Juup 8 op marktplaats

Nu, anno 2016 gaan de 32 en 48 channel Soundcrafts, Mackie's en D&R's voor een paar geeltjes de deur uit, als je zo'n tafel hebt staan heb je een probleem. Over een tijdje is alleen de plastic digitale rommel met fire wire USB of fax-verbinding te verkrijgen en betalen de nieuwe lichting liefhebbers graag de nieuwprijs of daarboven.

It all comes back!

Nee, alleen snap ik niet dat iemand zulke schroeven in zijpanelen van een Jupiter 8 draait.

Ze zijn wat over hun vintage hoogtepunt heen vrees ik.
Gauw nog proberen geld van te maken ;).

Cheers,
Exo. :mega:

Prijzen zitten lekker in de lift ja. Zie dit topic uit 2004 waarin iemand zich afvraagt of 2000 euro voor een Jupiter 8 niet teveel geld is 8o):

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=33626

De Juno 6, 60 en 106 worden ook met de week duurder tegenwoordig. En toch zijn er nog zat toppers die daarmee vergeleken enorm achterblijven qua prijs. (bijna) iedereen vindt de D-50 helemaal geweldig. Je mag alleen echt in je handen knijpen als je er 250 euro voor krijgt.. De JD-800? Wordt overal geadverteerd als 'The BEAST' enzo maar 600-700 euro dan houdt het wel ver op. Ik hoop dat over 10 jaar de D-50 en JD-800 net zo'n idiote prijsstijging gaan meemaken. *kijkt meewarig naar mijn eigen D-50 en JD-800* :P

Ik denk dat het key word "analoog" in je stukje tekst mist. IMO maakt dat het grote verschil in de prijsklasses. Niet alleen omdat het analoog is (en dus bijna altijd minder "duurzaam"), maar ook de productie aantallen begonnen bij de digi bakken pas echt los te gaan.. Bv met de DX7.

Nee, alleen snap ik niet dat iemand zulke schroeven in zijpanelen van een Jupiter 8 draait.

misschien samengesteld uit een aantal andere dode jp's?

Attachments

• bouten.jpg
    bouten.jpg
    27,1 KB · Bekeken: 117
Ik denk dat het key word "analoog" in je stukje tekst mist. IMO maakt dat het grote verschil in de prijsklasses. Niet alleen omdat het analoog is (en dus bijna altijd minder "duurzaam"), maar ook de productie aantallen begonnen bij de digi bakken pas echt los te gaan.. Bv met de DX7.

Aan de andere kant Arv, hebben digi bakken zoals de D50 en JD800 geen last van ontstemming etc. OF dat je heel je VCO/DCO tracking moet gaan zitten afstellen etc. Aan de andere kant, als zon DIGI processor kapot gaat doet ie helemaal niets meer, maar daar is volgens mij meer dan genoeg NOS voorraad van.

Ik vind een Jupiter8 ook een mooi ding hoor begrijp me goed, maar ik associeer de JP8 altijd meer met popmuziek dan techno/house of EDM etc

(ik noem daar bijv Doe Maar, Het Goede Doel en Frank Boeijen Band enzv.) Maar goed die hadden vaak wel hele gave synthpartijen/sounds erin zitten als je die pop en zang dingen wegdenkt :)

Iedereen valt hier over elkaar heen en een slimmerik, die zich wijselijk afzijdig houdt en in de auto stapt, maakt er nog meer van, lachen :)

Nou voor die prijs hoef je niet echt meer te haasten lijkt me , maar wel een erg fijne synth dat wel zekers
Pollens

Hoe vaker ik er op speel hoe beter ik hem vind worden. Echt wel een top synth.

Is idd het toestel op ebay,er is wel geknoeit dus zodanig dat je de krassen bovenaan niet ziet

het kleine krasje onder de write knop zie je wel

Als ik heel sterk op de foto inzoom lijkt er een soort blur zichtbaar onder de ventilatie gaten linksboven.
Is dat wat je bedoelt?

ik denk dat het ter hoogte was van osc2,ik zie niets meer was een kras van 7 cm,niet diep maar zichtbaar,als je de hele synth opboent kan je dat wegwerken,of fotos maken onder een bepaalde lichtval

Back