Hichhiking - Modular/Melodieus/Beatloos/Sfeervol

SB-SIX

Ouwe rot
Ik ben weer een beetje verder gegaan op dezelfde toer als mn laatste EPtje, omdat de reacties daarop zo leuk waren en ik het een superleuke manier van produceren vind. Deze track is weer volledig op de modular gemaakt, en verder geknipt/plakt in een DAW om zo de interessante stukken over te houden en samen te smelten tot een nieuw verhaal... Wat vinden jullie ervan?

Komtie:

Mooi hoor.. dat stukje vanaf 1:30 klinkt vet.. en je lowpass filter klinkt lekker smeuig..
Dikke breakbeats er onder zou ook wel dik klinken..

Kijk hier zat ik op te wachten :D

Lekker bezig man. Goeie vibe, al klinkt het af en toe een beetje te schel in de oren.

Zeker heel erg mooi, vet hoe je echt een complete track kan maken met je modulair. sfeervol! Mocht je dit ooit live willen doen zou het gaaf zijn met een drummer!
thanks! Modular met drummer zie je niet vaak, wie weet :)

Kijk hier zat ik op te wachten :D

Lekker bezig man. Goeie vibe, al klinkt het af en toe een beetje te schel in de oren.

ja, precies of je hoge tonen clippen.. dat is niet mooi. Voor de rest,wel prachtig ! :)

Thanks guys! Heb je een voorbeeld waar dat clippen gebeurd? Ik zal ieder geval proberen de hele mix wat minder schel te maken.

Heb je een voorbeeld waar dat clippen gebeurd?

Op 0.41" hoor ik een heel schelle toon, maar nu besef ik dat je dat bewust zo hebt gedaan, is een leuk effect als je het zo achteraf bekijkt.. Magnifieke plaat, heb nu al een paar keer geluisterd.. :okdan:

Another "master" piece

Thanks bro :)

Op 0.41" hoor ik een heel schelle toon, maar nu besef ik dat je dat bewust zo hebt gedaan, is een leuk effect als je het zo achteraf bekijkt.. Magnifieke plaat, heb nu al een paar keer geluisterd.. :okdan:

Ah ja dat is een filter met drive en ook nog fm op de cutoff, idee was om het daarmee een beetje karakter te geven. Tof dat je het leuk vind!

Wederom heel erg mooi!

Weet je.. Ik zat de hele tijd op die beat te wachten, maar die komt niet en dat is uiteindelijk ook niet erg, want die zou alle kunstige modulaire details weg rossen.. dus het is eigenlijk helemaal goed zo :)

Wederom heel erg mooi!

Weet je.. Ik zat de hele tijd op die beat te wachten, maar die komt niet en dat is uiteindelijk ook niet erg, want die zou alle kunstige modulaire details weg rossen.. dus het is eigenlijk helemaal goed zo :)

Dankjewel :) Ja volgens mij zit het een beetje ingebakken om een beat te verwachten omdat dat bijna altijd zo is in een nummer, maar vond het wel leuk om te experimenteren met de gedachte of dat echt wel altijd nodig is.

Binnenkort wil ik modular weer eens combineren met beats, maar goed te horen dat je het uiteindelijk toch helemaal goed vind zo!

Ja, ook deze is weer heel erg mooi :okdan:. Ik heb kennelijk naar de nieuwste versie geluisterd, maar vind ook nu het hoog op sommige plekken nog behoorlijk aan de schelle kant. Ik las ook iets over beats. Normaal gesproken heb ik niet een bepaalde voorkeur, maar in dit geval denk ik dat de track zich inderdaad uitstekend leent voor een "dance verzie". Bewust tussen aanhalingstekens gezet omdat ik niet verwijs naar een dance floor banger, maar meer naar een subtielere versie. Ik denk echt dat een goeie drumtrack hier een extra dimensie kan geven.

Heb je ergens een dowloadable versie staan?

Tijdje geleden al beluisterd maar nog geen tijd voor feedback.
Ik vind hem echt goed, prachtige sounds, lekkere textuur, goede ideeën. Een 'beat' hoeft niet echt, hier en daar wat percussie (met delay!) zou misschien wel passen?

ik vind 'm ook tof! Heel gaaf wat je met sommige geluiden doet. Zware tweaks, zonder dat het irritant wordt. Een (break)beat zou ik lekker achterwege laten, dat vind ik een beetje cliche..

Tijdje geleden al beluisterd maar nog geen tijd voor feedback.
Ik vind hem echt goed, prachtige sounds, lekkere textuur, goede ideeën. Een 'beat' hoeft niet echt, hier en daar wat percussie (met delay!) zou misschien wel passen?

Tof om te horen, thanks! Is leuk idee om inderdaad wat incidentele percussie met fx erin te gooien, ga ik zeker meenemen naar de volgende track!

ik vind 'm ook tof! Heel gaaf wat je met sommige geluiden doet. Zware tweaks, zonder dat het irritant wordt. Een (break)beat zou ik lekker achterwege laten, dat vind ik een beetje cliche..
Thanks! Ok breakbeat wordt 'm ieder geval niet dan :)

Back