Roland XP-30 SmartCard vraagje....

napalmman

Ouwe rot
Goedendag heren,...

Ik heb ooit gehoord dat je niet perse de Smart Cards van Roland hoeft te gebruiken,..maar ook meer conventionele cards. Iemand een idee WELKE dit zijn?

En wat t kost?

je moet speciale kaartjes hebben die op 3,3V werken en maximaal 4MB zijn, de gangbare (voor digicams bijv.) zijn de 5V uitvoering, deze werken niet op de Roland. Er zijn diverse threads over dit onderwerp op het forum te vinden.

Volgens mij is je verhaal andersom

Volgens mij is je verhaal andersom

Origineel geplaatst door toetsenistje
je moet speciale kaartjes hebben die op 3,3V werken en maximaal 4MB zijn, de gangbare (voor digicams bijv.) zijn de 5V uitvoering, deze werken niet op de Roland. Er zijn diverse threads over dit onderwerp op het forum te vinden.

Je verhaal is volgens mij andersom die 3.3v zijn de hedendaagse smartmediakaartjes en die 5v is het kaartje van max 4mb die je moet gebruiken voor de xp-30 genaamd de S4M-5 SmartMedia. Dan zit je goed. Ja, en deze kaartjes (die van 4mb) hebben nog een achterlijke prijs van 40-50 euro. Wel eens voorbij zien komen in de aanbieding maar dat is meer een kwestie van mazzel.

Groet Astro.

Astro,
volgens mij heb je inderdaad gelijk en heb ik ze door elkaar gehaald, i.i.g. is volgens mij wel begrepen dat je de huidige standaardcards niet moet hebben, de prijzen voor de Roland 4MB zijn inderdaad schofterig duur (nieuw 127 euro), ik heb Roland hier over gebeld (ik zoek er ook nog een voor weinig) en die hangen zo'n glad verhaal op (XP-30 is al verouderd (eeuhhh, ze worden nog nieuw verkocht!!) toen hij uitkwam waren de 3,3V kaartjes gangbaar en ze hebben er nog enkele die leverbaar zijn voor de liefhebbers, de nieuwe Roland synths zijn wel met standaard SM-cards uitgevoerd (ja lekker ik ga geen nieuwe kopen voor zo'n kaartje), dus die willen niet meewerken (service is over het algemeen overigens redelijk goed)

Hoi Toetsenistje

Hoi Toetsenistje

Origineel geplaatst door toetsenistje
Astro,
volgens mij heb je inderdaad gelijk en heb ik ze door elkaar gehaald, i.i.g. is volgens mij wel begrepen dat je de huidige standaardcards niet moet hebben, de prijzen voor de Roland 4MB zijn inderdaad schofterig duur (nieuw 127 euro), ik heb Roland hier over gebeld (ik zoek er ook nog een voor weinig) en die hangen zo'n glad verhaal op (XP-30 is al verouderd (eeuhhh, ze worden nog nieuw verkocht!!) toen hij uitkwam waren de 3,3V kaartjes gangbaar en ze hebben er nog enkele die leverbaar zijn voor de liefhebbers, de nieuwe Roland synths zijn wel met standaard SM-cards uitgevoerd (ja lekker ik ga geen nieuwe kopen voor zo'n kaartje), dus die willen niet meewerken (service is over het algemeen overigens redelijk goed)

127 euro niet normaal!! Roland verkoopt een product wat al goed aan de prijs is en dan ook nog een onbeschoft hoog bedrag vragen voor een mem kaartje van 4mb. Terwijl een 64mb (soortgelijke techniek) 3.3v voor 39,95 al te vinden is. Ik heb weleens zo'n kaartje bijna verkeerd besteld bij een su200 (sampler) bedenkt ik mij nu. Ze hadden mij bijna zo'n 5v kaartje aangesmeert maar dit bleek gelukkig toch een gangbaar 3.3v model te moeten zijn. Die prijs van 127 euro staat mij niet meer bij wel dat het een erg duur kaartje was. Maar goed. Wat ik mij ook bedenk is dat ik jou een foto had beloofd van mijn gem pk4900. Ik heb geen digitale cam maar anders probeer ik het wel met een webcam. Op internet heb ik gekeken voor een plaatje maar kon niks vinden (lekker off-topic).

Maar goed (ahum) het is dus een 4 mb kaartje van 5 v en voor 127 euro. Threadstarter succes met de koop.

Grt Astro.

Laatst gewijzigd:
thanx Astro, we keep in touch

Back