12 bit/14bit zal me een worst wezen, wel jammer dat ze die dcb er binnenstebuiten op gemonteerd lijken te hebben..
Ze kruipen langszaam richting 10k
Dees mag misschien wel een duizendtje minder dan de prijs die erbij staat
Tja hadden we hem maar 3 jaar geleden gekocht , toen waren ze ook duur , maar een stuk minder.

paar weken geleden een 14bitter mint voor 7k gemist in Duitsland. :(

10k is fictief,ze gaan zelfs 15k worden,maar niemand koopt ze gewoon,ben je niks mee dus.

Ik prijs deze voor ongeveer 6500-6800euro max.,de midi is een + punt.

ik heb de foto's gekregen en er is toch wel enkel lastige lange krassen op ,die foto staat natuurlijk niet op het net,niet op martplaats of 2dehands.
plekje links is roestvorm onder de verflaag en rechts is er ook een klein krasje

Het roestplekje onder de verflaag is het ergste dat krijg je nooit meer goed en gaat 100% gaan afpellen binnen enkel jaar,die lang oppervlakige kras niet zichtbaar op de foto's dus is ook behoorlijk lastig.

Museumstaat is veelal niet haalbaar meer. Als ze er zo aan de buitenkant uitzien is de binnenkant ook minder mooi lijkt mij...

Hoet zit het trouwens met het kleurverschil van de sommige blauwe kapjes bij de Juups?

soms zijn de laatste 5 + 3 kapjes rechts van de rijen mooi lichtblauw en donkerblauw, en soms zijn ze een beetje groen / bruinig. Heeft dat ook met zon te maken, of is het gewoon een ander kleurtje?

Als ze er zo aan de buitenkant uitzien is de binnenkant ook minder mooi lijkt mij...

Moet de binnenkant dan mooi zijn :?
Lijkt me mooier dat hij in zijn leven de nodige service heeft genoten, roestvorming aan de binnenkant kan wel een verborgen issue zijn :eureka:

De verkoper heeft al biedingen van 7500,- en gaat hem daarvoor niet weg doen. De prijs van Jupiter 8's zit toch nog wel in de lift. Die andere die laatst op marktplaats stond hier in Zeeland is voor 8250,- weggegaan weet ik toevallig, en die had geen DCB als extra.

En gereserveerd is 't ie.

Moet toch haast wel rendabel zijn voor Roland om een remake te maken zou je haast denken.

Denk niet dat ze daar de capaciteit voor hebben , los van de prijs die dat dan moet gaan kosten en de daarmee kleine groep potentiele kopers.
Tav het roest verhaal: bijna alle jp8's die ik ken hebben links of rechts een roestplekje. Herinner me vaag dat ook bij auto's pas vanaf ca 87 de fabrikage beter werd tav antiroestbehandelingen bij het spuitwerk...
Zelden of nooit meegemaakt of gehoord dat dat consequenties had voor de binnenkant/ electronica/ printplaten etc.

Nog nooit zo'n roeste synth gezien als de Crumar die ik had, maakte verder niks uit. Als je ze droog bewaart blijft het oppervlakkig. Niet leuk voor de lak, maar ze roesten niet door hoor en de elektronica zal het worst wezen.

Roland ziet zichzelf als vernieuwers en gaat dus in die filosofie geen technische 1 op 1 kloon van de JP8 maken.

Prijzen zitten lekker in de lift ja. Zie dit topic uit 2004 waarin iemand zich afvraagt of 2000 euro voor een Jupiter 8 niet teveel geld is 8o):

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=33626

De Juno 6, 60 en 106 worden ook met de week duurder tegenwoordig. En toch zijn er nog zat toppers die daarmee vergeleken enorm achterblijven qua prijs. (bijna) iedereen vindt de D-50 helemaal geweldig. Je mag alleen echt in je handen knijpen als je er 250 euro voor krijgt.. De JD-800? Wordt overal geadverteerd als 'The BEAST' enzo maar 600-700 euro dan houdt het wel ver op. Ik hoop dat over 10 jaar de D-50 en JD-800 net zo'n idiote prijsstijging gaan meemaken. *kijkt meewarig naar mijn eigen D-50 en JD-800* :P

Back