Sublieme stoorzender

• Thread starter Deleted member 18007
  • Start date
D

Deleted member 18007

Guest
Ben benieuwd wat anderen hiervan vinden.
Brand los en brand af :D

Mooi man :okdan:

Zou nog iets breder uitgemixt kunnen worden (volgens mij alleen de epiano wat meer reverb geven), verder niets aan veranderen (behalve die rare hahahahahahaven aan het eind dan - die vond ik jammer). Liedje is af :halleluja

Dankjewel voor het luisteren.
Ben het eens met de punten die je noemt. Zal ik meenemen :)

Clarinet heeft teveel body tov van de Rhodes en staat redelijk hard.
Verder helemaal leuk.. goeie vloei. :mega:

Misschien nog 'n stukkie drums met van die typische stutter fx en dito bas.. maar da's een keuze..

Teveel body ligt denk ik aan het feit dat ik een relatief zwaar rietje heb gebruikt. Komende tijd maar eens experimenteren met rietdiktes.

De ritmes bewaar ik voor een andere track. Ben bezig (al jaaaaaren :D) met een bescheiden album. Dit gaat track 2 worden. Het album zal een opbouw krijgen zoals ik met het DJ-en gewend was te doen. Opbouw, climax, afbouw. Zoiets...

Dankjewel voor het luisteren en je feedback.

Wat leuk dat een Zuiderbuur de tekst fantastisch vindt. Belgen staan erom bekend onze gezamenlijke taal beter te beheersen.

Ben zelf echt benieuwd wat een ander rietdikte zou doen mbt de mix. Mocht dat geen soulaas bieden, neem ik de tips mee voor de "final".

Dankjewel voor het luisteren!

Teveel body ligt denk ik aan het feit dat ik een relatief zwaar rietje heb gebruikt. Komende tijd maar eens experimenteren met rietdiktes.

De ritmes bewaar ik voor een andere track. Ben bezig (al jaaaaaren :D) met een bescheiden album. Dit gaat track 2 worden. Het album zal een opbouw krijgen zoals ik met het DJ-en gewend was te doen. Opbouw, climax, afbouw. Zoiets...

Dankjewel voor het luisteren en je feedback.

Voor de Clarinet zou ik het meer in de EQ zoeken en misschien ook de Rhodes wel wat meer body geven..
Gebruik zelf ook vaak een instrument met 'n riet maar mijn golden rule is toch wel dat de Rhodes nooit weggeblazen mag worden door een blaasinstrument. :D
De Clarinet klinkt overigens wel erg lekker :mega:

Riet kan/zal wat veranderen, maar ik zou in dit geval zowieso ook werken met (beetje) reverb, eq en nauwgezette plaatsing in stereobeeld. Ik luister nu op laptop, maar het lijkt me dat de klarinet ook heel 'breed' is uitgesmeerd in stereobeeld, waardoor die veel plaats inneemt?

Is constructief bedoeld, want vind dit echt een inspirerende track, hupsakee ga hem meteen nog eens opzetten.. :)

Nogmaals bedankt :)

Ik denk dat ik het lastig vind om aan de sound van de klarinet te gaan sleutelen "omdat een klarinet een klarinet is". Een beetje rigide gedachtengang. Dat moet ik loslaten (de gedachtengang, niet de klarinet).

Ik ga de tips verwerken (en niet alleen mentaal :D)

Die droge sound van de klarinet vind ik juist gaaf. Geeft het iets intiems.

Net voor de tweede keer beluisterd. Goeie track man! De tekst is fijn, mooie klarinet ook. Qua feedback ben ik het voor het grootste deel eens met hierboven. De vocaal en klarinet zou ik vrij extreem pannen - een links en een rechts. Dat creëert ruimte in de mix en kan tegelijkertijd het ook meer intiem maken. Een klein beetje laag van de klarinet afhalen misschien?

Gloomer en PH, ook bedankt voor het luisteren!

Om het laag wat weg te halen heb ik de beker van de klarinet gehaald. :P

Heb net wat geëxperimenteerd met EQ en dat luistert (lol) bij zo'n acoustisch instrument best nauw. Teveel weg dan klinkt het toch minder als een klarinet. Het is iig duidelijk waar de Rhodes en klarinet elkaar in de weg zetten. Eindmix bewaar ik voor een andere keer. Met een fris hoofd luisteren...

En misschien is het inderdaad tof om middels panning en verb meer een ruimte te creëren. Wat mij de volgende vragen te beantwoorden geeft...
"Wat voor ruimte, waar zit/staat de luisteraar en waarom zit die persoon in dat specifieke deel van de ruimte?"

Eigenlijk wel belangrijk (essentieel?) bij muzikaal omlijste spoken word.

Tof en orgineel trackje M01C
Well done :okdan:

En je hebt mijn rhodes samples er heel tof in gebruikt.
Ook dat droge van die klarinet staat mij wel aan

Trigg Dankjewel. Voor het luisteren én de samples.

Het concept voor deze track was er al. De hogere klanken over de Rhodes komen uit de XL-1. Had eerst een E-Piano uit een FM-Bak gepakt, maar vond dat net niet lekker klinken. Toen kwam ik je post tegen.... :)

Ik hoop dat de Trackpolitie het door de vingers ziet dat ik géén kick heb gebruikt die rond en stevig is en lekker in je face... ;)

Geachte Dr. van Lansberg,

Hartelijk dank voor het diagnostiseren. Tevens behaagt het mij te lezen dat het concept tekstueel te zwaar voor u is. Ik zou er niet aan moeten denken dat de behandelaar zich laat meeslepen door de hersenspinsels van de patiënt. Dit getuigt van een professionele werkhouding uwerzijds en daarvoor wil ik u complimenteren. Bij deze:"Chapeau!".

Met hoogachtende vriendelijkheid,

M01C

Leuke originele track man! Helemaal top :) Mis af en toe een lekkere lange reverb op de klarinet, maar dat ben ik... groot reverb liefhebber.

Gaat zo door!

Back