Wat is jouw pareltje van 2016?

bombario

Gepokt en gemazeld
Dag forummers,

2016 loopt op zijn einde en dat is een mooi moment om terug te blikken. Daarom ben ik erg benieuwd naar jouw muzikale pareltje van 2016. Als je een tool, synth, effect, artiest of van mijn part muzieksite mag noemen waar je het afgelopen jaar echt blij van werd, wat is dat dan?

Ik geef meteen het startschot :D Kontakt en de gratis Marble soundlibrary. Die klinkt geweldig en mijn muziek klinkt er een stuk organischer door.

Voor mij is dat het hele newretrowave gebeuren, waar ik nu pas echt achter kom.

https://www.newretrowave.com

Erg goede producties en tracks gehoord in een genre dat puur gebaseerd is op nostalgie :okdan:.
Maar meteen een voornemen eraan koppelen: zelf zou ik graag in 2017 enkele van die producties neerzetten!

Voor mij is dat het hele newretrowave gebeuren, waar ik nu pas echt achter kom.

https://www.newretrowave.com

Erg goede producties en tracks gehoord in een genre dat puur gebaseerd is op nostalgie :okdan:.
Maar meteen een voornemen eraan koppelen: zelf zou ik graag in 2017 enkele van die producties neerzetten!

Cool dat je NRW dit jaar gevonden hebt!

Mijn muziek staat er veelvuldig op en mijn EP (Lovers - Part I) is verkozen tot EP van het jaar door hen! :D

Houd er rekening mee, dat als je je muziek stuurt aan ze, dat ze soms wel eens traag kunnen zijn met reageren. Ik heb er zelf nooit last van gehad, maar ik hoor regelmatig klachten.

Laatst gewijzigd:
Wat leuk @Timecop. Ik heb het kanaal regelmatig aanstaan op YouTube en heb dan vast tracks van je gehoord :okdan:

P.S. Ik ben sinds dit jaar ook verslaafd aan de Soulful Techno Podcast van Gabriel Ananda (via SoundCloud) en Transitions van John Digweed via Mixcloud. Nog meer pareltjes :)

Op een staande manier muziek maken! Ik weet niet hoe maar ik krijg er echt een hele andere energie door in mijn muziek. Op een goede manier dus

Ik heb circuit benden ontdekt. Dacht altijd dat je er alleen maar herrie mee kon maken. Maar er zijn toffe sounds uit allerlei goedkope toys te halen. :) En vandaag een nieuwe soldeerbout binnen. Leuke nieuwe hobby voor er bij dus.

NRW inderdaad voor mij ook! @Timecop ik wordt echt heel blij van jouw muziek!

Verder heb ik dit jaar ontdekt dat met wat zoekwerk er echt goeie house te vinden is, die het kledingwinkel-dj nivo met verknipte gospelstukjes ontstijgt :gaap:. Dat begon met deze discussie. Leuk als 1 nummer een hele nieuwe 'wereld'/zoektocht naar muziek opent :)

Ik heb roxy music herontdekt als medicijn.

Ik heb roxy music herontdekt als medicijn.

Aha :) Goeie shit :)

Het pareltje van 2016 voor mij is denk ik de floppy emulator van HXC/Gotek/Lotharek.
Hierdoor heb ik de sampler min of meer herontdekt en dat heeft een hoop inspiratie gegeven.

Muziek waar ik blij van werd? Hmmm goeie. Sowieso de nieuwe albums van Charles Bradley en Lee Fields & the Expressions. En eindelijk The Psycho Realm op elpee gekocht.

Mooiste voor mezelf qua eigen muzikale zaken:
- onderdelen gekocht op mpcstuff.com en zelf als totaal a-technisch persoon m'n mpc1000 repareren (kapotte pads), mogelijkheden ervan vergroten (JJOS installeren en interne HD erin zetten) en het uiterlijk opkalefateren (alle knopjes vervangen) nu weer in hey bezit van een perfect functionerende mpc. Vond het erg spannend om te doen en het gaf dan ook zeker voldoening om het succesvol af te ronden.
- totaal met hardeare zijn gaan produceren. Nu ik een baan heb waardoor ik 8 uur per dag naar een lcd scherm keek trok ik het slecht om in m'n vrije tijd Cubase aan te gooien en daarin te gaan klooien. Ik had al redelijk wat hardeare staan en na de mpc opgekalefaterd te hebben en Reaper geinstalleerd te hebben maak ik nu beats met mn MPC, akai s950, Microkorg en Microbrute en gebeurt alleen het mixen nog maar 'in the box'. Door deze verandering in workflow nu gigantisch productief, maak in korte tijd meer beats dan ooit tevoren. Erg blij met deze beslissing geweest.
- en mn tweede album in eigen beheer uitgebracht. Al was vooral het afronden van een eerdere, heftige periode dan dat het nieuw materiaal uit 2016 bevatte.

Back