Printing particles (techno-ish)

aMMu

Ingeburgerd
Hier een nummer waar ik net mee klaar ben, 4 on the floor, sorry hoor... ;). Hij is zo goed als af, misschien hier en daar nog wat dingetjes veranderen, waarschijnlijk de chord-line...

Met het mixen heb ik nog steeds problemen. Ik ben nog aan het leren, vaak klinkt het op mijn studio koptelefoon en boxen goed, maar op mijn technics is het dan net niet wat ik wil.
Claps en snares die zwak zijn en met de kickdrum heb ik sws altijd wel moeite.

Ben in de zomer begonnen mij te focussen op deze muziek richting en wil hier voorlopig mee doorgaan, feedback is dus altijd gewenst :)

Ableton, System 1m, Field recorder.

Er was iets wat me extreem stoorde, kan helaas het bericht niet editen, dus hier een nieuwe link,
excuses.:halleluja

https://soundcloud.com/user-257231215/printing-particles-2

Ik vind het echt een hele toffe track. Wat betreft de sound zit het wel snor, prima mix hoor!

Wat betreft opbouw en variatie heeft het nog wat werk nodig wat mij betreft. Iets meer tensie erin door drums en/synth... De wat melodische techno achtige stijl is echter helemaal mijn smaak. Keep up the good work!

p.s. heb je nou het middenstuk er tussenuit geknipt? Wel grappig, ik wilde net gaan opzoeken op welk dat stuk zou beginnen en adviseren het eruit te laten, totdat de track niet meer beschikbaar was. :)

Haha toevallig, klopt! :) Zonder klinkt het inderdaad veel beter. Ik ben me nog aan het verdiepen in het ontwikkelen van interessante chord-progressies, dus hopelijk binnekort wel zoiets.

Percussie is inderdaad iets waar ik wat meer aandacht aan wil besteden, vooral het plaatsen in het stereo veld en het optimaal equalizen.
In veel (commerciƫle) techno tracks hoor je de percussie altijd heel duidelijk en vol, en het is een heel aanwezig element in de mix. Iets wat ik graag wil leren te bereiken.

Super bedankt voor je feedback :D

Jeetje, zit bijna te blozen in de tram :p
Super complimenten, word ik erg blij van! Dankjullie!

Lekker hoor. Ik houd wel van die melodieuze dingetjes. Echt nice hoe het na die laatste break weer verder gaat, lekkere sounds van die synth en bas. Misschien nog wel aardig om in het laatste deel nog een klein laagje toe te voegen: nu klinkt de track rond anderhalve minuut precies hetzelfde als rond vijfeneenhalve minuut.

Heb hem nu ong 208 keer geluisterd, en er missen inderdaad nog wat elementen om de aandacht erbij te houden.
Ben al weer druk bezig met aanpassen.
Thanks for je feedback!

Nice!! Ik sluit me aan bij de rest qua commentaar, klein beetje meer variatie en dan is het helemaal af.

Back