Cubasis audio save perikelen

DJ-D_Prime

Die Rakete zu den Planete
Waar ik echt horendol van wordt is t volgende:

Ik ben zeg maar eerst met liedje A bezig en sla al mijn liedje A bestanden op in de map"liedje A" dus ook alle opnames enz.

dan ben ik daar klaar mee en begin ik met liedje B, en maak een map aan "liedje B" ga lekker aant componeren, sla dat op in de map "liedje B" en dan ga ik stemmen opnemen.. echter :erm: de opnames slaat ie dan automatisch op in de map "liedje A" !!

waar kan ik instellen dat ie dat niet meer doet? heb me rot gezocht..

Ik heb hetzelfde, en maak voor ieder nieuw projectje dus ook 'n nieuwe map voor de audio, en verwijs bij de opties dus ook iedere x opnieuw weer naar de goede map...........

Volgens mij kun je hier weinig anders mee doen, maar ik kan me vergissen.....

Ergens in de project settings of het audio menu.

Maar idd heel lastig dat hij dat niet meeneemt. Zit ook vaak daar mee te hannessen.

Cubase is gewoon slordig geprogrammeerd. Al vanaf versie 1.0 trouwens.

het kan inderdaad lastig zijn. Ik werk ehter op een andere manier met cubase. Ik heb 1 rotzooi folder voor de audio files (hier start ik altijd mee op). Daar doe ik al mijn editing.

op het moment dat ik een song in basis af heb gebruik ik de optie save project to new folder. Je hele project van dat moment wordt dan in een aparte folder netjes opgemaakt per song. Super handig!!! Al jes settings naar je audiofiles worden automatisch veranderd en je audiofiles worden daar netjes heen gekopieerd.

Eindresultaat is dan per folder je song, audio edits, en alle andere zaken netjes gesorteerd. Handig om te archiveren en mee te nemen en zo.

Ik weet niet of cubasis deze functie ook heeft. bij mij zit die onder File.

ALS ik me niet vergis kun je, als je je audio-kanaal hebt aangemaakt, er (voor de zekerheid) nog 1 keer op klikken.

Vervolgens zou ik in de track-info links op alles klikken waar er maar te klikken valt...als ik me niet vergis is het trouwens het kopje "track info" of "channel info" o.i.d.

Klik gewoon alles daar...en op een gegeven moment opent zich het scherm waar je de locatie kunt selecteren.

Check als je dat gedaan hebt voor de zekerheid NOG EEN KEER of het goed staat, want soms schiet hij terug (tenminste, dat was bij mij wel zo).

En OFF YOU GO. Als je toch bezig bent, geef het daar ook nog een keer de naam, dus niet in die horizontale lijn van je track. Als je het daar aanpast dan heet het alleen daar zo...geloof ik. Als je links ook de naam aanpast dan noemt hij je wav. ook zo.

Als dit niet werk, toch je 'options' o.i.d. ... of 'directory' o.i.d. via je Windows-menu bovenin afstruinen.

Als dit allemaal NIET werkt....dan weet ik het niet. Cubasis is dan ook geen Cubase...waar ik hierboven over praat.

Hoe dan ook. Succes man. Ik lees het terug en zo wirwarrerig ben ik niet vaak...

bedankt heren, maar ik kan niet save to folder doen helaas ;{

ik doe gewoon nu alles maar in de vorige map en als ik dan helemaal klaar ben alles handmatig verplaatsen

Back