Soundtrack

Dozart

Ouwe rot
De basis voor deze productie is jaren geleden al gelegd. Begon wat te experimenteren met een toen voor mij nieuwe synth met die allereerste tonen die er aan het begin zijn te horen, en de rest ontstond eigenlijk vanzelf. Van het één kwam het ander. Maar de afgelopen jaren had ie verder nooit het arrangement dat ie verdiende. Dat heb ik 'm nu geprobeerd te gegeven. Benieuwd hoe jullie 'm vinden zo. ��

https://soundcloud.com/ron-dz/dozart-the-sailor-2017

Hoe vinden jullie 'm geworden?

Last edited by a moderator:
Niet allemaal tegelijk!!!

Hij heeft even offline gestaan, want er zaten nog wat fouten in.

Leuk vrolijke en prettig klinkende melodielijn (die me ergens bekend voorkomt). Hou wel van orkestrale-insteek. Als je melodielijn vaker herhaald is het wellicht leuk om ook toonsoort te wisselen voor wat extra spanning. Symetrie begin/einde ook prettig. Kwantificering van de inleidende piano had voor mij niet gehoeven maar niet echt hinderlijk. Al met al lekkere track.

Niet allemaal tegelijk!!!

Ik wou allang reageren, maar ik wil niet steeds de eerste zijn.

Mooie rustgevende plaat man, prachtig zo vroeg op de morgen. Heel erg goed gedaan, I liked it ! :-)

Die elektrische piano aan het begin vind ik nogal houterig overkomen. Met wat meer variatie in velocity of minder strakke quantificering zou dat wat prettiger kunnen klinken, denk ik. Ook vind ik het minder mooi dat die twee stemmen van die piano af en toe precies dezelfde noot spelen. Qua stemvoering is dat volgens mij niet helemaal jofel, al moeten de experts daar maar over oordelen.

Die stottereffecten vind ik wel leuk, de trompet daarentegen nogal lijzig en plat. De manier van opbouwen is wel oké. Qua mix ook niks op aan te merken.

In totaal: niet slecht, maar verder doet het me niet zoveel. Het doet qua melodie/akkoordprogressie overigens een beetje denken aan de Canon van Pachelbel.

Leuk vrolijke en prettig klinkende melodielijn (die me ergens bekend voorkomt). Hou wel van orkestrale-insteek. Als je melodielijn vaker herhaald is het wellicht leuk om ook toonsoort te wisselen voor wat extra spanning. Symetrie begin/einde ook prettig. Kwantificering van de inleidende piano had voor mij niet gehoeven maar niet echt hinderlijk. Al met al lekkere track.

Thnks! Ik ga daar nog voor kijken of ik dat ergens in de track kan doen.

Ik wou allang reageren, maar ik wil niet steeds de eerste zijn.

Mooie rustgevende plaat man, prachtig zo vroeg op de morgen. Heel erg goed gedaan, I liked it ! :-)

Thnx a lot! :)

Het is wel een beetje dood geworden hier hoor trouwens naar mijn idee. :P

Die elektrische piano aan het begin vind ik nogal houterig overkomen. Met wat meer variatie in velocity of minder strakke quantificering zou dat wat prettiger kunnen klinken, denk ik. Ook vind ik het minder mooi dat die twee stemmen van die piano af en toe precies dezelfde noot spelen. Qua stemvoering is dat volgens mij niet helemaal jofel, al moeten de experts daar maar over oordelen.

Die stottereffecten vind ik wel leuk, de trompet daarentegen nogal lijzig en plat. De manier van opbouwen is wel oké. Qua mix ook niks op aan te merken.

In totaal: niet slecht, maar verder doet het me niet zoveel. Het doet qua melodie/akkoordprogressie overigens een beetje denken aan de Canon van Pachelbel.

Zal ik nog eens naar kijken over een tijdje. Moet 'm nu even minimaal een week laten rusten heb ik gemerkt. Té veel gehoord achter elkaar en zo, je kent het vast wel met zelfgemaakte muziek. ;)
Kan verder heel goed kloppen wat je zegt. Ik moet al die zooi altijd helemaal handmatig programmeren helaas omdat ik dat niet zelf kan spelen. Enorm veel gepriegel met details altijd. Denk vaak 'en nu ga ik eens iets makkelijkers maken en mezelf die ellende niet aan doen', maar het loopt toch altijd weer zo. Maar goed, met de nodige rustperiodes komt het wel weer goed.
Zal er nog eens naar kijken iig binnenkort.

https://soundcloud.com/ron-dz/dozart-the-sailor-2018

Er zijn vele aanpassingen overheen gegaan, maar nu vind ik 'm toch wel naar m'n zin.
Stupide, je kritiek heb ik er in meegenomen. ;)

Goed bezig Dozart!

Even los van noten, stemvoering en akkoorden: ik vind dat de mix nogal vol zit in het mid en hoogmid gebied; (klein) beetje snoeien daar zal je mix meer laten ademen.

Thnx man!

Ik heb effe gekeken nog naar wat jij zei, en nog effe wat ge-eq't. Zat idd een beetje dicht nog daar. Weet niet of dat nu voldoende verholpen is, want ben niet zo objectief meer. Maar toch effe opnieuw geüpload, en volgens mij is het beter zo. Subtiel verschil maar hoor. Nauwelijks hoorbaar denk ik. Maar hopelijk net wat meer die ademruimte.

Gloomer, thnks ook!!

Back