Miss Cocktail Waitress

Dr van Lansberg

Gepokt en gemazeld
Waarde luisteraar,

De ideeën zijn er wel. Het geduld om 1 idee tot volledige track track uit te werken echter niet. Het gevolg: een aaneenschakeling van ideeën in 1 track. Zelf heb ik het idee dat het wel tot een geheel is gekomen. Maar het zou niet voor het eerst zijn dat ik er volledig naast zit.

Eigenlijk per toeval kwam ik zo bij het afronden van de basis een acapella tegen waarvan ik aanvankelijk dacht: "Moet dat nou in deze track?" Daarna dacht ik: "Misschien moet je iets minder denken". Het resultaat: een hip hop acapella in een track die als lounge is opgezet. Of het past? Ik leg het oordeel graag bij u neer. Naar mijn bescheiden mening geeft het de track extra pit, flow en vibe.

Laat uw toorn nederdalen.

Je kunt denk ik beter van de blopjes blupjes maken. Daarbij zouden de revibrosignalen er veel mooier uitkomen met minder OA-equivatie. Tot slot vind ik de min te max en de max te min.

Maar verder best een lekker chill trackje zo op de veel te late dinsdagavond :mega:

Ik ga even *D en dan net zo lang :stupid tot ik :Z zodat ik morgen niet al te veel :koffie: nodig heb voor het :geslaagd: voor mijn certificering en daardoor niet :? maar :okdan:, en dan 's avonds nog energie heb voor :luv: . :D

vette plaat hoor, de vocals pasten perfect in het plaatje.. Muzikaal was alles prima in orde, ik heb ervan genoten. Ik vraag me thans af hoe ie instrumentaal zou klinken.. Misschien 2 versies maken ?

Thx for sharing !! :okdan:

Dokter, je kan voortaan beter helemaal geen uitleg meer geven bij een track. Dat hoef jij eigenlijk niet meer te doen.
Gewoon posten zondermeer. Het resultaat is er dus geen reden tot enige ongerustheid of verklaringen. Maar het mag wel als je de drang voelt uiteraard. ;-)
Fijne track. Een jazz solo (trompet, gitaar of zo) had nog gemogen en gekund maar is zeker geen gebrek.
Opnieuw well done !

Je kunt denk ik beter van de blopjes blupjes maken. Daarbij zouden de revibrosignalen er veel mooier uitkomen met minder OA-equivatie. Tot slot vind ik de min te max en de max te min.

Maar verder best een lekker chill trackje zo op de veel te late dinsdagavond :mega:

Ik ga even *D en dan net zo lang :stupid tot ik :Z zodat ik morgen niet al te veel :koffie: nodig heb voor het :geslaagd: voor mijn certificering en daardoor niet :? maar :okdan:, en dan 's avonds nog energie heb voor :luv: .

Ah OK, zal er bij de volgende track rekening mee houden :D.

vette plaat hoor, de vocals pasten perfect in het plaatje.. Muzikaal was alles prima in orde, ik heb ervan genoten. Ik vraag me thans af hoe ie instrumentaal zou klinken.. Misschien 2 versies maken ?

Thx for sharing !! :okdan:

Goeie vraag. Ik heb de vocals dan ook telkens aan en uitgezet tijdens het bouwen. En aanvankelijk wilde ik hier de vraag neerleggen wat mooier is, met of zonder. Ik ga inderdaad nog wel een instrumentale versie maken, maar dan voer ik wel wat wijzigingen door.

Dank voor je trouwe feedback Jan!

Dokter, je kan voortaan beter helemaal geen uitleg meer geven bij een track. Dat hoef jij eigenlijk niet meer te doen.
Gewoon posten zondermeer. Het resultaat is er dus geen reden tot enige ongerustheid of verklaringen. Maar het mag wel als je de drang voelt uiteraard. ;-)
Fijne track. Een jazz solo (trompet, gitaar of zo) had nog gemogen en gekund maar is zeker geen gebrek.
Opnieuw well done !

Het is niet zozeer dat ik de drang voel om uitleg te geven, maar meer dat ik het vaak leuk en prettig vind om een heel klein beetje context te krijgen. En ik kan me zo voorstellen dat er anderen zijn die dat ook leuk/prettig vinden :).

Misschien moet ik inderdaad mijn grote vriend Franco Quadroni weer vragen iets op zijn gitaar in te spelen. Zou best eens verrassend kunnen werken. Dankjewel voor deze tip :okdan:. Geen moment bij stil gestaan. En vanzelfsprekend weer dank voor het luisteren Skel!

Zodra die gozer gaat rappen krijgt het meteen zo'n jaren '90-vibe, ook door die fluitjes op de achtergrond. Ik vind het wel passen. Verder gewoon prima. Misschien wel wat lang. Na een minuut of vier heb ik het wel gehoord.

M'n klarinet zegt dat dit een prima recept is voor rietdikte drie volgas gaan. Ik denk dat het tijd is voor m'n pilletje.

Graag zou ik een second opinion willen...

Zodra die gozer gaat rappen krijgt het meteen zo'n jaren '90-vibe, ook door die fluitjes op de achtergrond. Ik vind het wel passen. Verder gewoon prima. Misschien wel wat lang. Na een minuut of vier heb ik het wel gehoord.

