Ik reed vandaag door Luxemburg met een Franse zender op en ik hoorde ineens een super dikke space disco track. Klonk authentiek 70's, met die specifieke luxe Franse mix stijl. Een heleboel lyrics, vrouwelijke zangeres(sen) (minstens gedubbeld) Franstalig en had redelijk wat verschillende elementen waar tussen geschakeld werd, dus niet erg repetitief. Bas en kick waren vaak op de zelfde tel geprogrammeerd met een soort van orgel patch die omhoog omlaag omhoog omlaag mee transponeerde met de bas.
Wat een beetje het hoogtepunt van de track was en ik hoopte dus ook de naam van de track was een "l'avant" of "l'avent" op het einde met een berg echo er over. Maar ik kan daar in ieder geval niks over vinden.
Niet echt super synthetisch, bas en drums klonken akoestisch met af en toe een pieuuuwww er tussen van een Simmons of zo. Maar geen Space Magic Fly niveau van synthesizers, wel zo'n soort mix.
Wat een beetje het hoogtepunt van de track was en ik hoopte dus ook de naam van de track was een "l'avant" of "l'avent" op het einde met een berg echo er over. Maar ik kan daar in ieder geval niks over vinden.
Niet echt super synthetisch, bas en drums klonken akoestisch met af en toe een pieuuuwww er tussen van een Simmons of zo. Maar geen Space Magic Fly niveau van synthesizers, wel zo'n soort mix.

.
.
Top dat ie daar aan herkend is!