|
Bericht door een moderator:
|
|
|
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
|
Bericht door een moderator:
|
|
|

Ik zie allemaal Commodore en Amiga shit voorbij komen.
Is dat allemaal zo leuk dan?
Zelf heb ik nooit zo'n unit gehad...
Heeft iemand de Korg SDD-2000 wel eens gebruikt voor sampling? M'n grote held Marley Marl heeft daar historie mee geschreven.
) erover:Geen top10 maar wel een top 6.
1. Tape DIGI sample via Commodore Datasette
2. TechnoTurboSound Amiga + ProTracker
3. Korg KAOSS Pad 2
4. Akai X7000 (R.I.P.)
4. Ensoniq EPS16+
5. Ensoniq ASR10 (M.I.A.)
6. Kurzweil K2000 + sampleoptie
Wrm vind je die k2000 vet? Alles wat ik erin stopte kwam er dun uit voor mijn gevoel. Maar misschien deed ik iets verkeerd?! Heb hem nog steeds namelijk.
Oke, de samplers die ik zelf gehad heb of nog heb
1. Commodore 64 MSSIAH cartridge, 6-bitter en 36kb sampleruimte![]()
2. Commodore Amiga sampler
3. Roland S330
4. MPC2000
M'n Yamaha D1500 delay kan ook een soort sampling doen dmv de 'Hold' functie, geeft een lekker gritty delayerig samplegebeuren..![]()
Heeft iemand de Korg SDD-2000 wel eens gebruikt voor sampling? M'n grote held Marley Marl heeft daar historie mee geschreven..
Is jarenlang mijn mijn enige sampler geweest. Lekker knallen met dat ding op 12 bits (tot 1092 milliseconden) of 8 bits (tot 4368 ms). Heerlijke delay ook. Samen met een TR-707 gekocht in 1986, die laatste gebruikte als sequencer, voordat een jaar later er een Atari en en DX27S bij kwam. Blij dat ik 'm uiteindelijk nooit verkocht heb!
met de MSSIAH kun je niet sampelen toch? Toch eens wat samples voeren dmv Digi Tape en de Commodore 1530 datasette als ik wat tijd heb. Dat zal lekker klinken...
Jawel, via midi sysex!![]()