Inserts in Cubase SX

Bazz

Stamgast
Ik weet maar niet hoe dit werkt in SX.
Als ik bijvoorbeeld op de standaard synth (a1) in Cubase SX de cutoff wil regelen doormiddel van een getekend lijntje...hoe doe ik dit dan? Zo'n lijntje tekenen lukt nog wel, maar ik zou niet weten waar je rest allemaal moet instellen.
Bij Inserts/Sends kan je een hoop instellen, maar ik kom er niet uit.
wie kan me helpen?

Steinberg is zo fijn geweest om wat tutorials voor je te maken. Ik zou zeggen loop daar eens doorheen en leer wat bij.
Het wijst zich vanzelf zo'n beetje.

Success!

Heel simpel, als je een vst instrument gebruikt moet je linksboven die W knop aanklikken( W voor write) ,en dan opnemen en aan de gewenste parameter draaien.Vervolgens klik je die R knop(read) ernaast en je ziet vanzelf een nieuwe track in het sequencer veld waar je met een potloodje verder kunt editen

Origineel geplaatst door fuse
Steinberg is zo fijn geweest om wat tutorials voor je te maken. Ik zou zeggen loop daar eens doorheen en leer wat bij.
Het wijst zich vanzelf zo'n beetje.

Success!

Wat een kut antwoord weer !

vond het wel toepasselijk eigenlijk. Dit soort dingen staat toch zeker wel in de handeiding lijkt me....

Origineel geplaatst door dextah
Wat een kut antwoord weer !

Je kunt iemand beter leren vissen dan hem steeds weer een vis te geven.

Wat een gelul allemaal .
Hij vraagt toch of iemand hem kan helpen ..
Het gaat hier niet om wijze levens lessen maar een vraag over software !
Soms weet je niet precies hoe iets heet ofzo ...dus weet je ook niet waar je het moet opzoeken .
Als je iemand niet wilt helpen antwoord dan niet .

Wat een gelul allemaal .
Hij vraagt toch of iemand hem kan helpen ..
Het gaat hier niet om wijze levens lessen maar een vraag over software !
Soms weet je niet precies hoe iets heet ofzo ...dus weet je ook niet waar je het moet opzoeken .
Als je iemand niet wilt helpen antwoord dan niet .

Ben ik het wel met je eens.. Al dat verkapte brave 'moet je maar orginele software kopen' gezeik is erg kinderachtig.. Maar dat heb ik al is eerder gezegd.

Arv

Gaan we mij afkatten?
Of heb je gewoon even last van een te vroege ochtend?

Deze vraag is al talloze keren eerder gevraagd en jouw opmerkingen zijn ook niet bepaald ontopic.
En steinberg heeft niet voor niets deze tutorials gemaakt. Als je daar even naar kijkt dan wordt al heel snel veel duidelijk.
Vast nooit alles want het is een heel uitgebreid programma.

Het valt me gewoon op hoe weinig mensen hier moeite steken om dit soort dure software goed onder de knie te krijgen. En daar hoef je echt geen hoge opleiding of zo voor gehad te hebben. Daar moet je wel moeite voor doen.

Nee hoor ... Ik heb wederom weer heerlijk geslapen . Hoef gelukkig nooit vroeg op om naar een baas te gaan .
Maar ik word een beetje moe van dat schoolmeester gedrag ..
Dus als je iets niet kan vinden in de tutorials dan heb je maar pech ?
Als je even iets niet weet en je wilt het snel weten en je post het op het forum dan heb je maar pech ...
Want het staat in de tutorials .
Ik steek heel veel tijd in Cubase . 8 a 10 per dag .. En ik weet een hoop dingen ook niet . Soms weet ik niet hoe iets heet of wat dan ook en dan is het moeilijk zoeken .
En dan is het fijn als je je vraag hier kan posten en een behulpzaam antwoord krijgt .

Deze vraag is al talloze keren eerder gevraagd en jouw opmerkingen zijn ook niet bepaald ontopic.
En steinberg heeft niet voor niets deze tutorials gemaakt. Als je daar even naar kijkt dan wordt al heel snel veel duidelijk.
Vast nooit alles want het is een heel uitgebreid programma.

OT
Ik geef toe, deze vraag komt regelmatig voorbij.. Maar ik denk gewoon, als je het antwoord weet is het toch maar 1 zin werk om het even te melden?
OT

Arv

Maar ik word een beetje moe van dat schoolmeester gedrag ..

Dat is jouw conclusie, het was gewoon vriendelijk bedoeld hoor. En je eraan storen heb je volgens mij alleen jezelf maar mee.

Als hij antwoordt dat hij dit al had gedaan heeft dan weten wij dat tenminste en kunnen we een stap verder gaan.
Dat is nou het moeilijke om schriftelijk vragen te stellen. Je weet alleen wat er staat. Je kunt niet ruiken wat het kennisnivo van iemand is. En vaak wordt dit vergeten en dan moeten wij maar gissen wat die persoon bedoeld.
Dan krijg je na een paar posts heen en weer te weten wat die persoon nou eigenlijk bedoeld.
MIDIoot heeft een goed en duidelijk antwoord gegeven, maar wie weet bedoelde hij heel wat anders. Weten wij veel?

En als hij geholpen is fijn en anders vraagt hij gewoon door, makkelijk zat lijkt me.

