gemodde avatar...

SaintEric

niet heilig, maar toch...
Wel, de eerste is bijna klaar. 92 gaten...Nu nog drie printjes, die had ik al eens eerder gemaakt, dus die zullen geen problemen opleveren.In ieder geval werkt het hele (semi)modulaire gedeelte al en is de buitenkant klaar.

Attachments

70,9 KB · Bekeken: 141
Detail:
Extra lfo, lag time, mixertje, 2 inverters en 2 multiples.

Attachments

• mixer.jpg
    mixer.jpg
    58,9 KB · Bekeken: 124
nog meer details:
de normale mixer heb ik uitgebreid, de schakelaars vervangen door extra potmeters en zodoende kan ik alle golfvormen simultaan inzetten. hetzelfde geld voor de filtermodulatie. inverted adsr schakelaar.
De standaard LFO heb ik een schakelaar voor dubbele snelheid meegegeven. Filter opgewaardeerd en 12/24 db schakelaar. Adsr van een snellere attack voorzien. Vco 1 krijgt nog een driehoek en een sinus.

Attachments

• mixers.jpg
    mixers.jpg
    86,8 KB · Bekeken: 113
Nu de rest nog...:D

Attachments

• set.jpg
    set.jpg
    73,3 KB · Bekeken: 111
Yep. Ik moet alleen nog uitrekenen wat dat moet gaan kosten...Ik bedoel 92 gaten...ong 400 soldeer punten (vanwege de connectoren die ik intern heb gebruikt zodat er nog wat service gepleegd kan worden...Dit integenstelling tot de CMS mod, alles zit daar direct aan de boards gesoldeerd, leuk totdat er iets kapot gaat..) is veel werk... maar alles is mogelijk dus ook een gedeelte.. Ik raad iedereen in ieder geval de filtermod aan.

Goed werk, Eric!

Ik heb hem al mogen horen en hij is goed! :) Respect voor een van de laatste ARP-dokters.

Thanks..

Je had een andere avatar gehoord die middenin staat(met mods van pakweg 15 jaar geleden. recent was de filtermod).. Die ik nu heb gedaan, was compleet dood...

zie : https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&postid=230362#post230362 voor een van de oorzaken.
Ik dacht maar zo: als ik hem toch moet repareren dan alles tegelijk...

Maar de klank zit uiteindelijk dicht bij die vorige.Ik heb gisteren weer even gestoeid met dat ding maar de mogelijkheden gaan een stuk verder als bij een standaard Avatar. :W
Die rechtse op de foto is ook dood...als ik nog eens een weekje of twee over heb...doe ik die ook.
Trouwens, ze waren allemaal dood, die op de foto.
3 avatars- 2 werken er weer.
2 sequencers- RIP
2 axxes - 1 is er bijna..
Little brother - werkt weer.
Odyssey als eerste gerepareerd, na m'n mixer dan(o nee , eerst de versterker...)...zie wederom bovenstaande link, ze hadden jaren stilgestaan.
Bijna niets van wat er uit die opslag kwam werkte meer... en dat is toch wel even schrikken:(

Laatst gewijzigd:
Prachtig man. Je bent werkelijk een heilige. Ik ga het vaticaan mailen.
Wat heeft moeder theresa nou ooit gedaan voor electronische muziek?
Zeg nou zelf.

Mooi !

Mooi !

Hee Erik, echt te gek man! Ziet er heel mooi uit.. ben benieuwd naar de klank en mogelijkheden in de praktijk.

Maar een vraagje.. hoe ben je gekomen tot de mods die je uitgevoerd hebt. Is het vooral een benadering geweest van "wat is er mogelijk".. of heb je echt gekeken vanuit de extra's die je wilde toevoegen aan de functionaliteit van deze ARP.

Thanks@imipolex :engel:

@toon: je mag komen klooien als je dat wilt.Opnames ztten er de eerste paar weken nog niet in.
Maar ik zal zeker nog het een en ander laten horen.

@ craz ook bedankt..
Combinatie van beide...

Ik ben begonnen met de (bekende) CMS mods uitzoeken, alles modulair maken. daarna gekeken naar wat ik nog mistte.
En toen na een paar dagen brainstormen de boor erin... toen was er geen weg meer terug.;)

vooral die extra pots bij defiltermix en filtermodulatiemix zijn geweldig En gisteren ook nog gestoeid met de extra vca pot - ik kan nu een kombinatie van ar en adsr naar de vca sturen zonder patchen.. Heel interessant, opent weer nieuwe mogelijkheden.

Maar het word pas echt leuk als het hele zooitje klaar is..Je kunt dan echt alles door elkaar gebruiken, ahw een modulair systeem.

Oja, hier had ik dus die wrijflettertjes voor nodig.. M'n golfvormen zijn na de volgende op :(En watletters betreft kan ik er nog maar een paar aan... Nog steeds niemand met een andere optie? Mijn voorraad is uiterst beperkt en ik krijg al aanvragen voor andere avatars..

@ mono-poly
ik zou zeggen kom kijken, luisteren en beslis wat je erin wilt hebben...
Maar nogmaals; niet alles is werkend
Dat extra hoekje met lfo, inverters, mixertje en extra golfvormen voor vco1 moet ik nog maken. maar dit zal geen probleem opleveren, behalve wat tijd betreft dan...

maar ik kon niet wachten met het resultaat te showen, het beviel mij tenslotte ook wel wat dit geworden was...:)
En voor de rest klinkt het ding uitstekend. Eigenlijk zou ik er eentje origineel moeten laten om het verschil duidelijk te kunnen laten horen...nah...denk het niet.

Erik ik kom wel ff langs en luisteren als al je mods klaar zijn
Maar ik denk nu al dat ik gewoon alles er op en er aan wil
Aleen wel bananenaansluitingen ipv jacks

Prima, ik laat het je weten..

wat die bananen betreft...dan zullen er een stuk of dertig schakelaars bij moeten.. 8D of zijn er banaanconnectoren met schakelaar? Mij niet bekend in ieder geval..

Nu zijn de mods echt klaar...

En ik ga nu eerst nog een stapeltje patchcords maken, maar dan ...eindelijk geluid!!

Ik heb al veel zeer positive reactie's uit binnen en buitenland gehad. Bluesynths uit Oostenrijk gaat een sound(patch)sheet voor deze mods op z'n site zetten. Altijd handig voor diegene die alles wil onthouden. Zelf heeft hij een door CMS gemodde avatar, maar ik ben veel verder gegaan dan Phil Cirocco (ook niet de eerste de beste) Met name de 6 mixer inputs en de 6 filtermodulatie inputs, extra lfo, extra mixertje, inverters en lag generator doen het goed bij de kenners.

Ik had er ook een driehoek en sinus bijgebakken op VCO1 en dat klinkt ook wel verassend en anders dan wat er normaal uit zo'n apparaat komt.

Nu heb ik nog een paar dingen waar nog eens naar ga kijken. De CV-in via de portamento schakeling laten lopen en ik heb ook nog een ARP/Moog filtertje liggen dat ik er wellicht bij kan zetten. Kan ook zijn dat dat filter in de volgende avatar gaat, dat weet ik nog niet.

Maar alles bijelkaar ben ik uiterst tevreden over het resultaat. Binnenkort zal ik een demootje in elkaar draaien.
Maar nu eerst die :( patchcords.... of eerst een:biertje:

Erik,
Dit is echt grote klasse !
Ik bewonder je talent & doorzettingsvermogen.:kroon:

groet
Joost

Back