te weinig CPU-power,, wat nu??

Oh trouwens je kunt programma's via de Task Manager ook op Above Normal qua prioriteit laten draaien. Dat werkt best leuk hier, toch weer een extra synthje er bij.

ok nog maar een keer de essentiele vraag: hoeveel en welke plugins kan je tegelijk draaien voordat je CPU maxed?

volgens mij moet je het in de richting van logic zoeken..ik zag eerder ook al een weirde thread hier van iemand met een uiterst rappe HD in z'n PC waarbij logic met de melding kwam dat de harddisk het niet meer kon bijbenen terwijl ie maar een paar sporen tegelijk opnam/afspeelde

Nou Bobaphat,

Denk dat je gewoon pech hebt. Net zoals met een mixer. Meer inputs kun je er niet bijmaken.
Of een grotere mixer kopen, submixer gebruiken of minder inputs gebruiken. ;)

Origineel geplaatst door bikkel
Oh trouwens je kunt programma's via de Task Manager ook op Above Normal qua prioriteit laten draaien. Dat werkt best leuk hier, toch weer een extra synthje er bij.

Coole tip..ik heb m'n Cubase SL op 'realtime' gezet.. eens kijken of er rook uit de kast komt;)

Origineel geplaatst door 4tune
Het hangt dus nogmaals helemaal van af of het wel daad werkelijk een 2000 Mhz processor is! Is het een XP 2000+ of loopt hij daadwerkelijk op 2000 Mhz. En als het een xp 2000+ loopt hij hoogst waarschijnlijk op een FSB van 266 Mhz en als je dan naar een betere processor gaat, ga je waarschijnlijk naar FSB van 333 of zelfs 400 Mhz (effectief) plus als je een barton core neemt heb je 2 keer zo veel L2 cache. Na dan kan je mij veel vertellen hoor dan heb je wel degelijk veel verschil. Ik had zelf voor mijn huidig (XP 2500+ @ XP2800+) een XP 1700+ te leen. En je wilt echt niet weten hoeveel verschil dit is.

ik heb een xp 2500 oof een 2600 barton core in bestelling (ligt er ff aan welke het makkelijkst/snelst te leveren is. Nu lees ik hier dat jij een 2500 (barton ???) op 2800 hebt draaien, op tweakers draaie een gast m zelfs op xp3200+ (lucht gekoeld) ik neem er een cooler mastre earo7 koeler bij, mijn vraag als ik m overclock gaat dat dan niet ten koste van de stabiliteit van je DAWanders gezegd: is ove clocken niet uit den boze voor een DAW ?

note: voor een update van je systeem zijn de a7n8x-X versie bord en een xp 2500 cpu (barton core) i.i.g goede aanraders !:okdan:

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
Coole tip..ik heb m'n Cubase SL op 'realtime' gezet.. eens kijken of er rook uit de kast komt;)

Lijkt me geen strak plan om Cubase een hogere prio dan je OS te geven.....

Niet nadenken, gewoon doen is mijn motto (daarom gaan er ook zoveel dingen mis bij me), voorlopig geen rook maar volgens mij erg veel winst op mijn P4 in XP.... :halleluja :halleluja

Nou ja, in ieder geval gaan ze toch (het bedrijf 'Sun' ) microprocessoren aan elkaar schakelen.. heel simpel. Maar dit schijnt een geweldige doorbraak te worden en een hit voor dat merk. Wie weet daar meer over?

geloof dat we wat afdwalen van het topic...bobaphat, ben je nog onder ons?

Ja ben er nog,*D ,

Vind het niet erg hoor als er afgedwaald wordt, dit moet een topic worden die ook handig is voor andere mensen om nog eens na te lezen.

Wat ik in erg vreemd vind is dit:
Als ik tegen de 100% van de cpu aan loop krijg ik zo'n error message,,,, als ik dan een zooi plug ins uit doe. Krijg ik na een tijdje weer zo'n message. Dan zet ik weer wat plug ins uit totdat ik op het niveau draai waarop mn cpu het normaal aan zou moeten kunne, maar dan krijg ik NOG zo'n error message
:confused:

snapt iemand dit nog??

Origineel geplaatst door bobaphat
Ja ben er nog,*D ,

Vind het niet erg hoor als er afgedwaald wordt, dit moet een topic worden die ook handig is voor andere mensen om nog eens na te lezen.

