Sublieme stoorzender

• Thread starter Deleted member 18007
  • Start date
LOL.. Soms poepen? Ik moet meestal drie keer per dag. En soms heb ik schijt :D

Dankjewel voor het luisteren en tof dat het je heeft geraakt (niet de poep natuurlijk ;))

Herman van Veen. Uhm... 37 jaar geleden luisterde ik als kleuter graag naar twee platen. Kraftwerk en Herman van Veen. Ik heb er niet bij stil gestaan toen ik dit maakte, maar toen ik je reactie las verscheen er een grote grijns op m'n gezicht. Bijzonder hoe het onderbewuste werkt :)

Qua muziek precies de juiste ingrediƫnten, "eenvoudig doch voedzaam" (zou een zekere heer zeggen) en dat is al een hele kunst! De tekst (een gedicht zou ik het bijna noemen) vind ik ook mooi, maar wel wat te veel woordspelingen. Voor deze stijl is geloof ik een woord, maar daar kan ik zo gauw niet op komen. Je komt het veel tegen bij cabaret teksten, idd HvVeen en c.s.

Bedankt voor het luisteren :)
Hoe de stijl in het taalgebruik heet, zou ik niet weten. Ik ben een autodidact zonder rijbewijs ;)

Ik snap wat je bedoelt en de constatering is juist. Andere teksten van mij hebben dat minder sterk. Deze tekst was er "opeens". Zo gaat dat soms. Ik kon niet slapen en vroeg mij af wat het verschil was tussen polderen en bruggen bouwen (slaan), beiden zijn termen die in de politiek gebruikt worden. Ik denk dat ik de vraag aan mijzelf heb willen beantwoorden met deze tekst. Het resultaat is een liedje geworden en dat de eigenlijke vraag nog steeds onbeantwoord is gebleven. Misschien moet ik Google er maar eens op loslaten...

Geachte Dr. van Lansberg,

Hartelijk dank voor het diagnostiseren. Tevens behaagt het mij te lezen dat het concept tekstueel te zwaar voor u is. Ik zou er niet aan moeten denken dat de behandelaar zich laat meeslepen door de hersenspinsels van de patiƫnt. Dit getuigt van een professionele werkhouding uwerzijds en daarvoor wil ik u complimenteren. Bij deze:"Chapeau!".

Met hoogachtende vriendelijkheid,

M01C

:D:D

Gaaf die text/voices. Altijd een goeie zaak (maakt het meer persoonlijk).
Het is een beetje spoken word, maar je spreekt de dingen hier iets te ritmisch in om dat echt zo te laten zijn. Is een keuze natuurlijk maar ik had het iets losser gelaten.
Klanken en klarinet, mooi!

Tekst ritmisch niet inspreken vind ik echt heel moeilijk, maar ga er op oefenen. Ik snap wat je bedoelt denk ik. Door "te" ritmisch gesproken woord te doen, kan het op halfbakken rap gaan lijken. Misschien zou ik de tekst moeten inspreken zonder de muziek te horen.

Bedankt voor het luisteren en je goede tip!

Tis natuurlijk jouw ding, ik wil niet zeggen dat het moet hoor. Dan weetje dat :D
Probeer het uit, je weet maar nooit.

hehe.. :D

Anyway, ik ben wel benieuwd naar je andre crea's, ff attachen met soundkloot.

Uhm... Dan zal ik de komende tijd er wat dingen opzetten
:D

Kom helemaal tot rust met deze fijne track. Tekst/vocal ben ik niet kapot van maar de clarinet maakt het helemaal goed (zegt een hardcore saxofoonspeler :P ) meer van dit graag!
Over de mix kan ik weinig zeggen ben er zelf niet zo goed in maar hier over de koptelefoon klinkt het lekker.

Ik wilde ooit heel erg graag saxofoon leren spelen. De plaatselijke harmonie had alleen nog een klarinet over. HaFa A en B gehaald. Daarna 22 jaar met SL1200mkII, synths en drumcomputers vermaakt. Vorig jaar een gammele studieklarinet aangeschaft en weer voorzichtig begonnen met spelen. Ik probeer ook een WX5 te bespelen. Als je van "electro" houdt kan ik je dat echt aanraden. Wat ik bij de WX5 wel mis, is het gevoel van resonantie in je eigen hoofd dat ik bij een klarinet waarneem. Dat zal ook voor een Sax gelden, denk ik.

Tekst en vocal, dat is een smaakding. Ik vind het prettig om mij, naast muziek/geluid, zo te uiten. Zang zou ook kunnen (ik zing zuiver genoeg), maar weerspiegelt niet wie ik denk te zijn.

IIG bedankt voor het luisteren en de moeite om te reageren! :)

[NECRODRAAD] Vanavond te zien/horen bij Nieuwsuur op NPO2 om 22:00 uur [/NECRODRAAD]

hehe, herkende hem meteen. Moest ff zoeken naar deze draad.

Dankjewel. Ik ga het checken nadat ik van het waterige klimaatje genoten heb.

Deel geluisterd. Nedertronica, leuk bedacht :)

Sowieso tof. Want electronisch en Nederlandstalig. Stijl doet mij wat denken aan oa. Stateless. Hetgeen ik probeer te maken, leunt meer op Techno (dus Jazz). Dit hangt meer naar Wave (denk ik). Goede zang.

Ben eigenlijk wel benieuwd wat er uit een samenwerking zou komen :D

Back