Waldorf Microwave 1

Je bedoelt die 1-2-3-4-5 sample? Ja die wel. Maar ik denk dat ze de text-to-speech bedoelen.

Nee ik bedoel de text wavetable (speech synth). Door lineair door de wavetable te lopen (van 0 to 100) hoor je goed wat er gezegd wordt. Wil je freaky sounds dan zet je er een LFO op.

Nee ik bedoel de text wavetable (speech synth). Door lineair door de wavetable te lopen (van 0 to 100) hoor je goed wat er gezegd wordt. Wil je freaky sounds dan zet je er een LFO op.

En wat als je woord langer is dan de envelope duurt?

Ik heb gisteren een Microwave 1 aangeschaft, maar kan tot nu toe niet echt veel patches op het net vinden. Iemand die er wat heeft rondslingeren in sysex formaat?
Verder gebruik ik nu de Soundtower editor, die heb ik van de vorige eigenaar gekregen. Ik moet zeggen dat ik het niet een hele prettige editor vindt. Hij wil ook het merendeel van mijn patches niet in de bank laden, maar waarom, dat geeft hij niet aan. Wel jammer, want ik heb van de Waldorf site een aantal patches gehaald, maar die pakt ie dus voor het grootste deel niet. Echt hele vette sounds heb ik er ook nog even niet uit kunnen vissen, wel een paar, maar niet veel.
Als laatst vroeg ik me af of iemand het nou al voor mekaar gekregen heeft een BCR2000 aan het ding te hangen, dat werd me na het lezen van dit topic niet helemaal duidelijk. Het lijkt me wel lekker om met een externe controller te werken, maar veel poen heb ik niet.

@Distubo

De kiwitechnics controller ondersteunt nu ook de Microwave I. Kost relatief niet eens veel en je kunt er simultaan ook een hele hoop andere synths mee aansturen. Ik wil hem gaan bestellen dus mocht je geïnteresseerd zijn dan kunnen we evt. de nieuw-Zeelandse verzendkosten splitten.

P.S. Heb ook nog een memory card in de aanbieding [/reclame]

eprom 2.0 moeten er in zitten voor syx mogelijkheden. anders is het onmogelijk.

Die zit er in. Ik kan ook wel het een en ander aan geluid veranderen, maar de editor zelf laadt die patches niet in. Patches die hij wel laadt kan ik gewoon naar de Microwave sturen.

@Distubo

De kiwitechnics controller ondersteunt nu ook de Microwave I. Kost relatief niet eens veel en je kunt er simultaan ook een hele hoop andere synths mee aansturen. Ik wil hem gaan bestellen dus mocht je geïnteresseerd zijn dan kunnen we evt. de nieuw-Zeelandse verzendkosten splitten.

Dat gaat helaas niet lukken, ben nu blut. Ik wil het eerst via de pc proberen, en als ik hardware koop dan gaat het me niet meer dan een BCR2000 kosten.

@Distubo

Ik wil die Kiwi wel hebben denk ik. Wat zou die nou kosten als we de invoerkosten splitten?
---------

Ongeveer €300 p.p. als we er twee samen bestellen:

http://www.xe.com/ucc/convert/?Amount=975&From=NZD&To=EUR

Dat vind ik wel te overzien....

Je hebt kosten voor verzending (de postzegel) en inklaring. Die zijn niet afhankelijk van het aantal units (binnen bepaalde gewichtsgrenzen) en daarnaast invoerrechten en BTW, die zijn wel afhankelijke van de totoale opgegeven waarde. Zijn die verzendkosten zo hoog?
Ik heb een pg800 en een pg300 en niks voor m'n microwave I. Interessant, die KIWI!

Tja ik dacht er zelf aan om de KIWI te halen, en dan weer een Alpha Juno er bij zodat ik voldoende bakken heb om er mee aan te sturen. Wat een grote tegenvaller was is dat de Matrix-6 er niet mee aan te sturen is.

Wat betreft die sounds op de website van Waldorf....die kun je gewoon in je DAW laden en via een mididata dump in je Microwave laden. Daarna kun je ze gewoon via je editor opslaan en archiveren.

