Oberheim OB-X / OB-Xa / OB-8

Status
Please reply by conversation.

Bob1991

Ouwe rot
Inmiddels begint het toch wel eens tijd te worden voor een 'echte' grote analoge polysynth, dus ben ik opzoek naar een Oberheim OB-X / OB-Xa / OB-8. Voorkeur ligt bij een X, maar een Xa of 8 (met page 2 opties) is natuurlijk ook niet verkeerd. Turnlab heeft er wel eentje, maar dat bedrijf vraagt idiote prijzen.

Prijs afhankelijk van de staat, bij voorkeur mag er zelfs ook het een en ander aan defect zijn aangezien ik zelf (synth)reparateur ben ;-)

Blijf idd mooi weg van Turnlab.

Diegene zou inderdaad zekere wat kunnen zijn - afhankelijk van de servicing die benodigd is, probleem is alleen dat de verkoper daarvan niet reageert op z'n berichten :/ maar thanks in ieder geval!

niet verwonderlijk, je prijs is (te) laag

Hangt af wat er al dan niet geserviced moet worden.

Diegene zou inderdaad zekere wat kunnen zijn - afhankelijk van de servicing die benodigd is.

Service is een begrip waar de één dat anders onder vrtstast dan de andere

Vaag omschreven en al lijkt de vraagprijs laag kan het maar zo zijn dat het alsnog een duur speeltje wordt.

Helaas, die was héél snel verkocht. Blijkbaar kom ik net iets te laat kijken in de schijnbaar ineens ontstane Oberheim trend. We wachten af. . :erm:

Die Oberheim OB8 heeft als ik het me goed herinner vaker te koop gestaan.. maar het lijkt allemaal iets meer in trek nu..
Best vreemd met die toch wel erg goed klinkende OB6 die nu op de markt is.

Ehm.. Je bedoelt waarschijnlijk niet dat de OB6 niets met de Oberheim te maken heeft?

Vind het wel erg prettig om te horen als dat multi-mode filter er op los gelaten wordt...:) Misschien mis ik dat ook wel een beetje in de OBX(a) en OB8..
Hij is iig wel een stukje handzamer dan de oudere modellen. :)

Sorry.. Dubbele punt.. ':' achter 'waarschijnlijk' vergeten.. wat een uitvinding leestekens :)

niet verwonderlijk, je prijs is (te) laag

Heb je hem gezien ? 6 voiceboards ontbreken volledig, 3 boven
en 3 onder en wat er wel inzit ligt er hoofdzakelijk los in en werkt niet.
Is allemaal uit zichzelf gebeurd, want hij was compleet en werkte eerst
volgens verkoper.
De voiceboards zullen ondertussen vergaan dan denk ik, is ook oud spul
natuurlijk 8o)

Attachments

• IMG_0204.jpg
    IMG_0204.jpg
    59 KB · Bekeken: 189
dat is dan wel geen 8 voice, en maar een 2 voice: defect en niet: 'te servicen' zoals verkoper meedeelde : puur bedrog.
waarde: maximum 1200 euro max
je koopt geen obx waar niet alle alle voicen van werken, ook al klinken ze niet, zonder die eerst open gedaan te hebben.
enfin, zou ik toch nooit doen

ik heb mijn 8 voice 10 jaar geleden gekocht 'defect' kwam geen noot uit maar het digitaal gedeelte deed het nog
na een dagje zoeken bleek de spanningsvolger in de dac defect: 1 opamp chipje van 1 euro en opeens was die het dubbele waard

anderszijds heb ik mij ooit in 't zak laten zetten met een 'defecte' prophet 5: was een samenraapsel van defecte onderdelen van verschillende revs. kon zo nooit gewerkt hebben. heb toen wel mijn lesje wel geleerd.
sindsdien open ik een defecte synth alvorens die te kopen.

sorry als ik iemend zo op een verkeerd been gezet heb maar voor een 'te servicen' 8 voice obx was de prijs toch 'te laag' niet?

maar voor een 'te servicen' 8 voice obx was de prijs toch 'te laag' niet?

Een volledig werkende OBX 8 voice die goed geserviced is doet op ebay in Europa 7000-8000 euro.
Maar om dit exemplaar compleet te krijgen moet je eerst voor 3000 euro aan nieuwe voicekaarten
van Old Crow kopen....en dan werkt ie 99,99 % zeker nog net zo min want problemen zitten meer dan vrij waarschijnlijk elders en ook niet slechts op 1 plek, maar hoe dan ook, de vraag blijft dan nog is dat
een route die je zou willen bewandelen ? ik niet iig nog niet als ik hem gratis kreeg, hoe klinkt ie met
zo'n kaarten ? en de kans dat je nu nog gebruikte orginele voice boards vindt is ronduit klein.

Verkoper vond het nog nodig om mij aan te spreken op mijn bericht hierboven....ik denk dan, beschrijf je spullen eerlijk en vooral ook duidelijk dan krijg je dit soort situaties niet en hoef je de mensen hun tijd
niet te verdoen, degene die hem gekocht had en teruggebracht heeft heeft 6 uur in de auto gezeten :frons:

Heb je hem gezien ? 6 voiceboards ontbreken volledig, 3 boven
en 3 onder en wat er wel inzit ligt er hoofdzakelijk los in en werkt niet.
Is allemaal uit zichzelf gebeurd, want hij was compleet en werkte eerst
volgens verkoper.
De voiceboards zullen ondertussen vergaan dan denk ik, is ook oud spul
natuurlijk 8o)

bedankt Wiseguy om dit publieklijk te berichtgeven.

ik was ook snel op de ad en na uitrukkelijk gevraagt te hebben is mij letterlijk het volgende bevestigd geweest ,namelijk 'dat ALLE 8 voices het doen,maar soms wegvallen of helemaal uit tune gaan''.

Heb dan na een poos toch maar beslist om hem niet te kopen.

Deze persoon biedt regelmatig op allerhande vintage op 2dehands.be ook onder de nick 'Nicolas' ,opletten dus want die kerel is nu blijkt een bedrieger!!

bedankt Wiseguy om dit publieklijk te berichtgeven.

ik was ook snel op de ad en na uitrukkelijk gevraagt te hebben is mij letterlijk het volgende bevestigd geweest ,namelijk 'dat ALLE 8 voices het doen,maar soms wegvallen of helemaal uit tune gaan''.

Heb dan na een poos toch maar beslist om hem niet te kopen.

Deze persoon biedt regelmatig op allerhande vintage op 2dehands.be ook onder de nick 'Nicolas' ,opletten dus want die kerel is nu blijkt een bedrieger!!

Maar is iedereen die een oberheim Ob-1 aanbied dan ook een bedrieger. Waarom vragen ze voor een 1 voice ook 2400 3000 dollar. Of is dat weer net iets anders? Mss moet de adverteerder meer informatie geven en de koper meer vragen (staat zelf in de wed) verder heb ik geen aandelen of afkeur.

Status
Please reply by conversation.
Back