Von Naphoven - Trenzen [LIVE]

Nap

Nieuwkomer
Even een live trackje (1 take) die voortkwam uit een weekendje experimenteren met mijn nieuwe en opnieuw ontdekte speeltjes:

Trenzen.

Stijl? Beetje psytrance denk ik, maar dan wat ranziger. Zeg het maar.

Koel hoor! Welke speeltjes horen we hier?

Een bonte verzameling van hardware, controllers, software en plugins :D Het sequencen met Ableton Live en de Push, geluid kapot maken met Oto Biscuit, Sherman Filterbank 2, FabFilter Saturn en Izotope Trash 2, hw synths Virus TI2 en System-1, soft synths Omnisphere 2, Chipsounds en Serum, drums uit Kick 2 en Maschine 2 en het geheel op smaak gebracht met The Glue, FabFilter Timeless 2, NI Reflektor en nog wat ander spul.

Ik ben wel blij dat mijn hardware/software hybride nu ook in realtime helemaal goed werkt, waardoor de grenzen nóg verder vervagen.

Hey Von Naphoven ik vind een leuk werkje die niet verveeld, kan ik je een kleinigheidje meegeven? gebruik eens een andere kick? ik heb het gevoel je twee stijlen door elkaar haalt dark techno waar de kick iets voller is en psy waar je de andere elementen meer naar voor brengt.

Top kerel :)

Bedankt voor de reacties. Ik kies geluiden welke ik leuk vind klinken bij elkaar, niet per se omdat ik in een bepaalde stijl wil 'namaken'. Dus dat er wat mismatches inzitten kan goed kloppen, maar dat is geheel opzettelijk :D

Wat ik zelf wel fijn vind van dit trackie is dat het zowel qua idee als uitvoering heel snel tot stand is gekomen. Ik zit alweer veel te lang te ploeteren op een 'moeilijkere' track die maar niet echt af wil komen en dan is het wel fijn dat even opzij te schuiven en gewoon lekker te pielen.

Had ik hier al een sociaal wenselijk antwoord op gegeven???

indien niet: fijne gelikte track Nap :)

-C-

Gaaf man :-) Old school jaren 90 trance

Back