Cakewalk CA-2A-compressor tijdelijk gratis

Just curious.. heeft iemand deze plugin wel eens tegen het licht gehouden. Valt er bijvoorbeeld iets te zeggen over de kwaliteit ten opzichte van de UAD variant?

Ik heb hem nu en heb er even mee gespeeld.
Wat ik er van weet is dat hij legendarisch is en mensen het ''DE BESTE COMPRESSOR OOIT GEBOUWD'' noemen.
Dat is opzich een flinke term.

Ik ga morgen wel even researchen, maar op snelle percussie is hij geen topper. (hier schijn je een zilverkleurige variant voor te hebben)
Hij schijnt het goed te doen op basses, vocalen en andere dikke, niet dynamische geluidsbronnen.

Tot nu toe kan ik er niet veel mee, dus morgen echt even researchen.

....maar op snelle percussie is hij geen topper. (hier schijn je een zilverkleurige variant voor te hebben)

Ik denk dat je in de war bent met de Urei 1176....daar zijn meerdere versies van maar zijn qua geluid compleet anders dan de LA2A. De Urei is extreem snel wbt het processen van snelle transienten.

De originele LA2A werkt met een opto cel en wordt vooral gebruikt voor vocals en basgitaar. Zo'n opto cel is juist erg langzaam (vergeleken met een Urei) en daarom minder geschikt voor drums. Maar op vocals/bas e.d. werkt ie juist super.

Ben benieuwd hoe deze emulatie klinkt...ga hem wel downloaden. Thanx for the tip :okdan:

Heb hem gedownload, vanavond installeren en uitproberen.

"de beste compressor ooit gebouwd", ja dat is natuurlijk subjectief.
Voor drums zou het over het algemeen niet de eerste keuze zijn,
maar er zijn genoeg andere bronnen waarbij een la2a-achtige optische compressor goed kan werken.
De tijdconstanten werken afhankelijk van het brongeluid. Voor snellere compressie zijn er genoeg alternatieven :)

En als je bij de invulformulier aangeeft je email van je Reason account en aangeeft dat Reason je default DAW is, can krijg je ook gratis de Rack Extension

RE2A Leveling Amplifier
Rack Extension
Classic Compressor
Cakewalk

je krijgt 'm na een aantal dagen na inschrijving

Back