Net nog even beluisterd en ik snap wat je bedoelt. Na 4 minuten is een toegift die niet noodzakelijk is. Ik had voordat de vocal erin kwam ook een iets kortere track gemaakt. Om de vocal wat beter te laten passen, moesten er wat maten bij. Het blijft passen en meten met mijn manier van werken :).

Thanks Stupide :okdan:

M'n klarinet zegt dat dit een prima recept is voor rietdikte drie volgas gaan. Ik denk dat het tijd is voor m'n pilletje.

Graag zou ik een second opinion willen...

"Gaan", zou ik zeggen :). Heb je een creatieve bui?

Voor wat betreft de second opinion, ik ben het per definitie eens met je eigen geneesheer.

Doet me denken aan GTA vice city. Ik had iets heel ergs verwacht waarvan de toonaard niet ging kloppen ofzo maar dit is echt dik OK. De snare vond ik eerst niet passen met de andere sounds maar dat was omdat men verwachtingspatroon een andere soort snare verwachte. Eenmaal geaccepteerd ging ik er me niet meer aan storen. :okdan:

Ik zit te luisteren en ik probeer de rap weg te denken. Daarmee vind ik het meteen een stuk beter. :)
Klinkt goed zo over de spiekertjes van mn book. Nice work doctor!

Doet me denken aan GTA vice city. Ik had iets heel ergs verwacht waarvan de toonaard niet ging kloppen ofzo maar dit is echt dik OK. De snare vond ik eerst niet passen met de andere sounds maar dat was omdat men verwachtingspatroon een andere soort snare verwachte. Eenmaal geaccepteerd ging ik er me niet meer aan storen. :okdan:

Dank voor je compliment Ben. Ik neem aan dat je de snare bedoelt die ik in het wat drukkere stuk heb gebruikt? Die vond ik juist retegaaf :). Ik ben geen geweldige trackjesbouwer, maar niet kloppende toonaarden zul je bij mij niet zo snel tegenkomen.

Leuke plaat dokter! Ik voel me gelijk weer jong.. Bedankt ;)

Haha, geniale manier om te zeggen dat je het gedateerd vind klinken:D

Dank voor het lsuiteren en je feedback Marc :okdan:.

Ik zit te luisteren en ik probeer de rap weg te denken. Daarmee vind ik het meteen een stuk beter. :)
Klinkt goed zo over de spiekertjes van mn book. Nice work doctor!

Ok, ik ga inderdaad ook nog een instrumentale versie maken. Niet alleen de vocal eruit, maar ook nog iets aan de structuur veranderen denk ik zo. Of zoals Skel als suggereerde, een gitaarje erin wellicht. Wordt vervolgd.

Thanks Arv!

Mooi gemaakt. Op mijn koptelefoon is de vocal wel wat te hard en smelt niet helemaal samen. Maar dat is muggenzifterij.
De dames in de track doen het erg goed.
Thanks!

Inderdaad, ook ik heb het gevoel dat de rap bovenop de muziek geplakt is (ook via headphones geluisterd ;) ).
Zonder rap klinkt de muziek mooi breed over quasi 180° doch met de rap erbij valt deze (voor mij althans) wat teveel in het "midden" waardoor ik waarschijnlijk dat idee krijg.
Op die manier gaat de muziek teveel aandacht opeisen (bv. op 2:22) en in conflict met de vocals wanneer deze aan het woord zijn.
Misschien ook nog een beetje meer compressie op de rap en een db-tje meer ducking op de muziek tijdens het rappen.
.... waarschijnlijk ben ook ik aan het muggenziften...
Nou ja, beter één vogel in de lucht dan dat de Vaponastrip aan de lamp hangt... :D.

Cheers,
Exo. :mega:

Mooi gemaakt. Op mijn koptelefoon is de vocal wel wat te hard en smelt niet helemaal samen. Maar dat is muggenzifterij.
De dames in de track doen het erg goed.
Thanks!

Inderdaad, ook ik heb het gevoel dat de rap bovenop de muziek geplakt is (ook via headphones geluisterd ;) ).
Zonder rap klinkt de muziek mooi breed over quasi 180° doch met de rap erbij valt deze (voor mij althans) wat teveel in het "midden" waardoor ik waarschijnlijk dat idee krijg.
Op die manier gaat de muziek teveel aandacht opeisen (bv. op 2:22) en in conflict met de vocals wanneer deze aan het woord zijn.
Misschien ook nog een beetje meer compressie op de rap en een db-tje meer ducking op de muziek tijdens het rappen.
.... waarschijnlijk ben ook ik aan het muggenziften...
Nou ja, beter één vogel in de lucht dan dat de Vaponastrip aan de lamp hangt... :D.

Cheers,
Exo. :mega:

Dank voor het luisteren heren. Ik heb de track er nog eens bijgepakt en ik snap jullie commentaar op de vocal wel een beetje. Ik zou nog eens kunnen proberen om hem meer te blenden met de muziek. De manier waarop hij nu ingemixed is, stoort mij echter niet direct. Maar ik ga het testen. Beloofd :).

Compressie heb ik niet gebruikt op de vocal. Ik zou me echt eens moeten gaan verdiepen in de werking ervan. Op de eindmix gebruik het meestal wel. aar dan alleen om de mix voller te laten klinken. En die ducking klinkt voor iemand met mijn kwaliteiten al helemaal ingewikkeld :D. Misschien later, als ik groot ben?

Back