Roland 700 in MusicHouse[foto's]

Origineel geplaatst door sander
Zijn er ook modulaire synths met presets? :D
Zekers! Die ARP-2600 is een preset synth! :)

Die system700 is ook vet semi modulair, maar wel heel mooi.

Typisch dat ik weer eens met mijn tong naar buiten op de foto sta, maar goed... Een system-700 met sidewing en sequencer !!!!! Top! En dan zo'n 2600tje er naast. En Rob natuurlijk. Leuke dag en veel geleerd!

Origineel geplaatst door Wout Blommers
De verschillen tussen de drie systemen (Roland, Doepler en ARP) zijn zeker aan bod geweest.

Nieuw merk? Doepler? :)

Lijkt wel erg veel op Doppler trouwens. ;)

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Zekers! Die ARP-2600 is een preset synth! :)

Kleine correctie... deze situatie heet pre-patched, oftewel er zijn al intern kabeltjes gelegd. De ARP2600 is echter semi pre-patched (Door te patchen wordt de pre-patch veranderd)
Een preset is een volledig geluid, met knoppenstanden en al.
De Korg PS3200 is een analoge modulaire semi pre-patched synth met 16 presets.
De ProphetV is een analoge pre-patched synth met 64 presets.

Wout

Origineel geplaatst door fuse
Nieuw merk? Doepler? :)

Tja, ik type soms wat te slordig en denk aan wat anders.
Bob Moog klaagt altijd dat ik die twee o's omdraai... :)

Wout

Origineel geplaatst door mono-poly
En jeroen is een arp 2600 nou iets?
Een 2600 is een hele bijzondere synth met een hele bijzondere klank. Niet bijzonder vet, maar wel super mooi.

Een 2600 is een hele bijzondere synth met een hele bijzondere klank. Niet bijzonder vet, maar wel super mooi.

Iemand toevalig gehoord wat ze voor die 2600 willen hebben?

Het was trouwens niet deze 2600: http://www.the-music-house.com/occasion/images/2600-2.jpg

Ik had het gevoel dat waar wij mee aan het klooien waren veel mooier was.

Volgens mij was het hem wel, ik herken tenminste de twee kapotte stukken Tolex aan de rechterzijkant.
Misschien was de 2600 al een stukje gerepareerd en schoner gemaakt? Ik kan me niet voorstellen dat ze bij Music House een rekje Arpen 2600 hebben liggen, zo van: ach, laten we vandaag deze maar eens neerzetten, komt 'ie ook eens onder de mensen.

Zo'n Arp is trouwens wel een lekkere schreeuwbak zeg, mooi scherp geluid. Inderdaad niet supervet, maar wel gaaf!

Origineel geplaatst door High deciBel
Inderdaad niet supervet, maar wel gaaf!
Ik ben helaas net andersom.. supervet, maar niet gaaf. :(

Om in Rob Hordijk taal te denken... Ik ben een geinverteerde ARP2600, als je mij samen met een ARP2600 mixt hou je alleen de resonantie piek over..! ;)

attachment.php

Het zou natuurlijk inderdaad wel die 2600 kunnen zijn, maar dan is ie zeker de moeite waard. Die interne speakers en reverb zijn ook zo goed.

Nu lijkt het misschien dat die 700 geen indruk gemaakt heeft, maar dat is absoluut niet waar. Wat een VCOs, wat een bediening! Wat een sequencer! Dat principe met steplengtes per noot instellen is toch wel erg leuk!

JB, ik weet nog wel een system 700 voor je te koop, mocht je belangstelling hebben.... ;)

http://synthfool.com/sys7004sale/

Daar zie nog een systeempje staan. Dit staat te koop. >10k$

IMG_21.jpg

Dit lijkt een klein systeem, maar in werkelijkheid is dit fucking groot! :)

Back