te weinig CPU-power,, wat nu??

bobaphat

Ouwe rot
Ik heb een amd 2000mhz 7200rpm maxtor, 512ram pc, en ik kan mn nummers niet afmaken zonder mn cpu te overbelasten. Ik heb gewoon niet genoeg aan mn huidige pc. Ik kan wel eindeloos door blijven bouncen met tracks, maar ik heb dat te wenig controle over de mixdown, om een nummer echt goed uit te werken.

Wat is een oplossing voor mij probleem???
Snelle processor kopen??? Of een 2e pc eraan hangen, en hoe kan je het beste cpu power besparen>????

thanx

Ik weet niet hoeveel vsti's / fx / audiotracks je tegelijkertijd gebruikt ?
Ik denk dat een iets snellere PC je wel uit de brand zou helpen. Maar je huidige PC optimaliseren (tweaken) zou ook wel eens kunnen helpen......ik heb het geluk dat ik iemand ken die daar veel vanaf weet, anders zat ik hier een potje te sukkelen waarschijnlijk....

Ik heb een P4 2.66, 512 MB, 10k SCSI schijf, en Logic draait echt als een tiet !! de probs van vroeger, CPU power tekort, zijn echt verleden tijd. Tig fx, softsynths, audiotracks, maakt allemaal geen reet meer uit ;)
Ik denk wel dat dat "getweak" daar veel mee te maken heeft.

Dus : als je iemand kent die veel van computers afweet, dan kan het geen kwaad om die er eens naar te laten kijken.
En geen games / internet op je muziek-PC helpt ook een berg natuurlijk 8o)

Luxeprobleem van de week! ;)

2e computer kan maar naast die bak moet je of hardware of bijv zoiets als FXpansion kopen.
Kun je VST's via netwerk gebruiken.
Zelfs gewoon met 2 goedkope netwerkkaarten en een crosslink is het nog dedicated ook.
(Ik weet toevallig een winkel waar ze die dingen voor 2,50 verkopen, wel gebruikt maar het werkt wel)

TC Powercore, UAD-1 of een Creamware XTC kan ook. Pleur een kaart erbij die het vuile werk voor je opknapt.
Heel anders en ook mooie FX waar je zeker leuke dingen mee kunt doen. Misschien duurder maar scheelt 'gedoe' met een 2e computer wat je toch wel hebt.

Heh, ik ga upgraden naar zo'n systeem daar moet echt alles mee te doen zijn.

Reverb is echt zwaar voor je pc, bepaalde hele goede compressors en eq plugins ook. Verder bepaalde softsynths als je niet oppast.

Maar ik ben echt benieuwd wat je allemaal in 1 track pleurt als het niet genoeg is.

Volgens mij moet er gewoon eht een en ander getweaked worden.

Verder is ASIO niet persee nodig als je 100% PC werkt, vaak valt er dan nog wel het een en ander toe te voegen.

Alleen masterinplugins dat moet je echt pas op het einde gebruiken.

Upgraden heeft vast niet zoveel zin als je nu al 2000 mhz draait, draai zelf een 3.1 HT en zit ook regelmatig tegen de max te hikken, komt gewoon door het draaien van teveel en te zware vsti's en fx.

Overigens een bekend iets, meestal gebruik ik in zon geval meerdere projectfiles met daarin verschillende midi-audio combinaties die ik als laatste combineer in een audio project (en evt tussendoor dus weer terug naar de midi projecten).

Is idd niet erg handig ;)

En een luxeprobleem is het zeker.

jou muziek een beetje kennende zou ik serieus es naar een mackie UAD1 kijken...... die dingen hebben echt supergoed klinkende compressors, EQ en reverb..en ook nog wat chorus/faser en een amp-sim modules...... daar kan je je absoluut geen buil aan vallen en het kost behalve PCI bandbreedte geen CPU vermogen.....

anders zou ik es naar de optie die fuse al aandraagt kijken: een 2e PC eraan hangen met FXteleport erop...

Olaf

Ik heb 'n tijdje geleden eens 'n site gevonden waarin precies omschreven stond hoe je XP moest tweaken voor geluidsdoeleinden, ben alleen zo dom geweest om die site als .txt op te slaan, en kan de url dus nergens meer vinden.
Gezocht heb ik al, maar nog niet gevonden. Als ik ergens dat bestandje thuis kan vinden, zal ik het wel ff uppen.

Origineel geplaatst door olafmol
gie ga goegel!

http://www.musicxp.net/

:stupid :stupid :stupid

Ik WIST dat het iets met musicxp was, zat alleen vrolijk musicxp.com te typen..........

(enneuh, goegel leverde bij mij ff nix op, of zijn m'n oogjes gewoon nog niet helemaal open...)

