Waneer houd het op...ben verslaafd!

Origineel geplaatst door Catscan
ok duidelijk....
maar ik zie dat hij niet ervaring heeft met 2600...tenminste dat staat op zijn site...

Waar wat kan hij dan modden bij mijn ARP? :)

Gefeliciteerd man!

Als je hem gaat modden zou ik er sowieso oscillator sync opzetten!!

Crispy geluidje bart,

Muchos plezieros met je nieuwe monster.:)

Hmmm... als ik jou was had ik die 2600 mooi laten staan en was zeker voor de Andromeda gegaan.

bij de 17 sec...

Hmm die zijn het interessantst!

Jammer van die galm en die drums die erbij komen joh !!

Een 2600 moet je lekker droog horen zoals op de Moog Cookbook CD's :okdan:

Origineel geplaatst door Bass
Hmm die zijn het interessantst!

Jammer van die galm en die drums die erbij komen joh !!

Een 2600 moet je lekker droog horen zoals op de Moog Cookbook CD's :okdan:

Ja het klinkt nu toch weer totaal anders waar ik mee bezig ben:)
Ja droog klinkt denk ik ook wel het mooist.....maar een beetje hall reverb mag wel

Want?

die is polyfoon,volledig midi,alle sounds zijn op te slaan en....hij heeft een mooi blauw ledje aan de achterkant :D

maar serieus...ik vind die Arp ook zeer vet klinken,ik herinner me een setje samples die bij de E-mu samplers werd geleverd,de meeste geluiden die ik vet vond waren Arp samples....lekker rauw en smerig...

maar hoe stuur je dat ding aan ? en is er mogelijkheid om je gemaakte sounds op te slaan ?
en wat betaal je voor zo'n sintje ?

Origineel geplaatst door dione
die is polyfoon,volledig midi,alle sounds zijn op te slaan en....hij heeft een mooi blauw ledje aan de achterkant :D

maar hoe stuur je dat ding aan ? en is er mogelijkheid om je gemaakte sounds op te slaan ?
en wat betaal je voor zo'n sintje ?

Polyfoon.tsja...ik heb zelf genoeg synth's ik heb dat niet nodig...als ik een andromena bezit gebruik ik toch alleen maar denk ik 1 stereo uitgang.

Volledig midi. ik kan veel via midi laten lopen(weet ook nog niet precies wat allemaal)zoals filter... env..

alle sounds opslaan..dat zuigt wel van de ouwe bakken...maar het heeft ook wel wat:)...ps je maakt gewoon een digitaale foto....geef die foto een preset naam en sla hem op in je pc!!!!!TIP VAN DE DAG!!!!!:)

Ik stuur deze bak aan met de mcv4 van doepfer.....

Ik heb er 3500euro voor betaald....

Polyfoon.tsja...ik heb zelf genoeg synth's ik heb dat niet nodig....

als je genoeg synths had,had je die Arp niet gekocht....;)

Origineel geplaatst door dione
als je genoeg synths had,had je die Arp niet gekocht....;)
En daarom post ie ook een thread met als titel: "Waneer houd het op... ben verslaafd!" :D

Nu in mijn bezit:

Sythn's

ARP2600
SE-1X
ATC-1X
MS10+SQ10
MKS50+pg300
Juno106
JP8000
AN1X
Triton le
Waldorf XT
Micro Q
Nordrack 1
Nordrack 2
DX200

genoeg om 30 kanalen te vullen op me mengpaneel
en morgen met de post de sidstation(hoop ik hij zou vorige week al binnen zijn)
en binnenkort moet ik ook de Xpander van Grooveron ophalen:D

genoeg tsja wat is genoeg ik wil ook nog de Andromena en de memorymoog LAMM.......enz

Laatst gewijzigd:
Klinkt goed.....heb je zelf wel eens het resultaat hiervan gehoord?

Nee, ik heb het nog nooit op een 2600 gehoord maar ik vind het gewoon erg prettig als zo'n uitgebreide synth z'n vco's kan syncen. De 2600 heeft veel modulatiemogelijkheden en door hier vco sync aan toe te voegen kun je hier erg extreme geluiden mee maken. Ik zou zeker eens kijken of er iemand is die dit voor jouw zou kunnen doen.

cool thanx...
Ik zal ook ff informeren bij MH

QUOTE]Origineel geplaatst door synthiaks
Nee, ik heb het nog nooit op een 2600 gehoord maar ik vind het gewoon erg prettig als zo'n uitgebreide synth z'n vco's kan syncen. De 2600 heeft veel modulatiemogelijkheden en door hier vco sync aan toe te voegen kun je hier erg extreme geluiden mee maken. Ik zou zeker eens kijken of er iemand is die dit voor jouw zou kunnen doen. [/QUOTE]

ArpPoster1971.jpg

Dit is dus de blue meanie..

Re: Onterechte benaming ARP 2600's !!

Re: Onterechte benaming ARP 2600's !!

Origineel geplaatst door CraZ
Voordat de latere 2600's (zoals wij ze kennen) gebouwd werden.. zijn er 2 of 3 grey meanies gebouwd.. met dezelfde aluminium constructie ... maar met een handvat aan de bovenkant (zoals ook op het keyboard zit). Dit is zonder meer de zeldzaamste ARP die er is... en moet zeker niet verward worden met het grijze productiemodel van de 2600.. dat bijna 10 jaar in productie is geweest.
aargh.. ik word een beetje misselijk als dit allemaal waar is..

Kijk eens naar: http://jx.riscy.net/gallery/2600

En dan vooral naar de tekens onder de in en uitgangen. (zie plaatje)
Die tekens staan op de grey meanie en niet op de grijze productie modellen..

Wat is waar?

Volgens mono is het een grijze tonus versie (moog filter) Serial Number #26108

Als het een van de 3 grey meanies is dan is ie zeker die 3200 euro waard.

Attachments

• arpmono.jpg
    arpmono.jpg
    16,5 KB · Bekeken: 95
Cascan. Je foto is onduidelijk, maar die synth lijkt wel een handvat te hebben gehad maar die is er afgehaald of zo?

Maar als je die zeldzame versie hebt dan hebbie wel erg veel mazzel gehad. Die krengen worden alleen maar meer waard.
Wees d'r maar zunig op. ;)

Nu in mijn bezit:

Sythn's

ARP2600
SE-1X
ATC-1X
MS10+SQ10
MKS50+pg300
Juno106
JP8000
AN1X
Triton le
Waldorf XT
Micro Q
Nordrack 1
Nordrack 2
DX200

Maarreeeh maak je nu ook muziek ermee???

..of is het alleen maar voor de heb...(waarschijnlijk dat laatste heb nog geen tracks gehoord van je)

;)

Back