MindsEye - Park bench afternoons

Ik vind de bliepjes tof en sfeervol. De beats spreken me wat minder aan. Maar in totaal wel een mooi geheel.

Edit: en dat einde is mooi. :) Dat is wel ineens weg, had je misschien ook nog kunnen loopen en uitfaden.

Ik vind de ideeën en sfeer heel tof, als ik kritisch mag zijn durf ik te zeggen dat een revisie van de mix het geheel nog beter zou maken. Dit kan gaan over kleinigheden, maar als je alles nog eens kritisch onder de loep neemt wordt het geheel nog beter. Succes!

Hey Mindseye, ik ben misschien wat streng hoor nu, mix is goed, gaat om wat details.

Wel, belangrijkste is goede conversie/speakers/akoestiek. Allerbelangrijkste is akoestiek; maken van goede mix begint eigenlijk daar mee. Denk dat dit misschien niet is wat je wilt horen, maar wel de best mogelijke tip die ik kan geven waar je op lange termijn het meeste mee bent.

Ik denk dat ik wel weet wat je bedoelt en dat is ook een van de dingen waar ik met deze track aan het experimenteren ben geweest. Ik ga zeker nog een keer de hele mix doorwerken en hier en daar wat tweaken om het geheel nog beter te laten klinken. Al kun je daar in theorie natuurlijk eeuwig mee doorgaan...

Ik vind het ook heel aangenaam om naar te luisteren MindsEye wel niet van op een bench in een park maar van uit een zwembad met een rubberen bad eend met een groene hoed op.. zonnebril en coctail in de hand :)

Mooi werk

Vet! Heel rustgevend en tof ;) Dit smaakt naar meer.

Maar idd zoals al gezegd eindigt het zo plots, langer laten uitspelen!

Goed om te horen dat de track in de smaak valt...de zwembad/zonnebril/cocktail vibe kan ik me ook wel in vinden ja 8)

Wat betreft het langer uitspelen...bedoelen jullie de track zelf of de sample op het eind (dat is overigens 'Sitting in the park' van Billy Stewart) ?

Inmiddels heb ik een nieuwe versie van deze track ook maar eens online gezet. Genoeg aan gesleuteld nu, op naar een nieuw project! 8)

https://soundcloud.com/mindseye4/park-bench-afternoons

Laatst gewijzigd:
Toffe track, creatief. Enige puntje van kritiek is het volume verschil in de kickdrum. En zou de hihat iets harder mogen?

Back