Buizen geluid en goede reverb

druid

Ouwe rot
Hoi,

Ik ben blij blij blij, met m'n hardware setup. 1 synth, 1 sampler, 1 sequencer, 1 mixer en 1 paar active monitors.

Nu ik dit rond heb wordt het tijd voor wat outboard effecten, de effecten in m'n micro Q zijn niet zo en die van de A5000 zijn druk bezet.

Wat me wel wat lijkt is een reverb, en een buizen multi-band compressor(bestaat dit?), de effecten wil ik over m'n master mix heen gooien.

Omdat ik graag live wil spelen, is met software de boel editen geen optie.

Wat stellen jullie voor bij deze setup, kwa reverb en compressor?

Druid

Ja multiband buizen bestaat (low en high alleen meestal), wat heb je ongeveer te besteden?

Als ik zo kijk naar je setup dan denk ik dat een buizen compressor van Behringer en een Lexicon MPX110 voor jou wel eens heel interessant kunnen zijn. Goede galm en een goede buizencompressor voor die prijs.

Buizen multiband kun je wel vergeten want die zijn veels te duur. Dat kost al meer dan je setup nu waard is.

Die had ik wel gezien,

Tis dat ik niet zo'n liefhebber ben van phonic en behringer... maar ik kan hem wel een keertje gaan luisteren.

Ik zal zowiezo even de website bekijken.

Druid

Hoeveel heb je te besteden btw? wil je niet lekker maken hoor... :) vwb die compressor kan je beter doorsparen en een goede halen... geldt eigenlijk voor die galm ook.
ik heb ook een tijdje met een alesis 3630 gewerkt van 150E toen geloof ik, maar nu ik met de compounder werk klinkt het zo veel beter.

Tsja als galm is een Lexicon MPX1 ook niet verkeerd maar als ik die setup zo zie dan zou het niet zo passen.

En als Behringer niet de ding is OK. Misschien zul je jezelf nog verbazen als je hun buizenspul eens gaat proberen. Da's helemaal niet zo slecht hoor. Maar er zijn nog legio andere merken die hun spul in lage lonen landen laten maken. :)
Het is eigenlijk net met monitors. Er is zoveel op een gegeven moment en dan is het maar net wat je aanstaat en wat je vind klinken.
Dan zou ik gewoon eens in de winkel duiken en daar met je eigen test CD wat dingen proberen.

Al zoekend op het internet kom ik trouwens ook een ULTRA-DYNE PRO DSP9024 van behringer tegen, is wel geen buizen maar misschien is het wat als multiband compressor met geheugen mogelijkheden?

En een TC Electronic Triple C s - Stereo is misschien ook iets.

-of- een TL Audio Fat man? :)

Wat vinden jullie van deze apparaten?

M'n budget is trouwens ongeveer €350, voor een (buizen) compressor dan wel ander effect voor over de master.

Druid

Laatst gewijzigd:
Ik gebruik een C-5021 compressor van Tl Audio (Ivory Series 1), en die klinkt best lekker. Maar, ik heb ook een EQ-5013 uit dezelfde serie, en deze staat over de eindmix, en ik kan je verzekeren: daar kan je je sound echt lekker mee opfleuren !! De EQ heeft wat mij betreft veel meer toegevoegde (buizen-) waarde dan de compressor.
De compressor klinkt wel lekker, maar het verschil met m'n solid state comp.'s is niet heel erg groot.
Daarentegen klinkt de buizen-eq wel TIG keer lekkerder dan de eq's in m'n Mackie 32-8. Je kan alles veel meer boosten zonder dat 't hard en onaangenaam gaat klinken.

(ik weet 't, ze zeggen dat je, waar mogelijk, zoveel mogelijk probleemgebieden moet verzwakken ipv. de "lekkere" gebieden versterken, maar ik vind dat persoonlijk meer iets voor klassieke muziek o.i.d. , boosten klinkt krachtiger voor dance IMHO).

Back