Doorgebrande MPX-1

tobias

Stamgast
een tijd geleden is mijn MPX-1 doorgebrand. het probleem ligt (denk ik) in de stroom printplaat. Ik zoek dus een vervanging hiervoor. kent iemand een nederlands bedrijf waar ik zoiets kan aanschaffen?

deze prijzen zien er al een stuk beter uit. Ik zag een zaak in texas maar daar waren deze onderdelen zo rond de 90 euro. Ik zie hier meestal 10 euro. Weet jij wat ik allemaal moet checken voordat ik hier een printplaat bestel? voltages, amperes weerstandden?

Alvast bedankt!

Voltage (moeten hetzelfde zijn), amperes (hetzelfde of hoger), afmetingen (hetzelfde is het makkelijkst), en of de pin-outs van de stekkers exact hetzelfde zijn.

Als je enigszins twijfelt over wat je doet moet je er niet aan beginnen. Met de verkeerde voeding loop je het risico dat je naast de voeding ook de rest van de de MPX-1 sloopt (of jezelf).

ik ken wel iemand die er meer vanaf weet. ik zal wel even kijken wat de goeie is en deze bestellen. Onwijs bedankt! Ik begin mn MPX-1 een beetje te missen.

mpx-1 heeft kennelijk een beruchte voeding printplaat. deze kan zomaar doorbranden. gelukkig zijn deze niet heel duur. je kan de mpx 1 openmaken en deze vervangen.

Heb dit bij een PCM-90 gehad; ineens een hoop rook uit m'n rack! Er zit ook een eenvoudig te vervangen voeding in (LPT-45). Uiteindelijk bij farnell weten uit te halen.

ik heb nog enigszins moeite met de juiste waardes vinden van deze voeding. weet jij toevallig hoe ik hier achter kan komen? Ook de juiste aansluitingen bepalen is nog niet helemaal duidelijk.

Heb je de voeding al bekeken? Normaal zou het eerder een elco oid zijn die stuk gaat.

ik heb de voeding bekeken idd. maar aangezien ik niet zo goed ben in lassen zoek ik liever een vervanging. (Zie topic Noodgeval). Ik zag op de meanwell site dat de voedingen niet zo duur zijn. Echter heb ik geen flauw idee welke ik moet hebben. Weet jij toevallig welke het is? Ik heb de service manual van de MPX-1 gepakt maar ik werd er niet veel wijzer van.

Back