Gloomer - The Woman Said Sorry / Acid

Jan (Gloomy)

Gepokt en gemazeld
https://soundcloud.com/gloomer2000/gloomer-the-woman-said-sorry

Een work in progress, dus mijn vraag is : wat kan er beter ?

Bedankt alvast en een prettig eindejaar en een voorspoedig 2017 ! 8)

Met dank !

Gloom

klinkt net of er een raar soort chorus /doubler effect over heen zit? al die poespas eruit pleuren en alleen focusen op de acidlijn en drums, misschien die akoordjes die er later in komen heel simpel en droog (met wat delay erbij) is veelst te druk PARA nu ;)

Hey Smackos, dank je wel voor je super kritiek man..

Ja, hij is para, maar ik ben zelf ook para verklaard, dus dat zit wel snor ;)

Ben niet zeker wat je met doubler effect bedoelt.. Maar ik zal later wat Googlen.. en kijken voor delay..
Minder druk zal ie alleszins niet worden, mij kennende..

Dank je wel man, en een heel gelukkig 2017 !! :okdan:

Er gaan een hele hoop dingen ontzettend goed hier, als ik het heb over je gevoel van opbouw.

Het valt me wel op dat bijna al je instrumenten op het moment aan het concurreren zijn op de mid-band. Acid-basjes hebben altijd wat last met de traditionele baspartij vullen, want alle saus zit in de resonanties. De boel zou een stukje opschonen als je een wat diepere bassdrum koos. En een beetje meer te spelen met panning, bas in het midden, andere partijen stuk verder naar links of rechts.

Probeer verder de partijen nog een beetje wat van elkaar te scheiden door wat bewuster om te gaan met EQ, kijk of je iedere track een beetje een 'plekje' kan geven in het spectrum.

Ik heb de bassdrum bijgevoegd, hij klinkt nu een stuk beter, maar soundcloud geeft een foute weergave van het geheel.. Aan de panning moet ik nog werken, ben er nog niet aan uit.

Bedankt Exel, top van je ! :okdan:

erge vette track hoor,top,maar zo druk man weer,dingen eruit of haal hoog weg uit bepaalde sounds dat helpt ook

toevoegen,toevoegen,ik heb dat ook..de kunst is weg laten

ik denkt dat je easy leuke 4 remixes kan maken met alles wat er al inzit

Eigenlijk is alles wel gezegd hierboven. En daar sluit ik me dan graag bij aan: wat meer onderscheid tussen de elementen, wat vaker sounds weglaten om andere sounds naar voren te laten komen. En dat van dat choruseffect klopt ook, alsof de boel uit fase staat. De kick knalt mede daardoor ook niet.

erge vette track hoor,top,maar zo druk man weer,dingen eruit of haal hoog weg uit bepaalde sounds dat helpt ook

toevoegen,toevoegen,ik heb dat ook..de kunst is weg laten

ik denkt dat je easy leuke 4 remixes kan maken met alles wat er al inzit

Hey Egres, dank je van harte voor de feedback man !!

Ja, mijn muziek is heel erg druk, zeker de laatste tijd.. Het moét allemaal uit mijn lijf en hoofd.. Het gaat niet goed met me de laatste 2 maanden.. Nachtmerries tot en met, en ik produceer vooral 's nachts.. Ik weet dat de meesten deze muziek niet appreciëren, maar zoals ik zei : het moét gewoon, ik wil er niet mee blijven zitten.. Dus kalmer dan dit zal het niet worden.. Thanks man !! ;)

Eigenlijk is alles wel gezegd hierboven. En daar sluit ik me dan graag bij aan: wat meer onderscheid tussen de elementen, wat vaker sounds weglaten om andere sounds naar voren te laten komen. En dat van dat choruseffect klopt ook, alsof de boel uit fase staat. De kick knalt mede daardoor ook niet.

Hey Stupide, thanks dat je ff langskomt en luistert.
Klopt allemaal wat jullie zeggen.. Hij is f*cking druk.
Ik zal zien wat ik kan doen aan die phase problemen en het gebrek aan een luide kick, maar ik kan niets beloven.

Dank jullie allen voor de luisteren en de heerlijke feedback ! :halleluja

Back