Kiala pakketdienst ervaringen?

Kiala: prima service. trager dan TPG maar het voordeel is wel dat ze een concrete afleverdatum geven en dat het tarief flink lager ligt. Als ontvanger is Kiala erg makkelijk omdat je zelf bepaalt wanner je het pakket ophaalt. Als verzender is het wel iets meer moeite

dit op verzoek van China
Heel China of 1 specifiek Chinees bedrijf? Ik bestel regelmatig pakjes met onderdelen uit China, nooit geen problemen mee gehad. Maar het laatste eindje, dwz. de bezorgservice van TPG is nogal wisselvallig; het ligt er maar aan wie je postbode is en hoe druk hij het heeft hoe het precies afgehandeld word als je niet thuis bent.

Een supergroot voordeel van Kiala (heet tegenwoordig gewoon UPS, meen ik) is dat het pakket afgehaald moet worden bij 'gewone' bedrijven/winkels die vaak ruimere openingstijden hebben dan een PostNL agentschap. Thuislevering van PostNL vind ik finaal ruk. Hele dag wachten omdat die geïndiceerde levertijd voor geen kut klopt (tussen 10.00 en 16.00 uur en dan om 20.00 uur een stoned pakketbezorger aan de deur). En als je dan niet thuis bent is je pakket uitgerekend vijf huizen verder afgeleverd bij net die ene buren waar je het niet wilt. En het postagentschap hier in de wijk heeft nog beperktere werktijden dan een gemiddelde ambtenaar. Dus daar kan je alleen op zaterdag in een lange rij aansluiten om je pakket van dinsdag op te halen. :frons:

Weliswaar 1x een klacht van een koper gehad dat een door mij verzonden product bij een rackoor bij UPS beschadigd zou zijn. Daar moet dan ook hard mee gegooid zijn toen.

Meermaals gebruikt. Is vrij goedkoop maar wordt niet thuis geleverd.
Gewoon een Kiala punt dicht bij thuis of werk zoeken of op de baan tussen beide in en je hebt er geen last van. Integendeel, als pakjes thuis geleverd worden moet er iemand thuis zijn of je moet het na 2x op een vast afhaalpunt gaan halen. In dat opzicht is Kiala dus goedkoper en flexibeler.

Alleen maar goede ervaringen met Kiala. Zowel als verzender als ontvanger.

Trager maar verder prima,gebruikt het heel veel als ontvanger

Back