Hoe creeër ik dit geluid?

Xypes

Stamgast
Dag iedereen

Ik ben er al even naar ah zoeken maar kom er toch niet op,
hoe creeër je zo'n geluid als de link hieronder? Op minuut 4:38 komt ie erin ;)

Mijn dank is groot!

Groetjes
Y

Last edited by a moderator:
Klinkt als een langzame attack voor het volume met korte/geen sustain en/of release. Zelfde soort envelope een beetje op het filter en wat noise bij de oscillator mixen. En dan een korte delay of een delayisch reverb.

ik hoor een filter envelope met een duidelijke langzamere attack. De amp envelope heeft geen attack omdat vanaf het begin van het geluid er wel 'body' is.
Inderdaad een noise osc er bij.
De vraag is natuurlijk, wat hoor je als 'main' oscillators? ik denk een zaagtand ook door een lowpassfilter.
Als ik zo luister naar de noise sound en het lage zaagtand geluid, denk ik dat het 2 gelayerde geluiden zijn omdat de cutoff op de zaagtand verder dicht lijkt te staan dan die op de noise osc.
Maar zeker weten doe ik het niet. ;)

@stevaux: ga je morgen ook naar patterns, op almere strand?
Techno feestje vanaf 13:00 :)

-C-

Hoe kan ik dit het beste benaderen, zou dit lukken met sylenth1?
Of kan ik beter het anders aanpakken?

Heb iets id buurt ;)
Heb het alleen met distortion gedaan ipv iets anders &
er een loopje ingeknald en wat mee gespeeld!

https://soundcloud.com/djbonka/finally-the-sound-techno

Edit: zou toch nog graag weten hoe ik dit zou doen :D, want kom er toch niet helemaal bij, bij dat geluid...

Last edited by a moderator:
het typische BOOKA SHADE of 10 WALLS geluid. Is niet zo heel moeilijk. Typische saw sound met noise erbij naar de filter en cutten, de env depth vd filter enveloppe wat opendraaien (niet volledig), en de attack van die enveloppe regelen

Damn, ik heb hem ergens als preset.... maar waarin?
Met het noise level gekoppeld op het modulatie wheel.

Back