Budget mixer aanschaf probleem

Maleh

QxZ=8
Het probleem zit um in het volgende;

Wegens bepaalde financiele tegenvallers ben ik verplicht mn G3 te verkopen(as zaterdag komt er al iemand kijken,maar hogere bieders mogen dr van mij part nog zijn). En van een deel vh geld kan ik nog 1x iets aan mn studio uitbreiden.. en tja, laat dat nou een vd belangrijkste onderdelen zijn; "De Mixer" nu heb ik er zo'n "400euro" voor kunnen reserveren en kan er max 50 bij doen. nu is mijn oog gevallen op een Beheringer 2222FX maar is dit wel de moeite waard? de ingebouwde effecten neem ik graag op de koop toe, maar dat zal toch alleen maar om de compressor en maximiser gaan.. weten jullie misschien een beter apparaat voor mijn budget, dat gaarne wel kwalitatief zal moeten zijn. misschien een 2e hands Spirit SX?

Ik kom dr gewoon niet meer uit, plz help! :confused:

(edit, heb minimaal behoefte aan een 12 kanaals)

Ik zou eens bij correct gaan kijken in Rotterdam, daar zag ik laatst de spirit folio die ik voor 650 kocht bij Hakkert staan voor 350 euro! gvd!

Origineel geplaatst door Imipolex
Ik zou eens bij correct gaan kijken in Rotterdam, daar zag ik laatst de spirit folio die ik voor 650 kocht bij Hakkert staan voor 350 euro! gvd!

Uhhh, er zijn meerdere type's onder de naam folio... :? welk type is het dan? maar agz ik binnenkort nog langs feedback ga zal ik daar ook even checken. bedankt voor de tip..

Heb je die fx wel nodig?

En hoe zit het met de inputs, hoeveel?

Origineel geplaatst door NewStyleSascha
Heb je die fx wel nodig?

En hoe zit het met de inputs, hoeveel?

zo'n 12 of 14 inputs heb ik wel nodig, de FX; tja heb het liever wel als extra, maar kan ook natuurlijk een cheap compressortje of een losse virtualiser kopen.. (of iets anders natuurlijk)

Kun je beter een nieuwe Behringer MX2642A kopen.

8 mono + 4 stereo inputs.

129558.jpg

Iets van 280,- euro ofzo en wel goed mixertje

Origineel geplaatst door Edge D
Kun je beter een nieuwe Behringer MX2642A kopen.

8 mono + 4 stereo inputs.

129558.jpg

Iets van 280,- euro ofzo en wel goed mixertje

Daar zat ik idd ook nog naar te kijken, maar hoe is ie kwalitatief gezien tegenover de UB2222FX? en hoe doet Behringer het tegen bv de spirit SX?

Zou zo'n spiritje nu veel beter klinken dan zo'n Behringer?
Spirit op zich is misschien beter van klank bij de grote tafels, maar als het om kleintjes gaat...

Dus de kleinere spirits zijn dus qua klank even slecht als beheringers? :?

ah nee juist niet als ik het goed verstaan,
ga anders voor iets van mackie 2ND hand, genoeg nieuwsgezinde mensen die alles moeten hebben en dat daarna voor weinig wegdoen, sla daar je slag in:W

vergeet yamaha ook niet :)

ooit zo'n mx12-4 gehad; tof ding, lekkere sound. De nieuwste budget serie van yamaha was volgens mij ook goed getest (sos van vorige maand)
Nu heb ik een 2e hands yamaha mc2404mkII; nog van de oudere serie, groot, maar hij klinkt als een tiet! Kostte me toen nét 400,-E 2ehands. Kijk dus ook vooral naar 2e hands mixers, als plaats geen probleem is, dan klinken die meestal stukken beter!

Behringer is juist goed in mixers voor deze pijsklassen en zijn gewoon goed als je kijkt naar prijs prestatie verhoudingen.
Het zou eerder misschien wel eens kunen zijn dat de gerenomeerde merken juist in deze klasse slecht scoren.

kheb zo'n yamaha'ke, nen MG 12/4 kvind et een goe ding, robuust, goei sound , wa wil je nog meer -> een aantal kanalen i suppose :p, als je voor een yamaha gaat dan moet je allesinds een groter model nemen als het mijne ...

Origineel geplaatst door Maleh
Daar zat ik idd ook nog naar te kijken, maar hoe is ie kwalitatief gezien tegenover de UB2222FX? en hoe doet Behringer het tegen bv de spirit SX?

Ik vind de Spirit wat warmer klinken, wellicht ook wat wolliger maar niet dof. Behringer vond ik te analystisch koud klinken en te scherp qua eq's.

Nu ik heb zelf een kleine Behringer UB1202, kan zelf niet klagen ben erg tevreden wat de noise / db verhouding betrefd.

Alleen de inputs worden toch langzamerhand wat weinig :)

Ik heb heel lang met 'n spirit Folio SX gewerkt (Ik geloof 12 mono faders, 2 stereo, wat fx returns op pots, 3 sends, 1 subgroup). Dat is een heel flexibele mixer, en hij klonk ook erg lekker. Niet zo solide gebouwd en uitgebreid als de Mackie die ik nu heb, maar wel met een fijne klank, en met een EQ die veel beter klonk dan voor zo'n goedkoop mixertje zou moeten mogen. Plus hij klinkt heel lekker als je 'm overstuurd, mocht dat je ding zijn.

Zo'n SX zou je voor 300 euro moeten kunnen oppikken denk ik.

spirit.jpg

Origineel geplaatst door lo-fi
Ik heb heel lang met 'n spirit Folio SX gewerkt (Ik geloof 12 mono faders, 2 stereo, wat fx returns op pots, 3 sends, 1 subgroup). Dat is een heel flexibele mixer, en hij klonk ook erg lekker. Niet zo solide gebouwd en uitgebreid als de Mackie die ik nu heb, maar wel met een fijne klank, en met een EQ die veel beter klonk dan voor zo'n goedkoop mixertje zou moeten mogen. Plus hij klinkt heel lekker als je 'm overstuurd, mocht dat je ding zijn.

Zo'n SX zou je voor 300 euro moeten kunnen oppikken denk ik.

spirit.jpg

Bij verspui staat een occasion helaas voor 475 =(

Back