Trouwens dit soort vragen begin ik zelf te mijden. En da's niet omdat ik de geleerde meneer wilt uithangen maar als mensen die ook niet zo lang met Cubase bezig zijn hem gaan helpen met vragen beantwoorden werkt dat meestal veel beter. Voor mij mogen dingen zo vanzelfsprekend zijn dat ik zelf niet snap waar die persoon moeite mee heeft. En dan kan ik de vraag ook niet goed beantwoorden. En ik heb ook geen aanleg als docent omdat ik te ongeduldig daarvoor ben.

Ben het eens met Dextah.

Gewoon ff antwoorden of helemaal niet antwoorden dan doe ik het wel :)

De ondertoon deed mij ook direct denken aan een vingerwijzing richting illegale software :confused: :engel:

Toen ik begon kwam er eens in de maand iemand langs met verstand van zaken die me weer voor een paar weken op weg hielp omdat ik er met de manual niet uit kwam (bleek ander probleemje uiteindelijk hehe). Stelde ik hem ook de meest bizarre vragen die ik hier niet zal herhalen.

Gewoon elkaar een bietje helpen, gemoedelijk zijn we toch in het zuiden fuse?

:)

Laterzz

Inderdaad was het ook een verwijzing naar illegale software.
Maar als daar geen sprake van is dan is het natuurlijk geen probleem en anders zeer zeker wel. Ik heb weinig trek om al die mensen die niet hun versie gekocht hebben te helpen. Als jullie dat wel willen ook goed.

Lijkt me altijd nog dat ik volgens eigen inzicht mag antwoorden trouwens. Dat jullie het er daar niet mee eens zijn OK, maar je zou er ook niet zo'n punt van moeten maken. Laat mij ook in mijn waarde. Of ben ik slecht dat ik wat verder probeer te kijken dan alleen dat ene dingetje waar je even niet uit komt?

Inderdaad was het ook een verwijzing naar illegale software.
Maar als daar geen sprake van is dan is het natuurlijk geen probleem en anders zeer zeker wel. Ik heb weinig trek om al die mensen die niet hun versie gekocht hebben te helpen. Als jullie dat wel willen ook goed.

Lijkt me altijd nog dat ik volgens eigen inzicht mag antwoorden trouwens. Dat jullie het er daar niet mee eens zijn OK, maar je zou er ook niet zo'n punt van moeten maken. Laat mij ook in mijn waarde. Of ben ik slecht dat ik wat verder probeer te kijken dan alleen dat ene dingetje waar je even niet uit komt?

Zekers, net als Bazz naar eigen inzicht mag vragen. Daar moet je ook geen 'punt' van maken ;)

Je hoeft zo ook niet te helpen, its your call.

en overigens.. alle handleidingen zijn gewoon te downloaden, doe ik ook, waarom een handleiding inscannen als je m in pdf kunt downloaden denk ik dan (om mee te nemen dus). Verwijzen hiernaar heeft dus niet veel zin als je bedoelt te zeggen 'koop dat pakket nu gewoon'. Mja..als het druk is in de trein vraag ik ook niet aan personen die er uitzien als student of ze wel een 1e klas kaartje hebben ;)

Grzzz

:biertje:

Laat mij ook in mijn waarde. Of ben ik slecht dat ik wat verder probeer te kijken dan alleen dat ene dingetje waar je even niet uit komt?

Nah, je moet het ook weer niet persoonlijk opvatten fuse.

Nou ja, persoonlijk.

Ik krijg metteen allerlei reacties omdat ik niet voldoe aan wat andere zouden verwachten als antwoord. En toch enigzinds wel persoonlijk getint. Niet dat ik het me al te zeer aantrek maar ik wil wel even aangeven waarom ik het daar niet mee eens ben.

En als Bazz een vraag stelt die mij niet duidelijk is mag ik toch ook vragen wat hij precies bedoeld. Dan maak ik er wel een punt van maar wel op een volstrekt normale manier IMO.

En de handleiding staat al als PDF op de CD dus je hoeft helemaal niets te scannen. *kuch*
Dat die niet zo'n fabeltastische kwaliteit is, is een tweede. (altijd nog beter dan MS help btw)

Vraag me nu trouwens wel af of Bazz d'ruit is gekomen en niet zoiets heeft waar hij nu weer in is beland.

Hoewel fuse in zijn eerste post misschien wat ongenuanceerd reageerde vind ik wel dat er een aantal mensen hier de laatste tijd op dit forum wel erg snel geirriteerd raken over een aantal zaken. :erm:
In het verleden deed ik er ook nog wel eens moeite voor om dit soort vragen te beantwoorden, echter je moet hier tegenwoordig zo op je woorden letten dat ik daar maar mee ben gestopt.

Persoonlijk zal het me een rotzorg zijn of iemand met legale of niet legale software werkt. Alleen ben ik het wel met fuse eens dat je er dan wel wat moeite voor moet doen om zo'n pakket te leren doorgronden. Het heeft niet zoveel zin om hier elkaar te gaan lopen afkatten. uiteindelijk zal er dan door een hoop mensen die wel weten hoe sommige zaken werken gewoon geen antwoord meer worden gegeven. En dat lijkt me nou niet de bedoeling van dit board.

Origineel geplaatst door Knaller

Gewoon elkaar een bietje helpen, gemoedelijk zijn we toch in het zuiden fuse?

Iemand richting het antwoord sturen (zoals verwijzen naar tutorials) is m.i. ook helpen hoor. Deze "novib" methode werkt best, maar ja ik ben dan ook wél een schoolmeester. hehe:D

Back