Kortsluiting / garantie vraag

Dat gezegd zijnde heb ik 1 keer in mijn leven een B-stock (als dusdanig geadverteerd) artikel gekocht, en dat ding was in alle opzichten (incl verpakking) splinternieuw en heeft nooit problemen gegeven. Dus zo kan het ook. Ik verdenk de winkel er nog van dat het écht nieuw was, en als B-stock werd verkocht. :-)

Er zijn ook zeker genoeg winkels bij die niet aan dit soort praktijken doen, die winkels bouwen dan ook een trouw klanten bestand op want eerlijkheid duurt het langst :verkoght:

Maar er zijn er ook zat die gewoon resultaten eisen van hun personeel, hoe dat personeel dat behaald is dan ineens niet zo van belang Er zijn dan ook genoeg werkgevers die hun personeel weer een schouderklopje geven, met daarbij een waardebon, als er weer eens een x-aantal b-stock units van de plank zijn gegaan voor de nieuwprijs in het afeglopen boekjaar.

Hun eerste reactie sloeg echt nergens op.
Ik heb geantwoord en duidelijk gemaakt dat ik verwacht dat dit onder de garantie zal vallen, gezien normaal gebruik van een mixer.
Met veel mooie woorden zeiden ze dan nog dat men orignele melding iets anders aangaf... Ik denk dat ze het daar niet goed begrepen...
De mixer staat alvast ingepakt om naar de hersteldienst te sturen van soundcraft in België, ik hoop dat het goed komt... Ik post nog een update.

Ze vinden het rare praktijken dat je een mixer koopt en er dan apparaten op aansluit?

Rechtstreeks contact opnemen met Soundcraft en hen melden hoe deze winkel met garantie omgaat.

Daarom koop ik liever geen chineze zooi, bedankt voor de waarschuwing,
+ ik had al wat meer gelezen over nieuwe soundcraft tafels waarvan kanalen direct kapot gaan na aankoop, ik weet niet meer welke engelstalige site dat was.
Met rook is het wel ernstig, dat gebeurt niet zomaar, zou ik niet eens laten repareren, straks brand je huis af.

Even testen op je oude mengpaneel, of al je apparaten nog goed werken,
uitkijken met aanraken van de kabels als je die winkel serieus neemt,
anders zou je gear ook wel stinken als er 220v op de uitgang staat.

Van voltage tot 15 volt gaan ze niet kapot lijkt mij.

Gewoon PayPal terug boeken en terugsturen die rommel, anders moeten ze hun reactie aanpassen.

Welke shop was het ?, nieuwschierig...
zo een topmerk als Apple wordt ook tegenwoordig gewoon door chinese slaafjes gebouwd, Soundcraft wellicht ook these days (iets met zakkenullen mompelt met ooit goede namen )

Wat Nicolas zegt idd!! Eerst ff contact zoeken met soundcraft waarschijnlijk is de winkel de eerste 30 dagen verantwoordelijk voor de garantie, hierna neemt in de meeste gevallen de fabrikant het over! Maar om hier zekerheid over te hebben moet je eerst weten hoe soundcraft dat soort zaken heeft vastgelegd in hun algemene voorwaarden!

Verder vind ik dit gewoon een DOA(Dead On Arrival) en heb je naar mijn mening gewoon recht op een nieuwe mixer. Je mag gewoon verwachten dat het spul naar behoren werkt als je iets nieuws koopt want je hebt gewoon rechten als consument! Als je er dan met de winkel niet uit kan komen dan kan de fabrikant/importeur wel wat voor je betekenen, soundcraft zit niet te wachten op een slecht imago dus die zullen zeker bereid zijn om je te helpen!!

Door een probleempje/miscommunciatie tussen winkel en hersteldienst heeft het iets langer geduurd, maar uiteidenlijk is het gewoon binnen de garantie hersteld en hebben ze em netjes terug bezorgd.
Eind goed al goed, blij dat dit achter de rug is!

Back