Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door bikkel
Oh trouwens je kunt programma's via de Task Manager ook op Above Normal qua prioriteit laten draaien. Dat werkt best leuk hier, toch weer een extra synthje er bij.

Origineel geplaatst door 4tune
Het hangt dus nogmaals helemaal van af of het wel daad werkelijk een 2000 Mhz processor is! Is het een XP 2000+ of loopt hij daadwerkelijk op 2000 Mhz. En als het een xp 2000+ loopt hij hoogst waarschijnlijk op een FSB van 266 Mhz en als je dan naar een betere processor gaat, ga je waarschijnlijk naar FSB van 333 of zelfs 400 Mhz (effectief) plus als je een barton core neemt heb je 2 keer zo veel L2 cache. Na dan kan je mij veel vertellen hoor dan heb je wel degelijk veel verschil. Ik had zelf voor mijn huidig (XP 2500+ @ XP2800+) een XP 1700+ te leen. En je wilt echt niet weten hoeveel verschil dit is.
Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
Coole tip..ik heb m'n Cubase SL op 'realtime' gezet.. eens kijken of er rook uit de kast komt![]()
Lijkt me geen strak plan om Cubase een hogere prio dan je OS te geven.....

, Origineel geplaatst door bobaphat
Ja ben er nog,,
Vind het niet erg hoor als er afgedwaald wordt, dit moet een topic worden die ook handig is voor andere mensen om nog eens na te lezen.
Wat ik in erg vreemd vind is dit:
Als ik tegen de 100% van de cpu aan loop krijg ik zo'n error message,,,, als ik dan een zooi plug ins uit doe. Krijg ik na een tijdje weer zo'n message. Dan zet ik weer wat plug ins uit totdat ik op het niveau draai waarop mn cpu het normaal aan zou moeten kunne, maar dan krijg ik NOG zo'n error message
:confused:
snapt iemand dit nog??
Origineel geplaatst door olafmol
"Logic Audio since version 5.2 has the "Process Buffer Range" option. Smaller values will decrease internal latency, but will increase the host CPU load slightly as well. "
Origineel geplaatst door Soundtrooper
Ja, da's inderdaad een goeie. Experimenteren met die buffer size !
Kan echt veel uitmaken. De beste instelling is afhankelijk van jouw specifieke systeem, moet je door uit te proberen achter zien te komen....
Origineel geplaatst door bobaphat
Ik heb een amd 2000mhz 7200rpm maxtor, 512ram pc, en ik kan mn nummers niet afmaken zonder mn cpu te overbelasten. Ik heb gewoon niet genoeg aan mn huidige pc. Ik kan wel eindeloos door blijven bouncen met tracks, maar ik heb dat te wenig controle over de mixdown, om een nummer echt goed uit te werken.
Wat is een oplossing voor mij probleem???
Snelle processor kopen??? Of een 2e pc eraan hangen, en hoe kan je het beste cpu power besparen>????
thanx
moderated
Origineel geplaatst door olafmol
is dit net zoiets als ASIO in cubase en nuendo? op mijn PC stel ik alleen de buffersize van mijn soundcard in de soundcard-drivers in, niet in mijn DAW...of werkt dat met LA anders?
Origineel geplaatst door theiz
ik heb een xp 2500 oof een 2600 barton core in bestelling (ligt er ff aan welke het makkelijkst/snelst te leveren is. Nu lees ik hier dat jij een 2500 (barton ???) op 2800 hebt draaien, op tweakers draaie een gast m zelfs op xp3200+ (lucht gekoeld) ik neem er een cooler mastre earo7 koeler bij, mijn vraag als ik m overclock gaat dat dan niet ten koste van de stabiliteit van je DAWanders gezegd: is ove clocken niet uit den boze voor een DAW ?
note: voor een update van je systeem zijn de a7n8x-X versie bord en een xp 2500 cpu (barton core) i.i.g goede aanraders !![]()
Lijkt me geen strak plan om Cubase een hogere prio dan je OS te geven.....