Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik gebruik heel soms nog wel eens HAtari als emulator. Vnl. om oude dingen te upgraden.
Eigenlijk nog niet mee bezig geweest maar dan zou ik liever ineens deze willen uitproberen Hatari for Raspberry PiGrappig, volledige MIDI ondersteuning? Dank voor de tip!
Met een USB midi interface? Interessant, vooral in kleine / kunst opstellingen! Je zou niet veel DSP-kracht mogen verwachten van een op RaspberryPi draaiende DAW, lijkt me?Ik kan de Raspberry Pi reeds gebruiken met volledige MIDI ondersteuning en heb er zelfs al een DAW voor.
Emagic MT4 werkt prima via USB (en ik verwacht dat veel andere interfaces het ook doen). Het DAW-gebruik is eerder geschikt voor MIDI, audio lijkt me (nog) niet aan te raden. Ik peins dat een RaspberryPi meer kracht levert dan een Atari Mega ST. Het scherm alleen al is hier via HDMI naar een 47 inch TV. Groot genoeg dus (het houd je nek wel soepel). ;-)Met een USB midi interface? Interessant, vooral in kleine / kunst opstellingen! Je zou niet veel DSP-kracht mogen verwachten van een op RaspberryPi draaiende DAW, lijkt me?
Op welk Pi-OS installeerde je die hatari ? Ik zelf gebruik Debian maar kan geen hatari package vinden.Ik had met de pi2 en de hatari erop, goeie resultaten behaald, ik had wel een gekraakte versie (stiekem) van cubase2 erop gezet en via een kleine usb/midi de korg em2 kunnen aansturen, 2x synth en 1x drums, en dat ging erg leuk.
Het enige waar ik (alweer ruim een jaar geleden) toen niet uit kwam was het beeldscherm op m'n tv.
Het onderste gedeelde van het programma lag iets overlappend over het stuk daar boven. Dwz de stopknop hoort onder de startknop te staan, enkel deze lag voor een 80% op de startknop (en dat dan het hele beeldscherm breed)
Dat heb ik zelf nooit goed gekregen, wellicht iemand anders hier wel?? Hoor ik graag want de rest reageerde prima.
Groetjes
Danny
maar meestal was dat toch wel 'n
moment..