Wie gebruikt er nog 12 Bit Samplers ??

Als er ooit nog eens iemand een nieuw OS kan schrijven voor de Prophet 2000/2002.....dat ding klinkt enorm dik, maar het is gewoon onmogelijk om het filter op een beetje normale manier aan te sturen .....

Dat zou gaaf zijn ja.
Ik vind de Prophet 2002 ook een topding.
Meestal gebruik ik hem met niet meer dan 1 of 2 samples erin.
(soms 8 in drum-modus).

Ik heb ook nog een mirage rack, maar dat is een 8 bitter.
Daar stop ik meestal niet meer dan 1 sample in.

Ja dat dacht ik dus ook toen ik mijn S900 kocht. Dat je em als tapeloop kan gebruiken (Monitoring dus)

Helaas werkte dat niet zo...
Zou wel vet zijn, desnoods met wat latency (net zoals tape)

Als er ooit nog eens iemand een nieuw OS kan schrijven voor de Prophet 2000/2002.....dat ding klinkt enorm dik, maar het is gewoon onmogelijk om het filter op een beetje normale manier aan te sturen .....

Hmm... het was toch gewoon mogelijk om de filter cutoff te koppelen aan een Midi controller?
Bijv. modulation wheel. Of koppelen aan note velocity.
Mocht ik het mis hebben, het is alweer een behoorlijke tijd geleden dat ik m'n Prophet 2002 verkocht - was dat nou aan jou, Bikkel?

En ja, ik wil nog steeds graag een Emulator II kopen... anybody?

... het is alweer een behoorlijke tijd geleden dat ik m'n Prophet 2002 verkocht - was dat nou aan jou, Bikkel?

Dat was aan mij Hans ;) Heb'm nog, maar al een tijdje niet meer gebruikt...

Hehe, dat was ook zo! Ik zou 'm haast gaan missen... ;)

Hmm... het was toch gewoon mogelijk om de filter cutoff te koppelen aan een Midi controller?
Bijv. modulation wheel. Of koppelen aan note velocity.
Mocht ik het mis hebben, het is alweer een behoorlijke tijd geleden dat ik m'n Prophet 2002 verkocht - was dat nou aan jou, Bikkel?

En ja, ik wil nog steeds graag een Emulator II kopen... anybody?

Alleen aan velocity. Al het andere was niet mogelijk. En alleen als je hem monotimbraal gebruikte kon je hem in edit mode laten staan, anders versprong hij steeds naar het laatst gespeelde geluid.

Helaas.

Gisteren toch even de handleiding gecheckt, koppelen van filter aan modwheel is wel degelijk mogelijk.
Dan kan je nog kiezen of je de LFO 'ertussen' wilt zetten of de LFO rate op 0 en dan direct met modwheel de cutoff bepalen.
Als ik het verder goed begreep was het ook mogelijk andere midi cc's dan modwheel te gebruiken (het voorbeeld van breath controller werd genoemd).

Het meest verwarrende aan de Prophet 2000/2002 is het verhaal met de 'modes' die je kan kiezen voor een preset. D.w.z. hoe springt de Prophet om met keymaps/voice assigner.
De keuze voor welke modes je tot je beschikking hebt is ook nog eens afhankelijk van je firmware versie.
Als je de juiste 'mode' kiest kan je dat verhaal met 'edit' mode wel omzeilen, meen ik me te herinneren. Maar dat is echt iets te diep graven op de vroege ochtend... ;)

Jezus heb ik dat ding dan voor niks verkocht? Dus ik zou via MIDI CC de cutoff kunnen regelen en met de schuif de resonance?

Back