Kiala pakketdienst ervaringen?

demian

Ojee
Iemand ervaring met deze pakketdienst?

Er wordt me gevraagd om iets met deze dienst te verstruren maar op ervaringen.nl is het niet denderend wat ik lees..

Kiala is gewoon UPS tegenwoordig die geleverd wordt in de krantenwinkel (oid) om de hoek.
In mijn ervaring even (on)betrouwbaar als de andere postdiensten, gewoon een pak goedkoper.
Goed inpakken zoals altijd de standaard.
Persoonlijk enkel nog maar goed gevaren met Kiala, maar ik denk dat je over alle verzendwijzen horrorverhalen op het internet zal vinden

Mijn ervaring is dat het wel veel geld scheelt maar de tracking is onduidelijk en het duurt erg lang voor het pakket aankomt.

behalve UPC is de rest gewoon helemaal kut.
( chinese pakketjes die vanuit china verstuurd worden via post.nl worden niet eens meer aan de deur aangeboden, maar direct naar het afhaalpunt gebracht, ook zakelaijke pakketjes)
dit volgens zeggen bij post.nl omdat chinese leveranciers voor dit hebben gekozen, wat nutuulk bullshit is...., post.nl heeft hiervoor gekozen....:kont:

:slotje:..:D

:mega:

Geen slechtere of betere ervaringen mee dan met andere afhaalpakketdiensten

Ik heb 2x iets verstuurd via kiala, het kost je zelf meer werk omdat je zelf de boel moet uitprinten, wegen en betalen maar het scheelt dan ook wat. Ging allemaal prima, ééntje was naar belgïe.

( chinese pakketjes die vanuit china verstuurd worden via post.nl worden niet eens meer aan de deur aangeboden, maar direct naar het afhaalpunt gebracht, ook zakelaijke pakketjes)
dit volgens zeggen bij post.nl omdat chinese leveranciers voor dit hebben gekozen, wat nutuulk bullshit is...., post.nl heeft hiervoor gekozen....:

Afgelopen week nog uit china wat ontvangen, netjes aan de deur via postnl.

Ik gebruik kiala erg vaak. Prima.

Duurt erg lang, ik gebruik hem niet meer.
Doe alles via PostNL duidelijk en makkelijk te traceren....

rob

Ik heb tot nu toe een paar keer iets verstuurd en ontvangen. Zorg dat het goed ingepakt zit!!

Een tijdje terug, was ook voor deze dienst gekozen bij het verzenden van iets, net boven de 10 kg, naar het buitenland. Was 'n redelijk kwetsbaar onderdeel en heb toen eerst even gebeld.
De dame bij het contactcentrum vertelde dat het goed verpakt moest zijn, want de pakketten worden vaker gesorteerd, (verschillende postcentrums, vandaar de langere wachttijden misschien?) en dit gebeurd op lopende banden waar een pakket soms weleens vanaf valt. (duh??)
Het goed verpakken zodat het een val van 70cm (dacht ik) moet kunnen overleven, en verschillende keren "Breekbaar" op het pakket plakken waren het advies. Maar ze raadde het verzenden van spiegels of aardewerk af. :D

Post.nl is wel een stuk sneller met een zending binnen Nederland maar ook daar gaat het weleens mis. Mijn Yamaha EX5r kwam 'n half jaartje terug ook aan met een vreemde streep in het display die er voor verzending niet in zat.
Heb verder wel goeie ervaringen met Post.nl maar voor naar het buitenland, iets boven de 10 kg verzenden is idd wel een groot verschil.

Oh, 'n tip. Zorg dat de naam en adres van de ontvanger op het pakket staat. Laatst ging ik 'n pakketje met software ophalen. Je moet je dan legitimeren maar de verzender had alleen mijn voornaam erop gezet. Nu had ik mazzel dat er niet nog iemand met die naam was langs geweest maar door de procedure van het aanmelden, en het dus niet hoeven vermelden van een verzendadres kan het natuurlijk makkelijk misgaan. :)

Kiala, geen probleem met ontvangen. Ik zou het doen omdat jij kan bepalen wanneer je het ophaalt. Als ontvanger is dat imo handig.
Dat het langer onderweg zou zijn is in mijn geval nog nooit een noot vals door gaan klinken...

Zijn idd niet snel en komt niet aan je deur, jemoet het ophalen bij een afhaalpunt.
Ik verstuur alles met post.nl en er is echt NOOIT wat mis gegaan, dus het kan wel...

Ik heb exact dezelfde ervaring met postnl. Op verzoek van kopers ook wel eens UPS gebruikt en dit is ook altijd goed gegaan.

Ik gebruik het vaak omdat ik zelf niet thuis ben en het zo makkelijker vind om dan bij de deur in een tankstation dit op te halen. Nadelen zijn iets langere tijd en idd de tracering. Maar als je het goedkoper wilt, is het logisch dat je op iets moet inleveren. Sneller is niet altijd beter ;). Ik heb enkel goede ervaringen ermee !

Tot op heden alleen gebruikt om spullen op te laten sturen. Ging allemaal prima.
Ik vind het alleen maar makkelijk dat je zelf kan bepalen waar en wanneer je het wilt ophalen.
Aflevertijd is mij eigenlijk wel meegevallen.. en ook nog eens lage verzendkosten :okdan:

Ik heb 2x iets verstuurd via kiala, het kost je zelf meer werk omdat je zelf de boel moet uitprinten, wegen en betalen maar het scheelt dan ook wat. Ging allemaal prima, ééntje was naar belgïe.

Afgelopen week nog uit china wat ontvangen, netjes aan de deur via postnl.

Nog steeds supertevreden van die mixer trouwens Niel :D Maar ik had het gewicht totaal onderschat, ik heb me krom gesleept aan dat paket van Kialapunt naar huis hehe ;) Maar was supergoedkoop. Je spaart zoveel geld dat ik het iedereen zou aanraden. Als je voltijds werkt en er is niemand thuis is het ook veel handiger met zo een punt, kan je er 1tje naast je werk kiezen en smiddags even kort afhalen.

Ook bij die chinezen bestel ik nu regelmatig en om uit China te komen, is het best snel, steeds aan de deur en nog nooit iets niet ontvangen.

Ook iets uit China besteld, kreeg een bericht van ze dat het afgeleverd was, niet dus!! Bij navraag bij Post.nl vertelde ze dat het daar een week in opslag blijft voordat het bezorgd wordt, dit op verzoek van China, wat een geneuzel. Wacht nu al drie weken.

Back