te weinig CPU-power,, wat nu??

Van 2000 naar een 3200+ kost flink centen en je moet er nog een nieuw moederbord bij kopen want een oude slikt hij niet.

Ben je zo over de 500 euri kwijt. En voor 600 hebbie een UAD-1. ;)

Origineel geplaatst door gemmetje
Ben ik het niet helemaal mee eens.
Gamen en (vooral) internet vervuilen je systeem. Nooit last gehad van 1 of ander progje wat na bezoek aan een website ineens op je comp stond ?? Alles wat op de achtergrond meedraait, gaat ten koste van je performance.

Als je nu zegt: "Dan hou je toch regelmatig je schijf/systeem/register schoon", heb je natuurlijk weer gelijk, maar mijns inziens is het voorkomen van dergelijke vervuiling beter als het achteraf schoonmaken.

op zich heb je wel gelijk wat de "rotzooi" betreft, hoewel je natuurlijk met een behoorlijk firewall echt niet zomaar progjes op je computer zult vinden zonder dat je zelf toestemming hebt gegeven om te installeren, of het moeten hele slimme virusen zijn (wat natuurlijk ook weer een nadeel is van internet op je muziek pc). (de resources die een firewall inneemt zijn trouwens te verwaarlozen op een >2Ghz systeem)
Wat betreft games, ik heb nog nooit een game gezien die dingen installeerde die stiekem op de achtergrond draaien. Misschien wel handig om ze op een aparte schijf te houden maar om nou te zeggen dat games je pc vervuilen, of ten koste gaan van performance lijkt me toch overdreven.

Origineel geplaatst door Musicmaker
In je bios heb je tegenwoordig zoiets als 'load performance defaults'. Als je daarvoor kiest en je computer blijft stabiel, dan loopt ie misschien wel 2 keer zo snel. Anders kan je de FSB snelheid van je processor aanpassen (in je bios). Standaard staat dat misschien op 100 in je bios terwijl je processor misschien op 133 of meer werkt. Als je dat veranderd gaat je pc ook veel sneller.

In de bios van tegenwoordig? De default optie is er altijd al geweest. En die raad ik juist niet aan.
En ik weet bijna 100% zeker dat de bios instellingen mbt memory latency, clock en bussnelheid in dat systeem van bobaphat gewoon goed staan. Systeem is geconfigureerd door de winkel en ik heb volgens mij ook ooit al eens zijn bios gekeken.

En hij draait 2000, geen XP dus.

Re: te weinig CPU-power,, wat nu??

Origineel geplaatst door bobaphat
Ik heb een amd 2000mhz 7200rpm maxtor, 512ram pc, en ik kan mn nummers niet afmaken zonder mn cpu te overbelasten. Ik heb gewoon niet genoeg aan mn huidige pc. Ik kan wel eindeloos door blijven bouncen met tracks, maar ik heb dat te wenig controle over de mixdown, om een nummer echt goed uit te werken.

Wat is een oplossing voor mij probleem???
Snelle processor kopen??? Of een 2e pc eraan hangen, en hoe kan je het beste cpu power besparen>????

thanx

Wat voor muziekprogramma draai je dat zo zwaar is? want dat heb ik nog niet gelezen in deze thread.
Reason of andere programmatuur die veel moet rekenen voor het produceren van geluid?
In je lijst met processen (xp/2000) kun je zien welk proces welk cpugebruik heeft. 100% vind ik erg veel als ik kijk naar mijn eigen DAW met vergelijkbare specs.

Ik gebruik logic en ik gebruik heel veel soft synths, ik denk dat daarom mijn max snel berijkt is.

Bezuinigen op softsynths en tracks gaan bouncen is in mijn geval echt geen oplossing iig

ooit al van xp/2000lite gehoord?
alle overtollige brol kun je daarmee uit windows gooien.
dat kan serieus uw systeem versnellen.

neem snel een kijkje op
www.litepc.com

succes verder!

greetz

cloudy
:biertje:

Defraggen heb ik al gedaan laatst
Reverb gebruik ik bijna nooit
Gamen en netten doe ik niet op mijn pc want hij is al voor audio only
Tweaken heb ik een aantal maanden geleden al gedaan.

Het ziet er naar uit dat er niks anders op zit dan er een nieuwe processor in te hangen:confused:

mag ik es vragen hoeveel van welke plugins je tegelijk gebruikt? je CPU is toch best wel heel krachtig

ohja..zou ook overstappen op windows XP .... is volgens mij wel wat beter qua performance

Ik gebruik logic en ik gebruik heel veel soft synths, ik denk dat daarom mijn max snel berijkt is.

Bezuinigen op softsynths en tracks gaan bouncen is in mijn geval echt geen oplossing iig

Zou het lukken om wat screenshots te uploaden van je mixer, tracks etc? Ik denk toch dat efficienter met je resources omspringen eerder de oplossing is.

Ik heb op een 600MHz PC tracks gemaakt zonder te bouncen met softsynths. Gewoon door goed te muten en niet van iedere plugin die ik gebruikte de ultradeluxe cpu hoerende variant te nemen.

Zo had ik ooit eens iemand uitgelegd hoe send FX werkte in Reason en Cubase.
Die gebruikte alleen maar insert FX en dan nog over heel veel kanalen.
Dat kan dus ook anders. :)

Hoe dat hier zit weet ik niet maar als hij veel softsynths en bakken met FX heeft dan lijkt het me logisch dat hij een keer zegt van 'nu is het genoeg'.

En toch blijf ik erbij dat dan een PCI kaart erbij nog eens zo gek niet is. Die UAD-1 heeft gewoon de beste dynamische softcompressors die er zijn voor de PC.

