Meer inputs nodig

NeonNoises

Stamgast
Advies gezocht..

Ik heb twee multitimbrale synths (perfourmer/tempest) met individuele uitgangen per voice, in totaal 10. Deze wil ik graag tegelijkertijd aansluiten voor opnemen en monitoren via Logic, zodat ik kanaal apart kan voorzien van eq etc.

M'n Native Instruments Audio 6 heeft 4 bruikbare ingangen hiervoor, dus ik denk dat de enige manier een upgrade naar een audio interface met meer ingangen is?

1. Iemand advies voor zo'n interface bij een beperkt budget?
2. Hoe gaan jullie hiermee om bij het componeren en opnemen?

Thanks..

Als je de investering beperkt wilt houden, zou je ook kunnen kijken naar een patchbay en wat extra (patch)kabels. Je zou dan alleen je track in drie takes moeten opnemen. Tussen de drie (4+4+2) takes ompatchen.

Ik vindt dit altijd nog een hele mooie interface voor het geld, lekker veel in en outputs voor weinig geld. Goedkoper ga je het niet vinden, ook niet tweedehands. En je kunt nog eens uitbreiden met meer synths of external fx aangezien je 6 in en outputs over houd.
16 inputs, 8 outputs,

285 euro,

wel 10 van de 16 inputs aan de voorkant, en 8 van de 16 zijn xlr.

attachment.php

Omgaan met componeren en opnemen, ieder z'n werkwijze zal wel anders zijn. Ik kom zelf van een analoge mixer met een aantal patchbays en was het eigenlijk een beetje zat. Wou zelf net als jij alle synths de computer in zonder te moeten patchen of wat dan ook. Voordeel, alle routings zijn opgeslagen in het project dus geen patch geouwehoer meer.

Werkwijze is gewoon muziek maken, als het klaar is, de master van je sequencer bouncen en klaar is kees.

Attachments

• B_TASCAM_us16x08.jpg
    B_TASCAM_us16x08.jpg
    39,6 KB · Bekeken: 150
Laatst gewijzigd:
Tascam maakt idd mooie spulletjes maar ik heb weleens info gevraagd van Tascam zelf over de ingangen en die zijn te gevoelig om line signalen te gebruiken. Weet niet welk type dat was. Dacht de 1641.

Ik heb zelf een Edirol mixertje die 16 kanalen los over USB in je DAW kan krijgen (M-16DX).. En er zijn ook nog wat andere mixers van Phonic die hetzelfde doen. Recentelijk zag ik deze voor iets van 100-125 tweedehands maar er was dacht ik nog 'n kleinere.
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-...651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=1
En er zijn meer en ook nieuwere mixers die dit kunnen maar zijn dan weer iets prijziger.

Verder is een audiointerface met een adat + adat uitbreiding ala Behringer (ADA8000) misschien ook een optie. Deze doet 8 kanalen en zit tweedehands op 100 euro oid. Samen met de audiointerface zelf zit je dan op +10 kanalen. :)

Check net nog even de website van Phonic over de drivers maar die zijn wel bij windows 7 gestopt. Die kleinere was de Helixboard 18 trouwens. http://www.marktplaats.nl/a/muziek-...651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=6

De witte (MKII) hebben alleen firewire om op je computer te connecten.
Zag ook nog de oudere met USB maar je kunt je afvragen of dit idd beter gaat werken aangezien de bandbreedte van USB toch iets lager ligt.
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-...51fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=12

Laatst gewijzigd:
Back