Als je een Mac hebt is de Microwave I Editor erg goed. Kun je ook de spraak synth in de Microwave bedienen http://12decode.de/microwaves/wordpress/

En dat is ook meteen het punt wat ik heb met de KIWI...klinkt op zich erg aantrekkenlijk maar ik betwijfel dat ie de Microwave in al zijn facetten kunt editten. De Microwave zo enorm uitgebreid...dat kun je gewoon niet met een hardware editor. Als je alleen de filters en envelops wilt bedienen (en dan niet eens de envelop die de wavetables aanstuurt) dan moet je zeker voor de KIWI gaan. Anders zal je erg teleurgesteld worden ben ik bang.

Tja ik dacht er zelf aan om de KIWI te halen, en dan weer een Alpha Juno er bij zodat ik voldoende bakken heb om er mee aan te sturen. Wat een grote tegenvaller was is dat de Matrix-6 er niet mee aan te sturen is.

Kiwitechnics schreef:
Currently Supports: Cheetah MS6(7) Kawai K3m Korg DSS-1New,DW-6000(1), DW-8000/EX-8000, M1 KiwiTechnics 3P Upgrade Roland JX-3P(2), MKS-30(2) Juno 1, 2, 106, MKS-7, MKS-50, MKS-70(3) Roland MKS-80, JX-8P(4), JX-10(5) Oberheim Matrix 6 & 6RNew(8), Oberheim Matrix 1000(8) Organix 3P Midi Upgrade Sequential Circuits SixTrak, Max(6) Studio Electronics ATC/X(9) Waldorf Pulse, Q/Q+ MicroQ(9), MicroWave I(9) Moog Slim & Little Phatty MidiCC to Sysex translation

Verrassing ;)

Zullen we eens een groupbuy op gaan zetten? Sinds dat ik geleerd heb dat je dat ding echt tegelijk voor alle synths kunt gebruiken zelfs zonder om te hoeven pluggen wil ik hem echt hebben. (Heb zelf wel het een en ander uit dat lijstje) Enige waar ik mee zit is: pakt de belastingdienst/import je juist niet extra hard als je een groter pakket bestelt?

Ik stel voor dit voort te zetten in een ander topic zodat we het Microwave-topic niet verzieken! ;)

MicroWave, Matrix 6, Six~Trak en de Alpha Juno 1. Allemaal bakken die ik al heb of hoog op het lijstje staan.

Wat betreft die sounds op de website van Waldorf....die kun je gewoon in je DAW laden en via een mididata dump in je Microwave laden. Daarna kun je ze gewoon via je editor opslaan en archiveren.

Kijk, daar heb ik wat aan. Nu heb ik ze er inderdaad allemaal in kunnen laden.

Iemand nog een idee hoe ik het beste kan beginnen met zelf patches maken, wat is de handigste manier?

Kijk, daar heb ik wat aan. Nu heb ik ze er inderdaad allemaal in kunnen laden.

Iemand nog een idee hoe ik het beste kan beginnen met zelf patches maken, wat is de handigste manier?

Maak eerst een basic 1 osc patch waarmee je bvb met modwheel door een wave kunt scrollen, en ga dan op zoek naar interessante sounds en modulaties.

Ik heb veel sounds gemaakt vanaf de front panel maar wist vaak wel waar ik heen wilde. Zo ga ik de eerstvolgende keer een LFO loslaten op de pitch terwijl die afrondt op hele noten.

Oké mooi, ik ga er binnenkort eens even goed voor zitten. Ik denk dat die editor op zich wel oké is die ik heb, het irritante is vooral dat de schermpjes die je erin kunt openen net te niet volledig worden weergegeven en ik kan ze niet groter maken. Echt heel stom. Aan Windows ligt het ook niet denk ik, want ik heb dit verder met geen enkel ander programma gehad. Maar ik kan wel alles, elke parameter, editten met deze editor. Dus het is even kloten, maar ik kom er wel.

Ik heb 4 diskettes MS-Dos gekregen toen ik de MW1 rev B kocht.

2 MW1 System update 2.0
1 MW1 Easy Sounds "PPG Atmospheres"
1 MW1 Glorious MW SoundSet door Martin Schaffner

Er is momenteel een Korg M1 kaart onderweg voor geheugen uitbreiding MW1.
Kan iemand deze geluiden vd laatste 2 diskettes op die M1 kaart zetten?
Welke SoundSet klinkt t avontuurlijkst / Complex??

Zijn die diskettes wat waard? Ik kan er niets mee met mijn set-up.

Ik heb de 2 soundsets naar Synclavier gestuurd. Hij gaat deze uitlezen.
Als ik deze terug krijg mag je ze wel hebben.

Back