Hoe maak je dit geluid?

ben_jamin

DISTANZ - ELEKTRON FANBOY
Beste, ik ben of zoek naar hoe dat Bodzin in deze track:

achter de hoofdlead een soort valse trekkende, duwende space lead krijgt.

De tijdstippen (het gaat snel):

3:06 - 3:10 precies alsof er raar ding passeert
5:00 - 5:20 af en toe
5:20 - 5:23 hier het meest hoorbaar

Ik denk dat het een combinatie is van valse tonen, detune, pitch sweeps maar ik geraak er niet echt. Is het een kopie van de hoofdlead met bovenstaande modulatie of andere FX op of is het een nieuwe sound?
Als je ze samen hoort werken ze magisch samen. Dit lukt me echt niet.

Last edited by a moderator:
Zou zo beginnen :
Resonantie van de filter laten zelfresoneren en freq cutoff omlaag laten gaan mbv enveloppe
Beetje moduleren met een met delay inzettende lfo
Die andere sound bij 5min is wat noisiger, een soort waveshaper/ multiplier of phaser ??

En wat effecten erover heen

Lijkt wel een beetje op het effect wat je krijgt als je bij een delay in realtime aan de delaytime draait. Dat soort pitch geluid ala monotron delay

Ja, daar moest ik ook aan denken. Tape delay (emulatie), daar gaat de pitch omhoog of omlaag afhankelijk welke kant je het tempo knopje omdraait.

Stephan Bodzin & Kink gebruiken veel tape delay, op een speciale manier naar het schijnt?
Ken er helemaal niets van maar heb dit eens gelezen, ze recorden alles ook op tape enzo!

Het klinkt (voor mij althans) niet als een normale tape delay. Misschien een plugin met vage settings. Analoge tape delay is namelijk veel trager.

ik had ook al aan tape delay gedacht met veranderende time settings, maar ik denk dat dit iets is die in the synth zelf gebeurd (moog), als ik Bodzin zo wat ken. Zou dit echt niet met pitch envelopes gedaan zijn?

Back