No Regular

Joozt

Just music...
Zoals het topic al zegt, No Regular Remixje (Sensations Black Theme 2003)

Waarom een remix? Ik ben tegenwoordig vanalles aan het maken, en ik wil me ook een beetje de Hardstyle kant op begeven. Om eerst maar eens even wat dingetjes te leren ben ik wat remixes aan het maken om een beetje "kennis te maken" met de style en een library op te bouwen van sounds.

Ik weet het; kwa arr. is het bijna precies hetzelfde enz enz. maar daar ging het mij niet om...

Daarom vraag ik jullie ook om even te luisteren naar de kwaliteit van de sounds, mastering (stereo beeld, EQ enalles). Ow ja en persoonlijk vond ik mn breakbeat wel lekker (maargoed dat even terzijde en terug naar de kwaliteit ;))

Alles komt alleen uit Reason2.5 (mjah ik ben nu echt verslaafd aan dat programma, waarschijnlijk ook om het feit dat ik dan alles in 1 heb :P)

No Regular

Alvast bedankt voor het luisteren :halleluja

PS. Wow geen trance-plaat Joozt... alles verder goed? ;) :P

Laatst gewijzigd:
Misschien is het beginsoundje in vergelijking met het origineel nog net iets te 'lief' - een groot deel van de 'power' van het nummer komt juist door dat semi-valse akkoord. Verder 'pompt' het origineel ook meer, maar ik vind dit een hele waardige remix. Misschien nog een paar vreemde FX-soundjes om te assisteren met de overgangen, maar zeker goed te pruimen, en de break past er goed bij.

Sooo die lead klinkt super lekker man! Dat begin geluidje vind ik inderdaad wat te zwak, ook wel lekkere breakbeat!

Tim

Thx for the feedback :)

Misschien moet ik er er in zn geheel een compressie overheen gooien voor dat "pompende" effect.

Verder kreeg ik van een hoop mensen te horen dat ie idd wat "te lief" is :engel:... Misschien zit ik met mn hoofd nog teveel in het trance geweld :P

en effect sounds (sweepies en stuff) ben ik vergeten :erm: van de week maar eens even er bij proppen :)

allereerst! geweldige download snelheid! haalde t hier met 3,13 MB/sec binnen :D

verder klinkt t puik! maar wat is jouw geluid en wat van t origineel?

Nou uhm... ik heb geen geluiden van het origineel gesampled, als je dat bedoeld.

Ik heb de sounds gemaakt met de synths (malstrom en subtractor) in Reason. De kick is een sample trance kick waar ik een screamer aan hebt gehangen (dat is die geweldige distortion bak in reason)

ff op een rijtje;

malstrom - distorted saw' s (dus die hoge lead maar ook die lage, die beide op de bass mee lopen)
subtractor - verschillende begin melodie geluidjes
nn-19 - bass gitaar sample, puur om nog net even wat meer laag te creeeren

redrum - kicks, hihats, enz.
redrum - Breakbeats

screamer - ik heb aan de breakbeat (in zn geheel, dus niet sample voor sample), de Saw's en de kick, verschillende screamers gehangen...

Kheb geen loops of wat dan ook gebruikt, alles verder zelf gemaakt :)

Vette track, goede mix, maar de reverb op de hh enzo mag m.i. wat minder, het loopt af en toe wat dicht.

Dit klinkt heel goed he.

Qua mix is er al ea over gezegd. En zelf is het me wat te digitaal zeg maar. Het mag wel wat warmer gemixed worden. Minder scherpe hihats enzo. Want volgens mij heb je in de reason mixer die EQ helemaal open gedraaid? Hij staat ook erg hard en als hij clipt dan krijg je ook een scherpere sound. Wat minder hoog op die hihats en juist wat meer op de verb en dat heel lichtjes inmixen totdat je het net niet hoort.

errug nice!

Over dat begin dat te soft zou zijn... ik kan me zo 't origineel niet direct voor de geest halen maar ik vind dat absoluut niet storend. Wel zouden wat fx-jes / athmosferischen op z'n plek zijn om dat 'softe' geluidje iets spannender te maken in 't plaatje.

Ernstige breakbeat.. heel netjes ook die cymbal eraan die mooi verdwijnt.

brute lead, knalt er verassend dik in.

Goede aanpak om idd eerst eens wat 'remixen' te maken om je met de styl bekend te maken, is immers wat '*ieder* bandje de eerste tijd (jaren) ook doet.

Als dit praktisch allemaal reason is, ik vraag me af of mensen het aan durven om published songs vrij te geven, ik ben altijd zo nieuwsgierig hoe mensen Reason inzetten.

Gaat heen en vermenigvuldigd uw kunnen!

Thx for the feedback all :halleluja

@zaphod, mjah ik draai al snel en te veel aan een reverb knopje ;) Waarschijnlijk doel jij op het laatste gedeelte van de opbouw (Ride en Open Hihat te gelijk + reverb = idd een beetje een dichtgesmolten boel)

@Fuse, de EQ die op de Mixers zitten in reason vind ik altijd lastig, voor het hoog lijkt het net of ie tussen +60 en +64 helemaal open knalt. Dat is lastig als je hetgeen ertussen in zoekt. Ik denk dat ik er maar een 2 bands EQ aan ga hangen en daarmee ga filteren, want dat is iets preciezer (het enige nadeel is, dat als je overal een apart EQ aan hangt, er weer wat CPU in beslag gaat)

@zerodevide, FX ja, atmosferische sounds e.d., ik roep het zelf ook wel vaker dat het erin moet, alleen moet ik daar nog veel mee leren (maargoed alles komt vanzelf wel ;))

Daarnaast is het zo dat het met Reason idd mogelijk is om je tracks als reason bestand te publishen... Op de samples na. Zoals ik al zei ik heb een trance kick bewerkt en omgebouwd tot dit... die zou ik er bij moeten leveren en het bass gitaar geluidje (die je minimaal hoort, maar puur voor het lage erin zit).

De breakbeat is met een standaard drumkit gemaakt, en daarna in zn geheel gefilterd, gedistort, etc. kan je dus verder ook gewoon uitlezen met een standaard reason2.5.

Maarja, ik ben nog teveel bezig met deze sounds... dan heb je bij jezelf toch altijd nog zoiets over je van; nee liever nog even niet, ik hou het liever nog even voor mezelf. :P

Maar een oude track zou ik minder moeite mee hebben :D (nu heb ik nog niet echt oude tracks omdat ik pas 3 maanden met reason werk).

Joozt, helemaal gelijk. Ik zat aan het gebruik van je synths / screams, eq's balansen fx' enzo te denken toen ik dit tikte en dacht even niet na bij de sample pik dinges. niemand wil zomaar z'n tofste samples voor 't graaien willen leggen.

Origineel geplaatst door zerodevide
Joozt, helemaal gelijk. Ik zat aan het gebruik van je synths / screams, eq's balansen fx' enzo te denken toen ik dit tikte en dacht even niet na bij de sample pik dinges. niemand wil zomaar z'n tofste samples voor 't graaien willen leggen.

Die kicks stonden laatst hier op het forum, die zijn zeker het proberen waard, en die wil ik ook wel met je delen hor ;)

Kicks.rar Ik kon de URL niet meer vinden, dus ik hem mn eigen directory maar even geRAR'ed, hebbie gelijk een lange zware vallende kick erbij ook, die ik gemaakt had :P

maar als je niks van t origineel gebruikt hebt? is t dan geen "cover" in plaats vaan een remix?

ik vind em echt heel goed :okdan:

Back