You certainly don't need to tune and tweak Windows XP for audio applications, but you can achieve better overall performance if you do

8D

Je kan ook met bussen gaan werken voor reverbs enzo. Inplaats op elke kanaal een reverb te zetten gewoon naar een bus sturen. Kijk ook welke plug-ins veel cpu vreten, misschien kan je die vervangen voor andere plug-ins. De logic plug-ins zijn redelijk goed.

Ik vraag me toch ook echt af wat je doet met zo'n computer en het dan nog niet redden met je plug-ins. Wat gebruik je wel niet voor dit nummer ? Ben erg nieuwsgierig

Origineel geplaatst door fuse
Luxeprobleem van de week! ;)

2e computer kan maar naast die bak moet je of hardware of bijv zoiets als FXpansion kopen.
Kun je VST's via netwerk gebruiken.
Zelfs gewoon met 2 goedkope netwerkkaarten en een crosslink is het nog dedicated ook.
(Ik weet toevallig een winkel waar ze die dingen voor 2,50 verkopen, wel gebruikt maar het werkt wel)

TC Powercore, UAD-1 of een Creamware XTC kan ook. Pleur een kaart erbij die het vuile werk voor je opknapt.
Heel anders en ook mooie FX waar je zeker leuke dingen mee kunt doen. Misschien duurder maar scheelt 'gedoe' met een 2e computer wat je toch wel hebt.

het is zoals olaf zegt fxteleport geen fxexpansion .. die maken namelijk vst to au wrappers
(erg oke btw .. ik ben er op me mac erg blij mee)

daarnaast is bouncen een prima optie .. gewoon de plugins die gebounced zijn uitzetten
(logic op de mac heeft freeze ... is ongeveer hetzelfde alleen een stuk sneller ... ben ik ook erg blij mee)

het leuke is ook dat de maker van fxteleport met fxfreeze bezig is
wat dus het zelfde is als in logic ...maar voor pc

een 2de pc ernaast lijkt me niet slim .. meestal krijg je die niet strak qua timing via midi
dat fxteleport is wel leuk ... maar dan moet je wel een beetje netwerk verbinding hebben
(ik kom met 2* 100mbit full duplex maar op 2MB per seconden terwijl dat 11MB zou moeten zijn )

Origineel geplaatst door Soundtrooper
En geen games / internet op je muziek-PC helpt ook een berg natuurlijk 8o)

dat helpt voor je performance echt helemaal niets maar goed.... 8o)

Origineel geplaatst door King of Snake
dat helpt voor je performance echt helemaal niets maar goed.... 8o)

Ben ik het niet helemaal mee eens.
Gamen en (vooral) internet vervuilen je systeem. Nooit last gehad van 1 of ander progje wat na bezoek aan een website ineens op je comp stond ?? Alles wat op de achtergrond meedraait, gaat ten koste van je performance.

Als je nu zegt: "Dan hou je toch regelmatig je schijf/systeem/register schoon", heb je natuurlijk weer gelijk, maar mijns inziens is het voorkomen van dergelijke vervuiling beter als het achteraf schoonmaken.

In je bios heb je tegenwoordig zoiets als 'load performance defaults'. Als je daarvoor kiest en je computer blijft stabiel, dan loopt ie misschien wel 2 keer zo snel. Anders kan je de FSB snelheid van je processor aanpassen (in je bios). Standaard staat dat misschien op 100 in je bios terwijl je processor misschien op 133 of meer werkt. Als je dat veranderd gaat je pc ook veel sneller.

Op de site van je moederbord fabrikant, of in de handleiding van je moederbord kan je hier meer over vinden.

Ik heb een AMD 1600 XP processor en 256 mb geheugen, en ik draai vaak een paar zware vsti's en reverb plugins tegelijk.

Het scheelt ook als je de instructies van musicxp.net toepast. Je pc wordt er sneller en stabieler door.

Origineel geplaatst door gemmetje
Ben ik het niet helemaal mee eens.
Gamen en (vooral) internet vervuilen je systeem. Nooit last gehad van 1 of ander progje wat na bezoek aan een website ineens op je comp stond ?? Alles wat op de achtergrond meedraait, gaat ten koste van je performance.

Da's precies zoals ik het beldoelde :)
Ik heb ook al meegemaakt dat door sommige plugs m'n computer niet meer stabiel was, ook al had ik ze niet in gebruik op dat moment. Je register kan daardoor idd. aardig vervuilen.

Misschien handig om voor het tweaken eerst even een ghost image te maken, het kan er namelijk ook slechter op worden!

Ook zeer regelmatig defraggen, let op je schijfindeling enzo. Met O&O Defrag kun je bv per drive aangeven hoe je m wilt defraggen en indelen (name, access date, space etc). Werkt zeer lekker hier.

Defraggen heb ik al gedaan laatst
Reverb gebruik ik bijna nooit
Gamen en netten doe ik niet op mijn pc want hij is al voor audio only
Tweaken heb ik een aantal maanden geleden al gedaan.

Het ziet er naar uit dat er niks anders op zit dan er een nieuwe processor in te hangen:confused:

Back