French Space Disco track ID

bikkel

Everything is on the One
Ik reed vandaag door Luxemburg met een Franse zender op en ik hoorde ineens een super dikke space disco track. Klonk authentiek 70's, met die specifieke luxe Franse mix stijl. Een heleboel lyrics, vrouwelijke zangeres(sen) (minstens gedubbeld) Franstalig en had redelijk wat verschillende elementen waar tussen geschakeld werd, dus niet erg repetitief. Bas en kick waren vaak op de zelfde tel geprogrammeerd met een soort van orgel patch die omhoog omlaag omhoog omlaag mee transponeerde met de bas.

Wat een beetje het hoogtepunt van de track was en ik hoopte dus ook de naam van de track was een "l'avant" of "l'avent" op het einde met een berg echo er over. Maar ik kan daar in ieder geval niks over vinden.

Niet echt super synthetisch, bas en drums klonken akoestisch met af en toe een pieuuuwww er tussen van een Simmons of zo. Maar geen Space Magic Fly niveau van synthesizers, wel zo'n soort mix.

Ik was gisteren na het lezen van de omschrijving wel nieuwsgierig geworden... :) Top dat ie daar aan herkend is! :mega:
Apart trackje.. lekker retro. .:okdan:

Heb je nu een space disco topic aangemaakt? :?:D:peukie::biertje:

Haha! Dat is het voordeel van in een tweetalig land opgegroeid te zijn :D.

Graag gedaan ;).

Cheers,
Exo. :mega:

Tof, Belgische en Franse radio is echt een stuk spannender dan Nederlandse, misschien ook omdat er andere muziek populair was vroeger. Maar volgens mij toch ook echt wat meer experimentele dingen in de mainstream.

Heb je nu een space disco topic aangemaakt? :?:D:peukie::biertje:

http://www.youtube.com/watch?v=vJ8ubtV3PpQ

Ik dacht dat ik dat al eerder gedaan had omdat ik die eigenlijk wilde schoppen met deze vraag maar dat was meer een kosmische disco topic a la Patrick Cowley - Sea Hunt. Dus je bent van harte welkom om dit topic compleet te laten ontsporen met allerlei obscure Space disco

Ook een klassieker:

Hey, die cartoonbeelden tussendoor zijn van planet fantastic, die heb ik nog op de harde schijf staan, toffe film!

Dan gooi ik Space Art - Onyx (1976) er in ;-) Heerlijk dat 70's synthwerk met akoestische drums.

Space Art is zeker dik. Ik heb geprobeerd met een MS-20 en een MonoTribe als derde oscillator de bass sound uit deze track na te maken maar dat is echt onmogelijk. Blijkbaar moet je daar toch die PS-3300 Resonators voor nodig om dat licht phasende vocale effect voor te krijgen:

niet echt space,maar wel frans,vind het wel gaaf:

Edit,niet die track maar vind hem niet

niet space disco weer ,maar wel spacy:

Martin Dupon had mij gevraagt heel het album te remixen ,maar ik heb maar 2 tracks gedaan,mischien later nog

Back