Wat ik in erg vreemd vind is dit:
Als ik tegen de 100% van de cpu aan loop krijg ik zo'n error message,,,, als ik dan een zooi plug ins uit doe. Krijg ik na een tijdje weer zo'n message. Dan zet ik weer wat plug ins uit totdat ik op het niveau draai waarop mn cpu het normaal aan zou moeten kunne, maar dan krijg ik NOG zo'n error message
:confused:

snapt iemand dit nog??

ja logic op een PC.... ik lees dat heeeeeeeeel veel, van dat gezever met meldingen van logic....

maarre.....wat je er aan kan doen? geen idee..misschien handig dat je eerst ff aangeeft hoeveel van welke plugins je kan draaien voordat ie die melding geeft, zodat we een idee krijgen van waar het probleem gezocht moet worden

btw, kan je hier iets mee?

"Logic Audio since version 5.2 has the "Process Buffer Range" option. Smaller values will decrease internal latency, but will increase the host CPU load slightly as well. "

Origineel geplaatst door olafmol

"Logic Audio since version 5.2 has the "Process Buffer Range" option. Smaller values will decrease internal latency, but will increase the host CPU load slightly as well. "

Ja, da's inderdaad een goeie. Experimenteren met die buffer size !
Kan echt veel uitmaken. De beste instelling is afhankelijk van jouw specifieke systeem, moet je door uit te proberen achter zien te komen....

Origineel geplaatst door Soundtrooper
Ja, da's inderdaad een goeie. Experimenteren met die buffer size !
Kan echt veel uitmaken. De beste instelling is afhankelijk van jouw specifieke systeem, moet je door uit te proberen achter zien te komen....

is dit net zoiets als ASIO in cubase en nuendo? op mijn PC stel ik alleen de buffersize van mijn soundcard in de soundcard-drivers in, niet in mijn DAW...of werkt dat met LA anders?

Re: te weinig CPU-power,, wat nu??

Origineel geplaatst door bobaphat
Ik heb een amd 2000mhz 7200rpm maxtor, 512ram pc, en ik kan mn nummers niet afmaken zonder mn cpu te overbelasten. Ik heb gewoon niet genoeg aan mn huidige pc. Ik kan wel eindeloos door blijven bouncen met tracks, maar ik heb dat te wenig controle over de mixdown, om een nummer echt goed uit te werken.

Wat is een oplossing voor mij probleem???
Snelle processor kopen??? Of een 2e pc eraan hangen, en hoe kan je het beste cpu power besparen>????

thanx

:smeris: moderated:smeris:

Last edited by a moderator:
Origineel geplaatst door olafmol
is dit net zoiets als ASIO in cubase en nuendo? op mijn PC stel ik alleen de buffersize van mijn soundcard in de soundcard-drivers in, niet in mijn DAW...of werkt dat met LA anders?

in logic selecteer je je (asio) audiodriver en kies je de samplerate, net als in andere muziekprogramma's.
in je driver zelf pas je de buffergrootte en daarmee de latency aan.

ow bobaphat> werk je op 96khz? want als je switcht naar 48khz bespaar je ook veel !

Origineel geplaatst door theiz
ik heb een xp 2500 oof een 2600 barton core in bestelling (ligt er ff aan welke het makkelijkst/snelst te leveren is. Nu lees ik hier dat jij een 2500 (barton ???) op 2800 hebt draaien, op tweakers draaie een gast m zelfs op xp3200+ (lucht gekoeld) ik neem er een cooler mastre earo7 koeler bij, mijn vraag als ik m overclock gaat dat dan niet ten koste van de stabiliteit van je DAWanders gezegd: is ove clocken niet uit den boze voor een DAW ?

note: voor een update van je systeem zijn de a7n8x-X versie bord en een xp 2500 cpu (barton core) i.i.g goede aanraders !:okdan:

DE Barton cores zijn alleen in de versies 2500+, 2800+, 3000+ en de 3200 plus. Volgens mij is de grootste verbetering de 512 L2 cache in plaats van 256. Ik heb zelf idd een slechte cooler. maar ik heb van de week mijn proc stress laten testen zonder fouten. Vaak zijn processors gelocked op een bepaalde snelheid om de productiekosten te drukken en is het dus stiekem een 2800+ of een andere. Het is dus niet uit denboze voor een DAW mits hij gewoon niet te heet en geen fouten maakt.

Lijkt mij idd ook niet. Cubase start een service die voor het geluid zorgt. Als je wilt dat de interface van cubase en andere zooi van cubase hogere prioriteit krijgt moet je dit wel doen natuurlijk. maar je verhoogt niet de prioriteit van de service die voor het geluis zorgt. Daarom moet je ook je processor use op background services zetten. deze zorgt hier namelijk wel voor.

Back