Hallo iedereen

S'No

Nieuwkomer
Graag wil ik me voorstellen, mijn naam is Gabriël, 38 jaar en mijn passie is zoals iedereen hier muziek. Ik gebruik als DAW Ableton, en mijn plugins Serum, ANA, Massive, Omnisphere2, Camelcrusher en Kickstart.

Ongeveer een 2 jaar intensief bezig met men DAW zoals het volgen van cursusen en meer creëren van sounds.

En als gear Traktor S4 met remix decks en een paar boxen Pioneer DJ60X,

Ik heb zo enkele niks bijzondere dingetjes gemaakt en op YouTube geplaatst en mijn laatste staat op soundcloud.

linkje: https://soundcloud.com/sno-tunes-productions/dj-sno-rising

Nu zou ik me willen verdiepen in Modular systems en hier heb ik heel wat vragen over en hoop een topic te vinden van hoe ik de modulars op de beste manier verbind met mijn DAW, Dit is allemaal nieuw voor me dus ik kan alle hulp gebruiken. :)

Cheers

Graag wil ik me voorstellen, mijn naam is Gabriël, 38 jaar en mijn passie is zoals iedereen hier muziek. Ik gebruik als DAW Ableton, en mijn plugins Serum, ANA, Massive, Omnisphere2, Camelcrusher en Kickstart.

Ongeveer een 2 jaar intensief bezig met men DAW zoals het volgen van cursusen en meer creëren van sounds.

En als gear Traktor S4 met remix decks en een paar boxen Pioneer DJ60X,

Ik heb zo enkele niks bijzondere dingetjes gemaakt en op YouTube geplaatst en mijn laatste staat op soundcloud.

linkje: https://soundcloud.com/sno-tunes-productions/dj-sno-rising

Nu zou ik me willen verdiepen in Modular systems en hier heb ik heel wat vragen over en hoop een topic te vinden van hoe ik de modulars op de beste manier verbind met mijn DAW, Dit is allemaal nieuw voor me dus ik kan alle hulp gebruiken. :)

Cheers

je moet je modulair gewoon verbinden met daw zoals je dat ook zou doen met een synth of een elektrische gitaar. soms met een DI

je hebt dan nodig een interface die een ad converter heeft. als je midi naar je modulair wilt sturen kan je dat doen door een midi naar control voltage te kopen. daarmee kan je signalen uit midi omzetten die analoge spullen kunnen gebruiken om toon hoogte en gate het rhythm uit te spugen. in een lfo BIJVOORBEELD maar alles kan daarom heet het ook modulair. zo kan je klikjes en kicks trompet sounds syncen aan je daw. heel ingewikkeld .. na 1 jaar bezig zijn snap je het pas. hehe succes

je moet je modulair gewoon verbinden met daw zoals je dat ook zou doen met een synth of een elektrische gitaar. soms met een DI

je hebt dan nodig een interface die een ad converter heeft. als je midi naar je modulair wilt sturen kan je dat doen door een midi naar control voltage te kopen. daarmee kan je signalen uit midi omzetten die analoge spullen kunnen gebruiken om toon hoogte en gate het rhythm uit te spugen. in een lfo BIJVOORBEELD maar alles kan daarom heet het ook modulair. zo kan je klikjes en kicks trompet sounds syncen aan je daw. heel ingewikkeld .. na 1 jaar bezig zijn snap je het pas. hehe succes

Dank je DRe, kan het ook andersom, om bv. een melodie over te brengen naar een sequencer in modular die dan te bewerken?
Waarom ik dit vraag is omdat het soms wel eens gebeurt ik een leuke melodie of sound creëer in m'n kopke en die in m'n DAW probeer te maken. is het of met je DAW of met modular en niet allebei?

Dank je DRe, kan het ook andersom, om bv. een melodie over te brengen naar een sequencer in modular die dan te bewerken?
Waarom ik dit vraag is omdat het soms wel eens gebeurt ik een leuke melodie of sound creëer in m'n kopke en die in m'n DAW probeer te maken. is het of met je DAW of met modular en niet allebei?

kan allebei,

je kan in ableton live in je midi piano rol een seq maken deze dus via de midi naar CV Gate kastje laten afspelen in je modulair. maar je kan ook een seq op een modulair maken en die in ableton op de sequenser syncen. moet je handmatig de snelheid aan geven door dat aan te geven in de daw . dat is dus niet live (niets voor mij dus) . ableton past dan automatische de snelheid aan . deze snelheid kan daarna ook weer bewerken natuurlijk. daar aan kan je dan weer je beats en gitaar licks aan toevoegen in sync.

als je je modulair synced met je daw kan je in je daw ook nog je beats en bass loops afspelen of een sample met gillende keuken prinsen "weet ik wat".

Top DRe enekele vragen zijn zijn al klaar voor me thx, ik heb er op dit moment eigenlijk nog 1 waar ik op dit forum noch op YouTube een antwoord op vind. ^^

Ik plaats deze als ik terug ben van het werk..

cheers :)

als we spreken over een power supply, ik neem nu Tiptop als voorbeeld, zag ik 1200mA zowel in +12V als -12V betekend dit dat ik zelf de berkening moet maken van welke modulars ik ga bebruiken op dat moment om niet boven of onder + of - 1200mA ga? of word er een maximum aantal aansluitingen voorzien zodat ik me daarover geen zorgen hoef te maken?

cheers

Back