Je grootste muziek-maak-ergernissen (en hoe je ze hopelijk oploste)

Dat heb ik dus ook. Meestal ben ik de saboteur die er voor gezorgd heeft dat iets "ineens" niet meer werkt. Om na een tijdje er achter te komen dat "oh ja, dat had ik aangepast". Ik heb geprobeerd om mezelf te weren uit de studio, maar kwam erachter dat dat niet de oplossing is. Dan gaan er op andere plekken in huis dingen mis.

Een ringbandje met alle uitgeprinte belangrijke instellingen en aanpassingen bijhouden. Doe ik ook.

Wat voor mij een oplossing hierin, is dat ik binnenkort wat mensen ga aanschrijven om samen te werken. Wellicht dat je elkaar met samen werking kunt helpen in je struikelblokken. We zijn hier met een hoop mensen, en we zijn er hier om elkaar te helpen.

Ja samen spelen, produceren das best leerzaam.
een ander kan op hele andere ideeen komen.

Mijn grootste ergernis is dat ik mijn spaarzame muziektijd op synthforum verslijt aan het lezen van nieuwe topics die slechts een doordrukje van een oud topic blijken te zijn. (maar niet heus ;))

Voor de fans van het genre:
https://www.synthforum.nl/forum/alg...ek-etc/190688-grootste-irritaties-aan-je-gear
https://www.synthforum.nl/forum/alg.../53096-algemene-ergenissen-top-3-top5-mag-ook

En er was er nog eentje over luxeproblemen in je studio (als daar zijnde "ik weet niet welke van mijn drie Jupiter 8 op MIDI kanaal 11 reageert dus ik ben de patch op de verkeerde aan het wijzigen") maar die vind ik nu niet.

Midithrubox kopen ???

soms probeer ik eens wat minder te kopen :) - heb nu al zeker 100 stekkers in dienst.

Mijn grootste ergernis is dat ik mijn spaarzame muziektijd op synthforum verslijt aan het lezen van nieuwe topics die slechts een doordrukje van een oud topic blijken te zijn. (maar niet heus ;))

Denk je nu dat ik weet dat er tussen die duizenden topics er al een topic is geweest over het zelfde onderwerp?Ben Einstein niet hoor!
En het is echt niet slecht om soms na al die jaren het eens terug te hebben over een onderwerp dat al eens is geweest,er zijn inmiddels ook nieuwe leden bijgekomen die hun mening eens kunnen zeggen.

tot nu toe vind ik dit draadje aangenamer dan even een blik op die vorige 2:beard:

Wat me ook nog ergert: scherm in scherm spul (dus grofwel alle vst's in een DAW)
Of een multitrack van iemand krijgen, die verwacht dat je er mee gaat werken en wat toevoegt, in ableton afspelen en dan merken dat ALLES nog 'juist' moet gezet worden op de tijdlijn (of hoe heet zoiets) want 't klinkt totaal naast de kwestie en je hebt geen idee hoe er aan te beginnen, met je DAW afkeer :D

*** moet zeggen dat ik van die blijkbaar herkenbare patchbay issues inspiratie krijg om een YT filmpje te maken hoe ik 't hier doe ***

Ik heb geprobeerd om mezelf te weren uit de studio, maar kwam erachter dat dat niet de oplossing is. Dan gaan er op andere plekken in huis dingen mis.

Hahaha, leuk! :D Maar ik zou gillend gek worden als mijn apparatuur niet direct werkt als ik inspiratie heb. Ook daarom doe ik alles in de computer. En zelfs dan gaat het nog wel eens mis, door per ongeluk aan een onbekend knopje te draaien.

Als ik nog even hardop denk is mijn grootste ergernis waarschijnlijk dat ik te weinig muziek maak en me teveel focus op randzaken. Programmeren, mixen, eindeloos nootjes slepen, prutsen met quantize ezn. De oplossing weet ik wel, maar er is een verschil tussen weten en doen...

en me teveel focus op randzaken. Programmeren, mixen, eindeloos nootjes slepen, prutsen met quantize ezn. De oplossing weet ik wel, maar er is een verschil tussen weten en doen...

Ja in dat geval geloof ik in minder is meer.
maar bepaalde muziek genres kun je gewoon niet zonder quantize. Voornamelijk dance.
dat maak ik daarom vrij weinig.
stel je voor hoe een house plaat zal klinken als je alles met de hand speeld en niet quantized.

Een creatief idee hebben en dan tegen technische problemen aanlopen waarbij je tijdens het oplossen daarvan alle creatieve zin verliest. Bv iets met MIDI of audio kabels werkt niet. Of voeding van apparaat niet te vinden. Mogelijk op te lossen door goed georganiseerde studio. Maar dat zal mij wel nooit lukken. :)

Dat als eerste want ik heb niet zoals sommigen de ruimte om alles vast neer te zetten dus begint elke keer weer het feest van voren af aan met als gevolg dat ik dan weer loop te klooien met instellingen, aansluiten enz.
Of bijv als ik iets al een tijdje niet meer heb gebruikt dat ik dan weer voor een deel de manual moet doornemen om bepaalde zaken goed werkend te krijgen.
En verder zit ik mezelf best wel in de weg want als ik een aantal keren met een arrangement bezig ben dan heb ik het na een keertje of 20 wel gehoord en dan begint de zin om het af te maken behoorlijk af te nemen.
Het lekkerst werkt het met een vaste opstelling en dat je beperkingen voor lief neemt en dus niet steeds wisselt, dan ben je geen tijd kwijt aan zoeken en klooien maar schijnbaar kan ik de keuze voor een vaste muziekstijl of 2 a 3 synths niet goed voor elkaar krijgen, teveel mogelijkheden is dodelijk voor het proces.
Vaak begin ik met wat inspelen, beetje pielen enzo en dan heb ik soms wel iets aardigs maar het afmaken is meestal het probleem.
Als het werk zou zijn of je doet iets met anderen dan is er ook een soort deadline maar die heb ik niet dus ik klooi meestal maar een beetje aan.

ik had te weinig vette gear
heb ik heel veel van gekocht
opgelost :okdan:

Mijn FL heeft de laatste tijd de nare gewoonte om zeer vaak te crashen bij het laden van een plugin... Misschien komt het omdat mijn laptop op 4gb ram draait. Heb al een aantal keer gehad dat ik een mix opnieuw kon maken.... Achja, heb mezelf aangeleerd te saven voor iedere plugin die ik inlaad:P

Back