En als het over galm gaat dan is een externe galmbak ook interessant. Dat kan ook heel veel schelen.

Ben ik het niet helemaal mee eens.
Gamen en (vooral) internet vervuilen je systeem. Nooit last gehad van 1 of ander progje wat na bezoek aan een website ineens op je comp stond ?? Alles wat op de achtergrond meedraait, gaat ten koste van je performance.

Als je nu zegt: "Dan hou je toch regelmatig je schijf/systeem/register schoon", heb je natuurlijk weer gelijk, maar mijns inziens is het voorkomen van dergelijke vervuiling beter als het achteraf schoonmaken.

mijnsinziens is de meeste vervuiling van het interenet(pop-ups, dialersen ongevraagde registy edits) onlosmakelijk verbonden met een bepaald genre internte sites :D oplossing. keepaway there ! :okdan:

Origineel geplaatst door theiz
mijnsinziens is de meeste vervuiling van het interenet(pop-ups, dialersen ongevraagde registy edits) onlosmakelijk verbonden met een bepaald genre internte sites :D oplossing. keepaway there ! :okdan:

Vaak idd wel, maar niet altijd !
Surf meestal bij m'n ma (heb thuis geen internet) en ons ma heb ook last van allerlei vage popups enzo.
En je kunt me veel wijsmaken, maar niet dat m'n ma dergelijke sites bezoekt.........

Vaak idd wel, maar niet altijd !
Surf meestal bij m'n ma (heb thuis geen internet) en ons ma heb ook last van allerlei vage popups enzo.
En je kunt me veel wijsmaken, maar niet dat m'n ma dergelijke sites bezoekt.........

durf het bijna niet te zeggen.........

Origineel geplaatst door olafmol
durf het bijna niet te zeggen.........

:dubbel:

Mag wel hoor olaf !! Alleen geloof ik het dan nog niet..........

(soms zijn er van die momenten dat ik me afvraag hoe ik en m'n broertje in hemelsnaam ooit ter wereld gekomen zijn...)

:dubbel:

Mag wel hoor olaf !! Alleen geloof ik het dan nog niet..........

(soms zijn er van die momenten dat ik me afvraag hoe ik en m'n broertje in hemelsnaam ooit ter wereld gekomen zijn...)

LOL! 8o)

Vroeger gebeurde dat gewoon.

Gymnastieken noemden ze dat. :D

Maar goed virusscanners, popupblockers etc zou dan ook resources eten enzo.
Dus, muziekcomputer gewoon niet aan het internet hangen. ;)

Welke processor heb je nu eigenlijk? Want je hebt het over een 2000 Mhz. Deze staat ongeveer gelijk aan een AMD XP 2800+ (hangt van je processor core af). En dan moet je toch echt geen probleem hebben. Mocht je een XP 2000+ bedoelen moet je evengoed nog even voort kunnen.

Probeer anders al je startup proggs te verwijderen. Dit is dus niet Startup in je start menu. Probeer start --> run --> msconfig --> laatste tabblad. Probeer ook processen in je taskmanager te killen die je toch niet gebruikt. Moet je even met google zoeken welk proces wat doet.

Mocht je toch naar een nieuwe processor willen (omdat het een xp 2000+ is) heb ik wel een mooie setup voor je die niet veel kost. De AMD xp 2500+ (met 512 cache) is iets meer dan 100 euro maar is vreselijk goed over te klokken. Ik heb die van mij namelijk probleem loos op de snelheid van een 2800+ lopen. Dan een asus bordje de a7n8x-X versie kost 85 euro en 512 (3200) stripje er op. deze kost 99 euro. Nu heb je weer een lekker syteem voor erg weinig geld (nog geen 290 euro). Succes er mee en hoor graag of het gelukt is.

Het zit m niet echt in je proc power believe me, een upgrade van 2000 naar 3000 mhz gaat je problemen niet oplossen daar durf ik bijna vergif op in te nemen, het lijkt heel wat 3000 mhz maar in de praktijk valt dat best tegen.

Grz

Origineel geplaatst door Knaller
Het zit m niet echt in je proc power believe me, een upgrade van 2000 naar 3000 mhz gaat je problemen niet oplossen daar durf ik bijna vergif op in te nemen, het lijkt heel wat 3000 mhz maar in de praktijk valt dat best tegen.

Grz

Het hangt dus nogmaals helemaal van af of het wel daad werkelijk een 2000 Mhz processor is! Is het een XP 2000+ of loopt hij daadwerkelijk op 2000 Mhz. En als het een xp 2000+ loopt hij hoogst waarschijnlijk op een FSB van 266 Mhz en als je dan naar een betere processor gaat, ga je waarschijnlijk naar FSB van 333 of zelfs 400 Mhz (effectief) plus als je een barton core neemt heb je 2 keer zo veel L2 cache. Na dan kan je mij veel vertellen hoor dan heb je wel degelijk veel verschil. Ik had zelf voor mijn huidig (XP 2500+ @ XP2800+) een XP 1700+ te leen. En je wilt echt niet weten hoeveel verschil dit is.

Ik draai een gloedjenieuw p4 3.1 systeem met nieuwste moederbord, geheugen etc. 100% haal ik met gemak als ik wil, daarnaast draai ik een wat oudere 1.7 P4 desk en een 2.0 P4 lap die het ook prima doen.

Natuurlijk maakt het verschil, ik twijfel alleen of het verschil in dit geval het verschil maakt ;)

Nadere info over vsti's en plugins etc zou helpen.

Grz

Back