Mackie d8b aansluiten Cubase via ADAT.

RoyBauer

Nieuwkomer
Goedendag !
Zijn er wellicht leden die ervaring hebben met het aansluiten van een Mackie D8B op een DAW van Cubase 5?
Ik zou graag de ADAT uitgangen van de Mackie werkend willen krijgen op de ingangen van de geluidskaart in de pc, er hiermee een koppeling maken met Cubase. Zodat de mackie via midi communiceerd met cubase en visie versa.
Ik hoop dat iemand er ervaring mee heeft en wil uitleggen waar te beginnen :):) Of wellicht een keer willen komen uitleggen, al dan niet tegen vergoeding.:okdan:
Alvast bedankt !

Groeten Roy.

Dat moet niet zon probleem zijn, mits de geluidskaart adat ingangen heeft.
liefs een stuk of 3in/uit.
Ik lees niks over welke geluidskaart.
Maar goed, je hebt in elk geval een aantal toslink kabels nodig.

Wel frappant dat er zoveel mensen zijn die Cubase 5 blijven gebruiken, terwijl we al bij 8.5 zijn :P

Alvast super bedankt voor de reacties !!

Nu wil ik graag de Mackie via ADAT aansluiten op de pc (windows 10) via ADAT PCI.
Nu is het probleem dat de Mackie wel de 3 OPT (ADAT) kaarten herkent maar en zijn geen inputs en outputs zichtbaar in het setup dialoog scherm.
Heeft iemand hier ervaring mee en kan me aub verder helpen.
Ik heb al op het d8b forum gezocht maar zonder resultaat helaas.
Ik hoop echt dat iemand me op weg kan helpen, of tips kan geven.
De opzet is om de fader kanalen van de mackie te laten communiceren met de sporen in Cubase, zodat ik aparte sporen kan bewerken.

Alvast heel erg bedankt !!

P.s: en idd die Cubase moet ik een keer updaten;);)
Mijn excuses overigens voor het starten van een nieuwe post..nieuw op het forum:engel:

Dank je !!
Ziet er inderdaad perfect uit DigiMod, en weet je toevallig waar ik deze ProBox kan kopen?
Google kon me niet echt meer vertellen.:):)

Je moet de Mackie d8b meer zien als een interface dan een DAW.
Je kunt via een dropdown menu je audio route naar diverse in
en uitgangen van de Mackie D8B.
Raadpleeg hiervoor de handleiding.
Dit betreft ook voor de geluidskaart en Cubase, het staat allemaal beschreven in de handleiding.
Zorg dat je de laatste drivers hebt.
Helaas werk ik niet met Windows 10 dus kan je hierbij niet helpen.

Back