Peruviaans fluitsamples?

nick nova

Resonator
Voor een opdracht heb ik samples nodig van zo'n typisch Peruviaanse panfluitstraatkwartet.
Ik zou het instrument graag droog hebben, en er moeten zeker van die staccato korte attack geluiden bij zijn.
Bovendien moet de kwaliteit echt beregoed zijn (closemiked, dynamiek)

Ik kan natuurlijk de straat opgaan, zo'n tapijt voor over mijn hoofd te trekken kopen en vragen of ik ze mag samplen, maar daar kan mijn micro niet tegen met dit weer...
Kan iemand mij hiermee uit de brand helpen? Lichtjes dringend.

Bedankt.8o

Waarom vraag je er niet gewoon eentje oftie even wat wil komen inspelen? Nee heb je en ja kun je krijgen. Zou geinig zijn als je op die manier aan je fluit komt :)

Ik heb een disk met samples van Queña, maar 't is Roland S330-formaat ... weet niet of je daar iets mee kan. Mocht je 't niet kennen, een queña is het geluid zoals die bij 'El Condor Pasa' van Simon & Garfunkel gebruikt zijn. Er zit ook een ander fluittype bij dat nogal aggressief aangeblazen wordt en dat kan je staccato gebruiken.

Als het je iets lijkt, laat je't maar weten.

:doei:

Hallo,

Ik ben ook op zoek naar soortgelijke samples, maar dan die van die beroemde bamboefluit-geluiden uit het nummer Sledgehammer van Peter Gabriël (wie kent 'em niet) en dat bluesy nummer van John Lee Hooker met Carlos Santana. Iemand zij mij eens dat die fluit een zogenaamde "shakuhachi" is (???).
Wie weet daar meer van en weet hoe je aan samples (wav of Akai S-2000) kan komen?

Origineel geplaatst door pjeut
Hallo,

Ik ben ook op zoek naar soortgelijke samples, maar dan die van die beroemde bamboefluit-geluiden uit het nummer Sledgehammer van Peter Gabriël (wie kent 'em niet) en dat bluesy nummer van John Lee Hooker met Carlos Santana. Iemand zij mij eens dat die fluit een zogenaamde "shakuhachi" is (???).
Wie weet daar meer van en weet hoe je aan samples (wav of Akai S-2000) kan komen?

= preset in m'n Roland rompler !
En die lijkt iig veel op die sound uit sledgehammer. Dat fluitje van santana kan ik me ff niet voor de geest halen.

Bedankt voor de tips al.

Danny: ik zal eens checken of ik dat formaat kan lezen.
Bedankt alvast, ik laat iets weten.

Iemand titels van Akai of Emu-cd met zulke fluiten? Ik zou ze graag solo hebben, zodat ik zelf kan gaan harmoniseren.
Of iemand zo'n bankje ter beschikking?

Anybody??

Moeten het samples zijn? In de SOS van september/oktober staat heel uitgebreid uitgelegd hoe je met synths een fluit nabootst...

ja, gaaf man. geef zo'n gast een geeltje, en vraag of ie ff wil langskomen om in te spelen.
begrijp me niet verkeerd, ik heb echt een hoop respect voor straatmuzikanten, maar deze gasten zijn me toch echt iets te gortig. Vreselijke handel.
ik ben gewoon 's benieuwd of zo'n gast eigenlijk zonder galm wel kan spelen. :)

Kom op. niks te sample cd.

:)

Een CD van george Vampier kopen? is wel Grieks maar zoveel verscheelt dat ook weer niet.

Origineel geplaatst door nick nova
Bedankt voor de tips al.

Danny: ik zal eens checken of ik dat formaat kan lezen.
Bedankt alvast, ik laat iets weten.

Iemand titels van Akai of Emu-cd met zulke fluiten? Ik zou ze graag solo hebben, zodat ik zelf kan gaan harmoniseren.
Of iemand zo'n bankje ter beschikking?

Anybody??

Hallo NIck,

Dat formaat kan je zeker niet lezen in een Akai. Wat je wel kan doen is de sample op de W30 spelen en met je AKAI sampelen ... of als je een DAT zou hebben, kan ik de audiosample op DAT-cassette zetten. Maar er moeten toch ook sample-CD's bestaan met woodwinds en zo.

Nou ... als je zin hebt om eens af te spreken laat je het maar weten ;)

:doei:

Origineel geplaatst door Kokos

ik ben gewoon 's benieuwd of zo'n gast eigenlijk zonder galm wel kan spelen. :)
:)

JAAHHHH ik krijg meteen deze deun in m'n kop, met zo'n overdosis galm, hahaha:

........................................................fruuut..........fruuuuuuuuuuuuuut!
..................................................................fruut..............................
..........................................fruuut....................................................
.....................fruut...fruuut................................................................
fruuut..fruuut....................................................................................

fluitje

fluitje

Als je iemand kent met een roland JV met het eerste world expansionboard erin, daar staan een paar nuttige klankjes op

de originele peruaanse fluit heet : Zampoña mischien helpt dat met het zoeken naar samples

groeten :walker:

Attachments

• zamponja.jpg
    zamponja.jpg
    53,1 KB · Bekeken: 126
dat ding van sledgehammer is dus een emu emulator sound :) net als de brassen... er was al een thread over maar goed tis nu definitief emulator 2 sampler. Heb de samplelist van de emulator 1 gezien zitten shukahachi's bij etc.

tip:

op de 12" remix van sledgehammer kan je in de eerste paar seconden al die fluit goed samplen...

Back