Deluge Sequencer, Synthesizer + Sampler

synthstrom-deluge.jpg

Er is nog niet veel informatie over bekend. Een soort Fruity Loops in hardwarevorm?

Even een copy-paste van Synthopia:
Synthstrom Audio has announced that they will be launching the new Deluge sequencer/synthesizer/sampler Oct 22 at an event in Auckland, NZ, followed by a full web launch on Oct 25. The Deluge is a portable, combination synthesizer, sequencer and sampler that’s designed to let you create and perform electronic music computer-free. Developed by Synthstrom’s Rohan Hill, the Deluge features 128 RGB pads, arranged in a 16 x 8 grid; a built-in synthesizer; up to 12 minutes of sample playback from SD card; and sequencing of up to thousands of notes.

Zou wel leuk om te weten zijn of je de tekst (met de functies) überhaupt nog kan lezen die onder/naast die brandende / knipperende knopjes staat.

De begintijd van de demo/workshop 26 juni is gewijzigd naar 19:00u !!!

In association with Geluidsdrug, Synthstrom Audible bring the Deluge to Eindhoven, joined by friends Tasty Chips Electronics and their granular synthesizer, the GR-1

June 26th
Demo and workshop at TAC. 7PM

----------------
“Does it do this?…yes it does, and this, and this, and this as well…it’s mental!”
Nick Batt – Sonicstate.com

Deluge by Synthstrom Audible is a truly portable, all-in-one, music composition and live performance tool. With a powerful sequencer, built-in subtractive and FM synth engines and feature-rich sampler and deep connectivity, it’s everything you need.

"The Synthstrom Deluge is a goddamn miracle. I cannot believe how much thought has been put into this device."
Jeremy Blake – Red Means Recording

Designed and lovingly manufactured in New Zealand, Deluge has been embraced by critically acclaimed artists like Lindstrom through to being the first musical tool for beginning musicians, finding a home with a multitude of artists across the musical spectrum.

“I’ve seen a lot of new musical instruments and interfaces over the past few years. This one is something really incredibly special.”
Andrew Dubber, Director - Music Tech Fest.

To celebrate the release of the 2.0 software upgrade for the Deluge, Synthstrom Audible are conducting a series of workshops, presentations, demos and live performances through Europe and Australia this June and July.
For more information, visit www.synthstrom.com

Ze kunnen er best wel een paar achterlaten. Hoeven ze die dingen niet mee terug te slepen... ;)

Nou, ik heb eens het contact-formulier op hun site gebruikt en kreeg al vrij snel een antwoord: nee, ze hebben geen extra units mee voor de verkoop, het gaat echt alleen om workshop / demo.

Nou ben ik er 99% zeker van dat ik er 1 wil, dus ik wacht nog even de demo af en dan bestellen en dan nog een paar weken wachten :stupid, dus misschien heb ik er 1 in augustus :dj:

Deed hetzelfde en binnen 5 minuten een antwoord. Ik heb wat spullen in de verkoop gedaan want ik wil hem meer en meer na het zien van al die video´s. En de prijs voor verzenden/import is ook netjes.
Koop aub mijn spullen kan ik hem onderhand bestellen;)

Oorspronkelijk geplaatst door Manic
Ik moest € 799,14 betalen op de webshop, daarna nog € 107,24 voor: BTW + invoerrechten en DHL "advanced payment".

In totaal dus: € 906,38

Wel grappig trouwens: ze hadden een waarde van 399 op de pakbon gezet, waardoor BTW veel lager was dan het volgens mij had moeten zijn :p

Blij van, het is al duur zat!

Even rectificatie: die 799,14 bleek 823,22 te zijn. Weet niet precies waar mijn berekening mis ging, maar heb via paypal betaald, wellicht dat het daar iets mee te maken had..

Vraag me wel af waar ze het geld & de tijd vandaan halen om de hele wereld over te vliegen om dat ding te introduceren.
Moeten ze niet aan jullie [die hem besteld hebben] Deluge gaan werken opdat ze deze op tijd kunnen opsturen... 8)

Antwwoord van Ian:

Sorry Theo we are not selling them on our Europe trip. We still only sell direct online through our site.

We don't have a heap in stock. It is possible we could sell out in a few weeks... though we are trying to get our new stock in before we run out...fingers crossed we don't

Maandag verstuurd in NZ en gisteren al binnen:)

Tip: meld je aan voor de beta testers groep op fb zodat je gelijk kan updaten naar 2.0 beta. Hier hij super stabiel en de nieuwe features maken hem echt nog veel beter!

Iemand gisteravond in Haarlem geweest? Hoe was het? :-)

Ik kon helaas niet gisteravond en vanavond kan ik ook niet naar Eindhoven komen jammergenoeg. Ben ook wel benieuwd hoe het is geweest. Kan de Deluge alleen maar aanraden, wat een te gek ding is het. Zowiezo de makers en bedenkers van Synthstrom luisteren echt naar de gebruikers van de Deluge.

Btw... V2.0 update is vandaag uitgekomen.

Besteld!

De presentatie werd aardig bezocht; veel mensen kwamen wat later pas binnendruppelen.

Ian had na een half uur snel praten slechts een fractie van de features laten zien (zo was de synth-engine helemaal niet besproken, en ook sampling kwam nauwelijks aan bod). Dat komt omdat dat ding waanzinnig veel features heeft. Alles valt te routen. Sidechaining op basis van snare-drum naar volume en pitch routen? Klik-en-klaar.

Synthstrom Deluge + 0-coast = awesomeness :-)

Back